SLADOLED IZ SRBIJE VOLE I U JUŽNOJ AFRICI: Tri puta uvećan izvoz poslastice od 2016. godine

V.N.

26. 08. 2021. u 16:38

PROIZVODNjA sladoleda u Srbiji beleži višegodišnji trend rasta koji je nakratko usporen prošle godine kada je proizvedeno oko 33.000 tona, što je na nivou iz 2019.

СЛАДОЛЕД ИЗ СРБИЈЕ ВОЛЕ И У ЈУЖНОЈ АФРИЦИ: Три пута увећан извоз посластице од 2016. године

Foto Arhiva

Ta godina se, inače, smatra za jednu od najboljih za „sladoledare“ jer su napravili čak 52 odsto više ovih poslastica u odnosu na 2018. godinu.

„Od 2018. se beleži veliki trend rasta u ovoj industriji koji je bio i ranijih godina u blagom porastu.  U prošloj godini smo izvezli trostruko više nego 2016. godine“, navode u Udruženje za biljnu proizvodnju i prehrambenu industriju PKS.

Sladoled izvozimo najviše u Hrvatsku, BiH, Bugarsku, Rumuniju, Grčku, Crnu  Goru ali i Ujedinjeno Kraljevstvo, Poljsku, Nemačku, Španiju...

U Srbiji posluju fabrike sladoleda "Frikom", "Froneri Adrijatik" i kompanija "Svislajon

– Takovo", koje zapošljavaju oko 2.000 radnika. Trenutno ima i oko stotinak malih zanatskih proizvođača.

Rade Rakočević, Foto Arhiva

Sladoled iz Stare Pazove za ceo svet

Ulaganjem 50 miliona evra kompanije „Froneri“ u modernizaciju poslovanja nekadašnje "Delta/Nestle fabrike" u Staroj Pazovi, površina stare fabrike je gotovo udvostručena, a proizvodni kapaciteti povećani dva i po puta.

„Svakodnevno radimo na obogaćivanju naše ponude u kojoj imamo preko 200 različitih proizvoda. Svaki se pravi prema istim standardima vrhunskog kvaliteta i održivosti, uz poštovanje specifičnih potreba određenih zemalja. Na primer, sladoledi koji se izvoze u Izrael moraju da ispune stroge norme košer sertifikata”, kaže Miroslav Micković, direktor operacija "Froneri Adriatika".

Od 330 zaposlenih u kompaniji, 190 je iz Stare Pazove i Inđije. Izvoze u više od 25 zemalja na tri kontinenta. Vrednost izvoza je prošle godine premašila 38 miliona evra.

Zanatski sladoled sve popularniji

Globalna prodaja sladoleda u svetu raste iz godine u godinu. Zanatski proizvođači sladoleda zauzimaju sve veći deo tržišta. Mladi ali i stariji potrošači diktiraju nove trendove.

Moritz Eis sladoledi su nastali u Beogradu 2012. godine kao prvi prirodni zanatski sladoledi u zemlji. Osnivač je bio Austrijanac Moric Fried, investicioni bankar. Danas je firma Kiddo 88 iz Beograda vlasnik franšize „Moric“.

„Proizvodnja je na Novom Beogradu, a kapaciteti su 15-20 tona mesečno. U 2020. godini smo napravili 120 različitih vrsta sladoleda, sve od potpuno prirodnih sastojaka i na zanatski način, ručno rađeno, bez emulgatora, konzervansa, kao i bez korišćenja veštačkih boja ili aroma i uvoznih pasti“, kaže Rade Rakočević, vlasnik firme Kiddo 88.

Trend konzumiranja zdrave hrane, kaže, više nije „neki globalni hir“ već sve jasnija potrebe domaćih potrošača da vode računa o što zdravijoj ishrani. „Plan je da uskoro izbacimo i organske sladolede, od domaćih sirovina“. Podržavaju mala gazdinstva, koriste biorazgradive kašičice, a uskoro i biorazgradive kutije za dostavu sladoleda.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

Nova dimenzija života u delu Beograda koji se budi iz sna