PRVI SNIMCI AMERIČKOG SUPERSONIČNOG AVIONAn: X-59 QueSTT razvija kompanija „Lokid Martin“ za Nasu (VIDEO/FOTO)
EKSPERIMENTALNI supersonični avion američke kompanije „Lokid Martin“ X-59 QueSTT, koji ta kompanija razvija za Nasu, snimljen u Teksasu.
Foto Printskrin Jutjub Lokid Martin
Probni letovi supertihog aviona trebalo bi da počnu sledeće godine.
Snimak eksperimentalnog aviona nastala je u Arizoni, na putu ka fabrici „Lokid Martinovog“ odeljenja „Skank vorks“ u Fort Vortu u Teksasu. Na fotografiji koju je objavio „Drajv“, a ima je i na društvenim mrežama, vidi se silueta supersoničnog aviona umotanog u plavu plastičnu foliju, na prikolici za prevoz.
„Skank vorks“ radi na ovom avionu od 2018. godine u svojoj fabrici u Palmdejlu u Kaliforniji. „Lokid Martin“ planira da napravi testni primerak koji bi prikazivao letenje pri brzinama zvuka koje bi trebalo da bude mnogo tiše nego do sada, što je od ključnog značaja za primenu supersoničnih aviona u prevozu putnika.
Kako navodi „Drajv“, eksperimentalna letelica stigla je u Teksas na strukturalna ispitivanja, pre nego što se obave prvi probni letovi u avio-bazi „Edvards“ u Kaliforniji.
Testni primerak ovog aviona napravljen je delimično od komponenti sa drugih letelica, kao što su motor, delovi propulzionog sistema, kabina, točkovi, dok je samo 10 odsto testne letelice originalno. Motor na testnom primerku je „Dženeral elektrik F414“, isti kakav se koristi u borbenom avionu F-18.
Zanimljivo je da pilot ovog aviona uopšte nema pogled ka napred, već se oslanja na sistem kamera, što je inovativni, ali potencijalno rizičan potez.
Probni letovi trebalo bi da se održavaju 2022. i 2023. godine, kada bi testni primerak preuzela NASA, glavni potencijalni kupac, kako bi sprovela svoja testiranja.
Planirano je da avion bude testiran počev od 2024, pa sve do 2026. godine iznad američkih gradova, kako bi se utvrdio nivo buke koji pravi.
„Lokid“ je imao ugovor o razvoju supersoničnog poslovnog aviona sa kompanijom „Aerion“ i on je trebalo da poleti 2023. godine, ali posle bankrota „Aeriona“, taj ugovor je propao.
„Lokid“ nije jedina kompanija koja želi da popuni prazninu u supersoničnim komercijalnim letovima, nastalu posle povlačenja „konkorda“ nakon nesreće na letu Pariz-Njujork 2000. godine i povlačenja ruskog „tupoljeva TU-144“ koji ne leti od 1999. godine. Ta dva aviona bile su jedine nadzvučne putničke letelice na svetu.
U igri su i Rusija, koja je već pravila takve avione, ali i kineska avioindustrija, koja takođe planira razvoj nadzvučne putničke letelice.
rs.sputniknews.com
BONUS VIDEO: RUSI NA TVITERU POSTAVILI VIDEO IZ SRBIJE - "Čuvar reda" u Kraljevu
Preporučujemo
PRVO BORBENO DEŽURSTVO: Lovac Su-57 će čuvati istočne granice Rusije (VIDEO)
21. 12. 2021. u 22:41
VELIKO UPOZORENjE VUČIĆA: Za godinu i po dana suočićemo se sa velikim ratom, niko više ne želi da sluša drugu stranu
PREDSEDNIK Srbije Aleksandar Vučić rekao je danas, na forumu "GLOBSEC BELTALKS: Beogradski ekonomski razgovori", da više nema racionalnosti u međunarodnoj politici i da se uskoro sprema veliki sukob.
09. 12. 2025. u 20:57
NOVO REŠENjE ZA UKRAJINU: Evropa pravi plan u slučaju da se SAD povuku iz konflikta
EVROPSKE diplomate pripremaju scenario podrške Ukrajini u slučaju povlačenja SAD iz konflikta, prenosi Blumberg, pozivajući se na izvore.
07. 12. 2025. u 13:19
Završio glumu, pa radio na mešalici, rat ga udaljio od ljubavi - životni put Jova Maksića
DETINjSTVO glumca Jova Maksića oblikovalo se u maloj seoskoj sredini podno Dinare, u selu Plavno kod Knina, gde je porodica živela zbog očevog svešteničkog službovanja. Rani period života opisuje kao vreme potpune slobode i radosti, kada je gotovo čitavo selo bilo prostor za igru i maštarije. U takvoj atmosferi formirala se njegova emotivna struktura — vezanost za zajednicu, toplina porodičnih odnosa i zahvalnost za jednostavne stvari.
07. 12. 2025. u 11:41
Komentari (0)