Ukida se pojedinačna karta, mesečne karte jeftinije
29. 12. 2014. u 14:55
Gradski prevoz u Beogradu uskoro će za 400.000 građana biti jeftiniji pošto će, između ostalog, pojeftiniti mesečne karte za zaposlene i studente, ali se, s druge strane, uvode četiri kategorije penzionera i za neke od njih će prevoz biti skuplji
BEOGRAD - Gradski prevoz u Beogradu uskoro će za 400.000 građana biti jeftiniji pošto će, između ostalog, pojeftiniti mesečne karte za zaposlene i studente, ali se, s druge strane, uvode četiri kategorije penzionera i za neke od njih će prevoz biti skuplji.
Mesečna karta za zaposlene će sa 3.275 dinara biti 2.990, odnosno pojeftiniće 285 dinara, dok će povlašćenje kategorije poput studenata, srednjoškolaca, osoba sa invaliditetom... umesto 1.120 plaćati 1.090 dinara mesečno, rečeno je na susretu sa novinarima u Skupštini Beograda, koji su održali gradonačelnik i gradski menadžer Siniša Mali i Goran Vesić.
Prema novom tarifnom sistemu, koji će stupiti na snagu 1. februara, ukida se karta za jednu vožnju i postojaće samo vremenska karta koja će važiti 90 minuta i koja će koštati 89 dinara. Do sada je vremenska karta koštala 101 dinar i važila 75 minuta.
Kada je reč o penzionerima, Vesić je objasnio da su do sada postojalae dve kategorije - mlađi od 65 godina koji su plaćali 1.120 dinara mesečno i stariji od 65 godina koji su plaćali 407 dinara godišnje.
Sada se, kako je objasnio penzioneri dele u četiri grupe i svi koji imaju do 10.000 dinara penzije, a u Beogradu ih je oko 12.000, voziće se potpuno besplatno.
Penzioneri sa penzijama od 10.00 do 25.000 dinara i dalje će godišnje plaćati 407 dinara.
Penzioneri čija su primanja od 25.000 do 50.000 mesečno će plaćati 990 dinara, rekao je Vesić dok će oni sa penzijama većim od 50.000 plaćati 1.495 dinara mesečno što je polovina mesečne karte za zaposlene.
Osnovci će i dalje imati besplatan prevoz.
Prema novom tarifnom sistemu dnevna karta koštaće 280 dinara, za tri dana 720, a za pet dana 1.100 dinara.
Vesić je objasnio da će biti moguće kupiti i godišnju kartu za zaposlene, a oni će plaćati 11 meseci odnosno ukupno 32.890 jer će jedan mesec imati besplatno. Isti princip važi i za povlašćene kategorije.
Prema Vesićevim rečima, jedan od benefita je i što će onaj koji uplati 900 dinara na svoju Bus plus karticu dobiti 100 dinara bonusa.
Mali i Vesić su, takođe, rekli da penzioneri koji imaju penzije do 25.000 dinara do 31. januara treba da donesu čekove kojima potvrđuju primanja kako bi bili grupisani u kategoriju kojoj pripadaju.
Penzioneri sa više od 25.000 dinara do 1. marta treba da donesu svoje čekove.
"Rešili smo da definišemo novi tarifni sistem čiji je cilj da poveća pravednost, obezbedi veće prihod gradskom saobraćajnom, kao i veću funkcionalnost", rekao je Mali .
Srki
29.12.2014. 15:10
Mnogi yaposleni nemaju platu od 50000, i ne vidim nikakvu logiku u tome da jedan penzioner sapenzijom od 50000 godišnje plaća 18000, a zaposleni sa platom manjom od 50000 godišnje plaća 36000. 50000 je sasvim dovoljan prihod da se plati ekonomska centa prevoza.
@Srki - Koga to ova dvojica farbaju. Karte su bile skupe i sa 74din. Sta su sad napravili, bruka, umesto da snize cenu i da ljudi Mogu da prezive u ovom teskom vremenu, oni jos poskupljuju. Ja sam samo posmatrac, ne živím u BG(provedem svako leto Dva meseca kao turista, mene ne pogadja ovo, ali vidim kako Je drugima i govorim u njihovo ime)
@Srki - Logično je zato što zaposleni svakodnevno ide na posao, a penzioner tek ponekad, kada mora, koristi gradski prevoz
@Srki - Mozda zato sto zaposlenom poslodavac placa prevoz, dok penzioner placa sam? Mozda zato sto je jedna od tekovina civilizacije da brine o najstarijim gradjanima? Mozda zato sto su ti isti penzioneri za svog zivota uplatili toliko poreza i doprinosa, pa valjda zasluzuju da se pred kraj zivota voze po povlascenoj ceni? E, Srki....
Sta je sa penzinerima koji zive sa supruznikom a samo jedno ima penziju nesto vecu od 25.000, i bracni par penzionera koji oboje imaju po 22.000, tj 44.000 zajedno, kako ce oni plcati ? Pri tom razlicite troskove za komunalije i dr. Da li ce zaposleni s obzirom da placaju punu cenu i nisu povlascena kategotrija imati kartu bez fotografije, kao svuda u Evropi- jer se prema EU standardima orijentisemo.
Komentari (63)