Ministarstvo objavilo kako su đaci prošli na probi završnog ispita i kakvi su utisci prosvetara

Novosti Online

ponedeljak, 27. 04. 2020. u 19:47

Министарство објавило како су ђаци прошли на проби завршног испита и какви су утисци просветара

Foto: Privatna arhiva

Od ukupno 68.504 učenika osmog razreda, maternji jezik je rešavalo 63.215, matematiku 62.220 i kombinovani test 62.863 učenika
Probni završni ispit Samoprocena znanja 2020“ polagalo je preko 90 odsto osmaka, a Ministarstvo prosvete objavilo je analizu postignutih rezultata.

Od ukupno 68.504 učenika osmog razreda, maternji jezik je rešavalo 63.215, matematiku 62.220i kombinovani test 62.863učenika. Na osnovu ovih podataka, svaki test rešavalojeviše od 91odsto učenika.

Dobijeni rezultati na testovima samoprocene znanja pokazuju da su na nacionalnom nivou učenici u proseku osvojili sledeće rezultate:


iz srpskog/maternjeg jezika 13,68poena

iz matematike 13,56poena

na kombinovanom testu 14,63poena

Rezultate ovog testiranjanije moguće porediti sa rezultatimazavršnih ispita u proteklom periodu, imajući u vidu tip i vrstu testova, kao i njihovu namenu, saopšteno je iz Ministarstva.

Takođe, kako ističu, stiče se utisak da je veliki broj učenika samostalno rešavao testove i iskoristio test za samoprocenu znanja na najbolji mogući način za dalje planiranje.


Kako navode iz Ministarstva prosvete, ovo je Prvi put u istoriji srpskog obrazovanja da su svi učenici jednog razreda imali priliku da oprobaju svoje znanje u sasvim novim uslovima pa je realno očekivati da će ovakav oblik podrškeu budućnosti ući u redovnu obrazovnu praksu.


Testovi za samoprocenu znanja koncipirani su tako da učenici imaju priliku da dva meseca pre polaganja završnog ispita na kraju osnovnog obrazovanja i vaspitanja provere svoje znanje rešavanjem tri testa koji obuhvataju ukupno sedam predmeta (srpski, odnosno maternji jezik, matematika, fizika, geografija, istorija, hemija i biologija). Na ovaj način,omogućen je razvoj samoregulisanog učenja, pre svega,samoprocena trenutnog nivoa znanjaučenikai planiranje sledećih koraka u učenju.