RENO PREDSTAVIO VOZILA NA HIDROGEN: Gorive ćelije su budućnost?

P. ŽIVKOVIĆ

22. 10. 2019. u 23:20

РЕНО ПРЕДСТАВИО ВОЗИЛА НА ХИДРОГЕН: Гориве ћелије су будућност?

Foto Promo

Hidrogen i gorive ćelije omogućuju dovoljno energije za trostruko veći domet
DA li će vozila budućnosti biti električna? Mišljenja stručnjaka su oprečna. Preskupe baterije, manjak litijuma ,glavne komponente za izradu istih, i dalje veoma dugo punjenje baterija, relativno mali domet (mada se on rapidno povećava )i pitanje koliko se ustvari uštedi u emisiji štethih gasova u atmosferu kada se mnogo više emituje prilikom iskopavanja rude,prerade, pravljenja baterija...

Po mnogima rešenje je hidrogen. Ima ga svuda, ali i on ima svojim mana - preteški rezervoari, skladišrta ko Fort Noks...

Pa ipak, baš kao ni "Tojota" sa svojim "miraijem", i "Renoo" ne odustaje od razvoja i vozila pogonjenh hidrogenom - preciznije rečeno vozila sa gorivim ćelijama.

Tako je "Reno" sa velikim iskustvom u pravljenju lakih komercijalnih vozila kompletirao svoju ponudu LKV sa "kanguom ZE hidrogen" diostupnik krajem ove godine i "masterom ZE hidrogen" koji će na svenu par meseci kasnije.


PROČITAJTE JOŠ - IZ AUSPUHA SAMO H2O: Sve više vozila na vodonik

Hidrogen i gorive ćelije omogućuju dovoljno energije za trostruko veći domet, autonomiju vozila od 100 odsto električnih uz punjenje od pet do 10 minuta!

Hidrogen, kažu u "Renou" dolazi kao komplementarno rešenje sa električnim i hibridnim pogonima. Nudi profesionalcima novo rešenje kako da stignu do gradskih centara u kojima je, ili će vrlo brzo biti zabranjeni modelisa klasičnim SUS motorima.

Testiranja su počela još 2014. ovog pogona u "Renoovim" modelima.U partnerstvu sa kompanijom "Simbio" i podršku "Mišelina".Korišćene su gorive ćelije koje su obezbeđivale električnu i termalnu energiju od 10 kilovata što je vozilu "kangu Z.E hidrogen" omogućavalo autonomiju od 350 kilometara.Tu je uočena još jedna prednost hidrogena jer je za potpuno punjenje bvozila trenbalo oko 5-10 minuta.

"Reno master Z.E. hidrogen" koji se očekuje početkom 2020. imaće domet od 350 kilometara i biće dostupan kao ven vozilo sa dve verzije i kabinom takođe sa dve verzije,.Biće snabdeven sa dva hidrogen tanka što neće uticati na zapreminu tovarnog prostora koja će se kretati od 10,8 do 20 kubika!

Kada počne prodaja krajem ove godine "kangua Z.E. hidrogen" imaće znatno veći domet od bilo kojeg električnog parnjaka - čak do 370 kilometara.Sa zapreminom utovarnog prostora od 3,9metara kubnih očekuje se da će cena ovog vozila, sve sa porezima, u Francuskoj biti 48.300 evra sa uračunatim baterijama ali bez eko bonusa.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (3)

Bucko G

23.10.2019. 02:26

A bio sam sasvim siguran da gorivne ćelije rade na vodonik, kad ono hidrogen. Čovek se uči dok je živ...

Rale

23.10.2019. 11:17

U pravu si, ali razumeli smo tekst. Hidrogen na engleskom vodonik na srpskom, izfubljeni u prevodu

Bungi

23.10.2019. 11:58

Ne, gorive ćelije nisu rješenje, rezervoari su preskupi, za dobijanje vodonika potrebne su enormne količine el. energije, vodonik je jako zapaljiiv..Litijumske baterije imaju rok trajanja a sam litijum nije neiscrpan izvor.Ni one nisu rješenje.Rješenje su nova generacija ultrakondenzatora, koji će imati veliki skladišni kapacitet el. energije, nemaju rok trajanja a pune se za nekoliko sekundi.