Ukida se pojedinačna karta, mesečne karte jeftinije

Tanjug

29. 12. 2014. u 14:55

Gradski prevoz u Beogradu uskoro će za 400.000 građana biti jeftiniji pošto će, između ostalog, pojeftiniti mesečne karte za zaposlene i studente, ali se, s druge strane, uvode četiri kategorije penzionera i za neke od njih će prevoz biti skuplji

BEOGRAD - Gradski prevoz u Beogradu uskoro će za 400.000 građana biti jeftiniji pošto će, između ostalog, pojeftiniti mesečne karte za zaposlene i studente, ali se, s druge strane, uvode četiri kategorije penzionera i za neke od njih će prevoz biti skuplji.

Mesečna karta za zaposlene će sa 3.275 dinara biti 2.990, odnosno pojeftiniće 285 dinara, dok će povlašćenje kategorije poput studenata, srednjoškolaca, osoba sa invaliditetom... umesto 1.120 plaćati 1.090 dinara mesečno, rečeno je na susretu sa novinarima u Skupštini Beograda, koji su održali gradonačelnik i gradski menadžer Siniša Mali i Goran Vesić.

Prema novom tarifnom sistemu, koji će stupiti na snagu 1. februara, ukida se karta za jednu vožnju i postojaće samo vremenska karta koja će važiti 90 minuta i koja će koštati 89 dinara. Do sada je vremenska karta koštala 101 dinar i važila 75 minuta.

Kada je reč o penzionerima, Vesić je objasnio da su do sada postojalae dve kategorije - mlađi od 65 godina koji su plaćali 1.120 dinara mesečno i stariji od 65 godina koji su plaćali 407 dinara godišnje.

Sada se, kako je objasnio penzioneri dele u četiri grupe i svi koji imaju do 10.000 dinara penzije, a u Beogradu ih je oko 12.000, voziće se potpuno besplatno.

Penzioneri sa penzijama od 10.00 do 25.000 dinara i dalje će godišnje plaćati 407 dinara.

Penzioneri čija su primanja od 25.000 do 50.000 mesečno će plaćati 990 dinara, rekao je Vesić dok će oni sa penzijama većim od 50.000 plaćati 1.495 dinara mesečno što je polovina mesečne karte za zaposlene.

Osnovci će i dalje imati besplatan prevoz.

Prema novom tarifnom sistemu dnevna karta koštaće 280 dinara, za tri dana 720, a za pet dana 1.100 dinara.

Vesić je objasnio da će biti moguće kupiti i godišnju kartu za zaposlene, a oni će plaćati 11 meseci odnosno ukupno 32.890 jer će jedan mesec imati besplatno. Isti princip važi i za povlašćene kategorije.

Prema Vesićevim rečima, jedan od benefita je i što će onaj koji uplati 900 dinara na svoju Bus plus karticu dobiti 100 dinara bonusa.

Mali i Vesić su, takođe, rekli da penzioneri koji imaju penzije do 25.000 dinara do 31. januara treba da donesu čekove kojima potvrđuju primanja kako bi bili grupisani u kategoriju kojoj pripadaju.

Penzioneri sa više od 25.000 dinara do 1. marta treba da donesu svoje čekove.

"Rešili smo da definišemo novi tarifni sistem čiji je cilj da poveća pravednost, obezbedi veće prihod gradskom saobraćajnom, kao i veću funkcionalnost", rekao je Mali .


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (63)

Srki

29.12.2014. 15:10

Mnogi yaposleni nemaju platu od 50000, i ne vidim nikakvu logiku u tome da jedan penzioner sapenzijom od 50000 godišnje plaća 18000, a zaposleni sa platom manjom od 50000 godišnje plaća 36000. 50000 je sasvim dovoljan prihod da se plati ekonomska centa prevoza.

NN

29.12.2014. 17:46

@Srki - Koga to ova dvojica farbaju. Karte su bile skupe i sa 74din. Sta su sad napravili, bruka, umesto da snize cenu i da ljudi Mogu da prezive u ovom teskom vremenu, oni jos poskupljuju. Ja sam samo posmatrac, ne živím u BG(provedem svako leto Dva meseca kao turista, mene ne pogadja ovo, ali vidim kako Je drugima i govorim u njihovo ime)

logično je

29.12.2014. 17:48

@Srki - Logično je zato što zaposleni svakodnevno ide na posao, a penzioner tek ponekad, kada mora, koristi gradski prevoz

Bgd

29.12.2014. 17:49

@Srki - Mozda zato sto zaposlenom poslodavac placa prevoz, dok penzioner placa sam? Mozda zato sto je jedna od tekovina civilizacije da brine o najstarijim gradjanima? Mozda zato sto su ti isti penzioneri za svog zivota uplatili toliko poreza i doprinosa, pa valjda zasluzuju da se pred kraj zivota voze po povlascenoj ceni? E, Srki....

Dana

29.12.2014. 15:13

Sta je sa penzinerima koji zive sa supruznikom a samo jedno ima penziju nesto vecu od 25.000, i bracni par penzionera koji oboje imaju po 22.000, tj 44.000 zajedno, kako ce oni plcati ? Pri tom razlicite troskove za komunalije i dr. Da li ce zaposleni s obzirom da placaju punu cenu i nisu povlascena kategotrija imati kartu bez fotografije, kao svuda u Evropi- jer se prema EU standardima orijentisemo.

неко

29.12.2014. 15:13

Ја заиста не разумем због чега се Београђани жале на градски превоз. Сад кад се ово уведе, стизаће се од било које тачке у Београду до било које друге тачке у Београду за 90 динара без проблема. Камо среће да то у Нишу може.

011

29.12.2014. 16:49

@неко - Ма није то спорно, стићи ће се из једне тачке у другу, али проблем је што људи немају за повратрну карту.

неко

29.12.2014. 15:13

Ја заиста не разумем због чега се Београђани жале на градски превоз. Сад кад се ово уведе, стизаће се од било које тачке у Београду до било које друге тачке у Београду за 90 динара без проблема. Камо среће да то у Нишу може.

Umnjak

29.12.2014. 15:21

Dakle, onaj koji se u životu trudio da stekne visoko obrazovanje i društvu natprosečno doprinese i kroz mesečne uplate za penziono i socijalno - biva na kraju kažnjen. Dođu tako, neki ljudi kojima u svojoj teskobi smeta taj i takav kreativni doprinos i otmu ti zaradu i, zapravo poruče - džabe si se trudio, džabe si radio i doprinosio. Mi smo nemoćni da se odbranimo i možemo jedino da poručimo mladima - neka vam ovo bude primer kako ne treba učiti i obrazovati se, naprotiv

Umnjak

29.12.2014. 19:51

@Umnjak - Obrazovan čovek ne lupeta, jedino može da ima pogrešno mišljenje. A ti si izgleda iz JKP ispod 25.000 koje si stekao kao neko ko je primao celog radnog veka "subvencije". I dan danas imate subvencije na komunalije, subvencije na prevoz, subvencije kod poreza, subvencije i toleranciju da budete inertni. "Strašno" je neprijatelju to što ćeš sutra kad zagusti reći - pa gde su ti školovani i obrazovani ljudi da izvuku državu iz ovoga ili onoga...

demax75

29.12.2014. 15:23

Bravo licemeri! Pa vas dvojica,u kompletu,ste najveca bruka koju je beograd mogao da dobije. Jedinu korist koju bi gradjani od vas mogli da imaju,a to je da se vase slike prodaju u apotekama umesto ricinusa!!!

Radnik

29.12.2014. 15:31

Dajte penzionerima koji imaju od 25 do 50 hiljada i meso i mleko i sve potrepstine 3 x jeftinije, kad je vec logika da placaju 3x manju cenu karte. A mi radnici sa po 25 hiljada mi cemo da placamo punu cenu, da skolujemo decu i da podizemo drzavu, Ma stidite se bre!!!

Radnik

29.12.2014. 21:42

@Radnik - @dr E moj dr , sit gladnom ne veruje, a ti si sudeci po komentaru sit, a meni je sitih pametnjakovica, vec pun kufer!

Wizard

29.12.2014. 15:33

Kad mesečna karta bude koštala 10-12 evra, onda možemo da pričamo o plaćanju prevoza, ovako mi u busevima bez grejanja, bez klima, raspadnutim, punim vode i snega, prljavim i to za 25e, a vi u limuzinama e to ne pije vodu

clan biblioteke

29.12.2014. 15:37

Dakle ista pesma isto odstojanje ,Srbi su jedinstveni-beogradskom gradskom saobracaju nisu potrebni gosti ni gradjani iz unutrasnjosti. Zbogom pameti!!!

student

29.12.2014. 15:39

sto me obradovalo ovo pojeftinjenje za studente od celih 30 din. Ja kad za 12 meseci ustedim celih 360 din mogu da se pocastim pljeskavicom i sokom. Hvala ti Vesicu.

V. Cosic

29.12.2014. 15:56

Znaci i ova kola se lome preko ledja penzionera. Ako je i ovo poboljsanje zivota najstarijih, hvala, mnogo je. Nemojte se toliko truditi da nam olaksate, od sveg olaksanja imamo samo laksi novcanik. Uredu je da se nesto poveca cena za prevoz penzionera ali sigurno ne tako drasticno. Veliki broj penzionera i nemoze cesto da koristi prevoz pa samim tim ovakve cene su potpunno neisplative a bas bih voleo da vidim izvestaj koliko ste povecali prihod po osnovu uplate penzionerskih karata.

Milica

29.12.2014. 16:00

Meni od Mirijeva do centra treba cca 40 min,sada to placam 75 din a od februara 90-u prevodu do grada i nazad mi uzme 30din vise,sta je tu jeftinije nek mi objasni sinisa mali?!! Sta oni misle,odakle ovaj narod da im da pare,smanjuju plate,dele otkaze,novih radnih mesta nema nigde a i ono malo sto ima daju iskljucivo clanovima njihove stranke... Dokle vise?!

Aleksandar

29.12.2014. 16:03

A ono sto su precutali to je da je najjeftinija karta poskupila sa 73 na 89 dinara samim tim sto su ukinuli kartu u jednom pravcu i uveli vremensku sa minimalnim trajanjem od 90 minuta. Sto nisu uveli minimalnu vremensku od 30 ili 45 minuta i cenom od 30 ili 50 dinara?

sMiley

29.12.2014. 17:17

@zorba - Tisina,, kakav gnev naroda,, slusaj sta ti sMiley kaze, ne kupuj kartu, ako dodje kontrola, trazi po svim dzepovima najmanje dok ne dodje druga stanica da izadjes bez problema,! jasno,,? ;-))

DDT

29.12.2014. 16:08

Dolazim u Beograd desetak puta godišnje i svaki put za tih nekoliko dana moram putujem relacijom autobuska stanica - Mirijevo - Trg Republike i obrnuto. Pošto čujem da je ukinuta pojedinačna karta, da li bi neko od čitalaca mogao da mi pojasni korišćenje vremenske karte u mom slučaju.

Besplatan savet

29.12.2014. 16:27

@DDT - @DDT, ako za svaki put kada dolazis u Beograd od Glavne autobuske stanice do Trga Republike ides preko Mirijeva, onda imas mnoooogo veci problem od cene karte. Moj ti je savet da nikada vise ne dolazis u Beograd bez pratioca jer su te mangupi pogresno uputili kako da koristis gradski prevoz.

Čubura

30.12.2014. 10:49

@DDT - Bolje ti je da nikoga da ne savetujes!! Covek ode do Mirijeva, ali posle ocito dodje do grada, tj Trga Republike, pa se vrati u Mirijevo. Sta ti nije jasno?? Pravis se pametan.

Скупо "појефтињење"

29.12.2014. 16:12

То значи да, ако радите, нпр. дан за даном, по 12 сати, па сте слободни следећа два дана, треба да дате 280 динара, а то ће да покрије одлазак на посао, повратак, и још један одлазак. Дакле, појединачна цена вожње ће да износи преко 90 динара! Јасно, досетили су се да нас натерају да купујемо месечне карте. То је, заправо, једина сврха ове револуционарне промене тарифног система. О каквој је то "праведности" реч?!

nina

29.12.2014. 16:16

Znaci starijim sugradjanima (preko 65 god.) jos 1000 dinara manje od penzije .Jos jedna nepravda u nizu koja ih je snasla .Nedavno nam je doktor prepisao lek koji ne ide na recept a kosta 2.900.00 din. Mogli biste nas podeliti i u grupe za lekove i ko zna za sta jos.SRAMNO I BEZOBZIRNO!!!

Zabrinuti građanin

30.12.2014. 20:09

@nina - Predsednik Vlade kaže da neće biti više smanjenja plata i penzija! A novi sistem naplate gradskog prevoza predviđa, za pojedine kategorije penzionera, dalje smanjenje penzija do 3%? Pa, da li to ima smisla? I dokle to tako? Sa urednim uputom za KBC Zvezdara nisam mogao zakazati kontrolni pregled kod lekara, koji me je ranije lečio, jer sam prešao granicu od 65 godina, već su me uputili na gerijatriju? Nešuveno, zaista!

Negovan

29.12.2014. 16:29

Lako je pljunuti po novoj meri, a teško je platiti ono što se mora. Obiđite malo druge gradove u Srbiji pa recite da li je 90 dinara puno - i to ne za jednu vožnju, već za sve u sat i po vremena...

Kalimero

29.12.2014. 16:42

To u praksi znači da će za nekoga ko koristi samo po jedan prevoz u oba pravca, ne treba mu mesečna karta , a takvih je jako puno, prevoz poskupeti 30din. dnevno?!

Penzioner

29.12.2014. 16:59

Mesečna karta za penzionere koji imaju penziju veću od 25.000 je preskupa ! Izgleda da oni treba da nadoknade gubitke GSP! Zar nije mogao biti iznos od 500 dinara za mesec dana! Ovo je strašno! Šverc će ponovo da bude u modi! Zamislite nezaposlenog koji treba da plati mesečnu kartu! Odakle, kad ne radi! Ko je ovde lud! Verujte narod nije i ovako neće dugo moći!

baunti

29.12.2014. 17:53

@Penzioner - Ma najbolje da bude sve besplatno! Mozda bi se i onda zalili kako ne radi klima u autobusima, kako putnici smrde, kako su vozaci bahati...

Ja

29.12.2014. 17:00

Ljudi ne shvataju da prevoz mora da se placa i kraj price :). I penzioneri takodje trebaju da placaju prevoz i cena je stvarno smesna i odredjena po nivou penzije. A studenti koji kukaju ne izbijaju sa splavova i kladionica i stvarno nemaju opravdanje. Po ovome se vidi da grad hoce da demotivise ljude da kupuju pojedinacnu kartu. Jedino nista nisu naveli za socijalne kategorije i osobe sa invaliditetom. A takodje nisu naveli sta gradjani dobijaju za te novce u celom sistemu

Muka mi je od SNS trolova

29.12.2014. 17:42

@Ja - Mora da se plati ali cena mora da bude u skladu sa standardom! A oni udaraju nemacke cene na africki standard! A gde studenti vise nije tvoj problem,zabodi nos u svoj zivot a ne u tudj! Po tvom misljenju najbolje da celu platu damo na prevoz ili mozda da pocnemo da prodajemo organe kako bi punili dzepove alavih politicara.

Preskupo je

29.12.2014. 18:05

@Ja - 90 dinara za kartu u jednom pravcu je mnogo za ljude koji su nezaposleni. A takvih je u ovoj nesrećnoj zemlji najviše. Neko ko ima primanja može da se vozi ceo mesec za 400 dinara, a neko ko nema primanja da plati najskuplju cenu? Neverovatno.

Realno,

30.12.2014. 08:37

@Ja - @Preskupo je, nezaposlenima uopste ne treba javni prevoz. Ne idu na posao, ne idu u skolu, ne idu na fakultet, ne idu u kupovinu i provod jer za tako nesto treba plata. Ako zaradjuju, to znaci da nisu nezaposleni. Eventualno idu jednom ili dva puta godisnje do doma zdravlja i to je sve.

Pedja

01.01.2015. 10:33

@Ja - Nezaposlen nije opredeljenje nego surovost sistema. Sistem donosi novac drzavi na racun gradjana i uzaludni su neki prakticni predlozi kao i svaki drugi koji umanjuju prihod budzetu. Jednostavno je tako i sistem ce vremenom biti sve rigorozniji. Otpora nema i to je zeleno svetlo za sve vece i nove namete. Sva filozofija je uvecanje prihoda u budzet, nista drugo.

Maniks

29.12.2014. 17:06

Kako ovaj Vesic racuna poceo sam da sumnjam da je i on jedan od onih koji su kupili diplomu

sMiley

29.12.2014. 17:09

Niti kupujem mesecnu niti pojedinacnu, necu da kupujem kartu i gotovo, na liniji 601 nema ridzveja,! ;-))

Miki

29.12.2014. 17:22

Potpuno su se pogubili, vise ne znaju sta rade!! Ma tek sada im ljudi nece placati kartu! Kao fora oni su pojeftinili 30 dinara za mesecnu???!! Ma daj!!

SakY

29.12.2014. 18:14

Idemo fore i fazoni da bi poskupela karta a ti autobusi ko da im idu na raketno gorivo a cena goriva pala i to drasticno a oni dizu cenu karte :D + taj GSP ne placa to gorivo po ceni kojoj placa normalan gradjanin no 2puta nizu a za njihov navodni gubitak racunaju ko da placaju standardnu cenu goriva. . . klasicno ne pranje nego hemisko ciscenje para ;)

Slucajni prolaznik

29.12.2014. 18:20

Jos jedna Pljacka gradjana u nizu !! Opet su najgore prosli penzioneri , najvernija glasacka masina svake Vlasti.

Dacko

29.12.2014. 19:23

Sve je ok.za penzionere samo niste napisali koliko novca od karata dobija mali akoliko nepismeni vesic. Sram ih bilo ali oni se nevoze u ovim supljim autobusima.

munja

29.12.2014. 20:28

Predlog vladajućoj eliti. Nemojte ovako na tanane i u ratama da nas gulite, brate uzmite celu penziju i gotova stvar, jer ionako brzo ćemo da odlepršamo dragom Bogu na ispovest. U to ime želim da imate penzionerske dane kao što ih imam ja i mnogi drugi, puni nesigurnosti i propadanja.

ljiljana

07.01.2015. 17:29

@munja - Zasto je napravljen toliki raspon od 25000 do 50000, to je duplo veca penzija a cena karte ista. Napravite jos jednu kategoriju izmedju toga, sta da radi onaj kome je penzija 25300, velika je razlika do 50000.

Mile

30.12.2014. 02:28

Molim gospodu da mi izracunaju cenu karte koju treba da platim ako se vozim samo jednu sranicu?

putnik 2

30.12.2014. 05:58

Prevoz vise nije luksuz vec osnovna potreba ove civilizacije.Svim gradjanima treba omoguciti kupovinu mesecnih karti,znaci ici na kvantitet sa manjom cenom.

Milutin

30.12.2014. 07:01

Dokaz da je i dalje u Beogradu na vlasti DS, neuništivi su, jeste da je u samom vrhu SNS, mislim države, ali izvršni sloj u celoj državi je ćistokrvni DS. Kada se bude vlast stvarno promenila, ko zna kad, tada će mo i mi imati stvarno pravi prevoz, dotle za ove pare 32.890 din kupi bicikl na akumulator i barem uživaj u slobodi kretanja, možemo da idemo bilo gde, pa makar to bilo i u ...

Aleksandar

30.12.2014. 10:46

@Milutin - Kako je na vlasti DS ako je Mali iz SNS gradonacelnik, a gradonacelnika bira vecina u gradskoj skupstini? Vi naprednjaci ste totalno optereceni demokratama. Hteli ste vlast, eto vam je.

Bole

30.12.2014. 11:05

@Milutin - Na cemu si, covece?Pozdravili te Sinisa Mali i Goran Vesic.I ostali sa liste SNS, naravno.

Nina Jerkovic

30.12.2014. 10:03

Da parafraziram Kori Udovički koja dok je bila ministar energetike kod Đinđića je savetovale građane koji nemaju da plate struju "da prodaju stanove i kupe manje". Ako penzioneri nemaju za prevoz neka prodaju kompjutere i ne plaćaju 20 evra internet i imaće za prevoz.

Zabrinuti penzioner

30.12.2014. 20:21

@Nina Jerkovic - Penzionerima ne treba ni kompjuter, ni TV, ni gradski prevoz, ni penzija, ni....... Ova vlast tačno zna gde je mesto penzionerima! Bravo za vlast!

penzioner

30.12.2014. 13:44

Cene gradskog prevoza mogle bi biti znatno niže uz sledeće uslove: da se pređe na stari način prodaje i poništavanja karata - ukinuti bus plus od kojeg ama baš nema nikakve koristi; drastično smanjiti administraciju u GSP-u; uskladiti cene goriva sa sada realnim cenama. Uz ove mere, cena pojedinačne karte ne treba da bude veća od 50 dinara, a mesečne karte također znatno umanjiti. Na ovaj način drastično bi se smanjili troškovi poslovanja, povećala prodaja karata i svi bi bili zadovoljni.

vanja

30.12.2014. 15:18

Imam 74 god. primam 10.000 din, imam slomljeni zglob i nisam pokretna. Primam crkavicu preko banke, ali ne mogu da podignem pare ni karticu ako lično ne dođem. U kakve redove ćete staviti hiljade polupokretnih i bolesnih penzionera da dokažu visinu primanja, da bi kada im bude bolje mogli da odu do lekara ili banke?. Niko da sredi ovo društvo kako treba...

Miki

03.01.2015. 01:00

Dvehiljadite godine je evro bio sezdeset dinara a cena karte za gradski prevoz je bila tri dinara. posto je sada evro stodvadeset dinara trebalo bi da je karta sest dinara.

Marko

13.01.2015. 15:06

Ovo samo umnobolan covek moze da smisli,ako hocu da se vozim tri stanice moram da platim dva sata.Ili sto kaze gospodja gore "U kakve redove ćete staviti hiljade polupokretnih i bolesnih penzionera da dokažu visinu primanja, da bi kada im bude bolje mogli da odu do lekara ili banke?"Dogurali smo do toga da narod sa najmanjim primanjima nema para da se vozi javnim prevozom,najjeftinijim nacinom transporta.Postalo je luksuz voziti se autobusom.

Aaaaa

13.01.2015. 17:17

Pre 2 godine, kad sam bio u Pragu, mesecna karta za zaposlene bila je duplo jeftinija nego kod nas!!! A koliko su im samo vece plate?!!!

Šaner

16.01.2015. 02:48

@Aaaaa - Jeste u pravu si, ali kod nas se mnogo krade, pa to treba nekako ispeglati. U Pragu nisu toliki lopovi, drugog objašnjenja nema.

Miks

16.01.2015. 01:21

Ovo sa vremenskom kartom cista je glupost,malo im je bilo 75 dinara za voznju pa i to hoce da povecaju...nisu normalni i tih 75 dinara su 2 vekne hleba i kazu narodu nista ne odgovara...a pitam se jel bi onom ko organizuje ovakvo placanje odgovaralo da bude deo propalog naroda u Srbiji,kome svako uskracuje prava i ukida mogucnosti.

Prikaza

16.01.2015. 02:53

Ja ako se ne prošvercujem bar jednom dnevno, ja dobijem neki osip samo se češem, a nisam stipsa!

Valery

16.01.2015. 03:09

Da je mesečna karta 1500 din ja bi ladno kupio i vozijo se ko čovek i mahao bi kroz prozor onima koji idu peške, a ovako moram da se švercujem ko kuče. A ionako kad kod uđem ima mesta makar i stajao, šta fali da i mene povezu, neće propasti, humanost treba da je odlika čoveka zar ne.