DANAS PREDSTAVLjANjE NOVIH DRONOVA VOJSKE SRBIJE: Sve o bespilotnim letelicama CH-92A

Novosti online

subota, 04. 07. 2020. u 09:32

ДАНАС ПРЕДСТАВЉАЊЕ НОВИХ ДРОНОВА ВОЈСКЕ СРБИЈЕ: Све о беспилотним летелицама ЦH-92А

Foto: Tanjug

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvovaće danas prikazu novih bespilotnih letelica CH-92A na aerodromu "Pukovnik-pilot Milenko Pavlović" u Batajnici.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvovaće danas prikazu novih bespilotnih letelica CH-92A na aerodromu "Pukovnik-pilot Milenko Pavlović" u Batajnici.

Nabavkom kineskih izviđačko-borbenih bespilotnih letelica CH-92A, Srbija postaje prvi korisnik ovakvih vazduhoplova u regionu, to neće biti samo prva borbena BPL u Vojsci Srbije već i prvi srednji daljinski pilotiran vazduhoplov u VS koja je do sada, počevši od 2008. godine koristila samo mini bespilotne izviđačke letelice (izraelski Orbiter).



VS dakle dobija sasvim novu klasu vazduhoplova, sasvim nove mogućnosti i sposobnosti, ali je još važnije da je u saradnji sa NR Kinom po pitanju bespilotnih letelica akcenat stavljen na transfer tehnologije koja će se primeniti na domaću bespilotnu letelicu Pegaz koja će takođe postati izviđačko-borbena.

Bespilotna letelica CH-92A koja pripada familiji BPL Cai Hong (skraćenica CH, u prevodu Rainbow, duga) je do sada čak i stručnoj javnosti bila manje poznat ili gotovo nepoznat tip kineske izviđačko-borbene bespilotne letelice što je donekle i bilo za očekivati jer je reč o novijoj letelici čije su prve opšte poznate fotografije nastale na avio-salonu u Žuhaiju pre dve godine.



CH-92A ima raspon krila nešto manji od deset metara, akcioni radijus veći od 150 kilometara, maksimalna visina leta je 5.000 metara, a brzina nešto manja od 200 kilometara na sat. Nosi dve navođene rakete dometa do šest kilometara i namenjena je za izviđanje, korekciju artiljerijske vatre i za napad na važne ciljeve, kao što su laka vozila, radarsko-komunikacioni sistemi i drugo.

Na odabir CH-92A najverovatnije je uticalo to što su njene taktičko-tehničke karakteristike vrlo bliske domaćem Pegazu, zvanično znamo da je nosivost kineske letelice za 20 procenata veća (nosivost Pegaza je 40 kg što se odnosi i na elektronsku opremu). Sve sličnosti kineske i srpske BPL mogu olakšati rad inženjerima na doradi Pegaza do željenog izgleda i zadovoljenja zadatih taktičko-tehničkih zahteva.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije