NESREĆA U ĐENOVI: Rim krivi Autostradu

I. STANOJEVIĆ

17. 08. 2018. u 09:54

Traženje krivaca za nesreću u Đenovi - vlada premijera Kontea upire prstom u kompaniju koja je održavala most. Među žrtvama dve cele porodice i parovi koji su planirali venčanje

НЕСРЕЋА У ЂЕНОВИ: Рим криви Аутостраду

Izgled vijadukta posle nesreće Foto EPA

VLADA u Rimu optužuje kompaniju "Autostrade per Italija", koja posluje u okviru koncerna "Atlantija", da je odgovorna za pad vijadukta Morandi na međunarodnom putu A10 kroz Đenovu.

Premijer Đuzepe Konte, koji je u ovom regionu Italije proglasio jednogodišnje vanredno stanje, najavljuje da će toj kompaniji oduzeti i licencu za rad. Čelnici "Autostrade", s druge strane, poručuje da za pet meseci mogu da obnove most.

Konte je juče, posle vanredne sednice kabineta, najavio da vlada neće čekati ishod krivične istrage o tragediji koja je odnela 39 života da bi kompaniju lišio radne dozvole.

- "Autostrada" je po osnovu putarine inkasirala milijarde evra, ali ni deo tog novca nije uložila u infrastrukturu - kazao je ministar unutrašnjih poslova Mateo Salvini.

Alberto Fanfani i Marta Danisi AP Photo

Italijanske vlasti planiraju da obezbede pet miliona evra za sanaciju štete nastale obrušavanjem mosta.

EU je odbacila optužbe koje su se ovih dana čule na njen račun i naglasila da ona ne samo da nije blokirala sredstva za obnovu italijanske infrastrukture već je podsticala investiranje u nju.

Salvini je dan ranije eksplicitno prebacio Briselu da je urušavanje mosta povezano s budžetskim ograničenjima koje nameće Unija. Portparol EU Kristijan Špar juče je rekao da je "došlo vreme da se razjasne neke stvari" i dodao da, "prema budžetskom planu EU za period od 2014. do 2020. godine, Italija dobija oko 2,5 milijardi evra za investicije u mrežnu infrastrukturu, uključujući puteve".

Porodica Robijano Twitter infowe@infowe

- Unija je u aprilu usvojila investicioni plan za italijanske auto-puteve, koji će omogućiti ulaganja od oko 8,5 milijardi evra, uključujući i region Đenove - zaključio je Špar.

Glavni tužilac u Đenovi Frančesko Koci juče je potvrdio da se još oko 20 osoba vodi kao nestalo.

Među identifikovanim žrtvama su dve cele porodice i nekoliko parova, od kojih su neki planirali venčanje, neki se tek uzeli...Bračni par par Andrea Vitone (49) i Klaudija (48) putovali su sa decom, Manuelom (16) i Kamilom (12), na porodični odmor, pošto su posle mnogo godina ozvaničili svoju vezu. Alberto Fanfani (32), anesteziolog i njegova verenica Marta Danisi (29), pravili su planove za venčanje.

Spasilačke ekipe i juče na terenu

Tročlana porodica Robijano bila je uzbuđena što ide na more, a najviše osmogodišnji dečak. Njihovo vozilo je pronađeno pored betonske grede, zajedno sa loptom na kojoj je lik Spajdermena. Radnici Bruno Kasagrande i Mirko Vičini, koji su godinama bili nezaposleni, samo što su dobili posao.

Iz ruševina su izvučeni i ostaci Huana Karlosa Pastenesa (64), čileanskog kuvara koji je već tri decenije živeo u Italiji sa suprugom Norom Riverom. Huan Figueroa (60), takođe poreklom iz Čilea, živeo je u novoj domovini dve decenije.

Marijan Roska (36), vozač kamiona iz Rumunije, radio je u Francuskoj da bi uštedeo novac za venčanje i za izgradnju nove kuće. Marijus Đeri (22) i Edi Bokrina iz Albanije, gastarbajteri, vraćali su se kući s posla. Luiđi Mati Altadona (35), otac četvoro dece koji je prodavao kompjuterske igre, završavao je poslednju isporuku tog jutra.

Vijadukt Morandi 4. septembra 1967. AP Photo

KAZNA OD 150 MILIONA EVRA

MINISTAR saobraćaja u italijanskoj vladi Danilo Tonineli pozvao je menadžment kompanije "Autostrada" da podnese ostavku. Istovremeno sa oduzimanjem radne dozvole, "Autostradi" će, obećava Tonineli, stići i kazna u iznosu do 150 miliona evra.

I "BENETON" DEO KONCERNA

Nemački tabloid "Bild" juče je doveo u vezu porodicu Beneton sa ovom nesrećom, što je podiglo veliku prašinu, ne samo u Italiji. Iza koncerna "Atlantija", u okviru kog posluje "Autostrada", između ostalih, stoji i ova porodica, jedna od vodećih u svetu mode. Italijanski industrijalaci, kreatori robne marke kojoj su dali svoje prezime, najveći su pojedinačni akcionar u koncernu.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije