Beograd: Obnova šina zbog novih tramvaja

N. V. BRKOVIĆ - I. D. LABOVIĆ

ponedeljak, 30. 05. 2011. u 22:19

Београд: Обнова шина због нових трамваја
Novi tramvaji iz Španije zbog niskog poda ne mogu da savladaju beogradske nagibe. Majstori koriguju šine u Pariskoj i Tadeuša Košćuška, rekonstruisane pre nepunih godinu dana

TRAMVAJSKA pruga pored Kalemegdana već je na popravnom. Posle nepunih godinu dana od kompletne rekonstrukcije duž Pariske i Tadeuša Košćuška, majstori su ponovo povadili šine i trenutno rade - korekciju nagiba. Ovaj posao nametnuli su novi niskopodni tramvaji iz Španije, koji ovom, ali i na nekoliko drugih deonica u gradu, ne mogu da prođu. Novi radovi podrazumevaju i troškove, koje će na kraju platiti građani.

Radnici "Balkan gradnje" angažovani su 19. maja i od tada je potez od Pristaništa do Cara Dušana neprohodan za tramvaje na linijama "2", "11" i "13".

"Korekcija podrazumeva vađenje šina i "tesanje" asfalta. Predviđeno je da posao traje 15 dana, odnosno trebalo bi da završimo do kraja ove nedelje", kažu radnici.

STANDARD NE postoji poseban standard za širinu pruge za tramvajski saobraćaj. Železnički standard je 1.435 milimetara i tu širinu pruge imaju mnogi gradovi u Evropi i svetu za tramvajski saobraćaj kao i za metro. Međutim, mnogi gradovi kao i Beograd imaju širinu koloseka od 1.000 milimetara. Uvođenje šireg koloseka u Beogradu zahtevalo bi veći prostor, kao i ogromna finansijska sredstva. Kada bi se gradila nova pruga veće širine, cena po dužnom kilometru zajedno sa mrežom i svim potrebnim instalacijama bi iznosila između pet i 10 miliona evra po kilometru. To znači, za ceo Beograd gde je ukupna dužina tramvajske pruge 55 kilometara, bilo bi potrebno između 300 i 500 miliona evra.

Projektantima ili izvođačima, se, prema svemu sudeći, potkrala "greška" ili su prevideli da su nova vozila niskopodna, te je sada, pošto je jedno "Kaf" vozilo već stiglo u Beograd, neophodno ispraviti propust.

U dispečerskom centru najvećeg gradskog prevoznika u ponedeljak su nam potvrdili da su u toku radovi zbog kojih je tramvajski saobraćaj u Pariskoj obustavljen, a da više informacija možemo dobiti u Agenciji za investicije koja je nadležna za ovaj posao.

Prema rečima Dragana Ivanovića, zamenika direktora Agencije za investicije, na delu tramvajske pruge u toku su manje korekcije na četiri krivine, jedne u Tadeuša Košćuška i tri u Pariskoj.

- Radovi se odnose na korigovanje nadvišenja tramvajskih šina, kako bi se osiguralo bezbednije kretanje novih vozila - kaže Ivanović. - Potreba novih tramvaja je da budu blaži nagibi i komfornije šine. Majstori će rešiti problem. Posao vodi GSP "Beograd", koji će i finansirati radove, ali dok ne bude završen ne znam koliko će korekcija da košta.

Zamenik direktora Agencije za investicije dodaje da se sve radi prema dinamičkim proračunima koje su uradili stručnjaci iz kompanije "Kaf". Oni podrazumevaju sitne intervencije na još nekim lokacijama, posebno kod pojedinih stajališta i popravku skretnica, što se trenutno radi u Karađorđevoj ulici.

"ŠVAJCARCI"

- KOMPLETNA mreža u Beogradu zahteva prilagođavanje, jer na našim šinama saobraća dva tipa tramvaja "Divag" i "KT4" - ističe Ivanović. - Zato je nemoguće kompletno prilagoditi šine samo jednom tipu vozila. Kada su stigli prvi "švajcarci" morali smo da prilagodmo pojedina stajališta. Dorađene su stanice duž Jurija Gagarina, jer je "zeleni" tramvaj bio širi od postojećih, pa je trebalo suziti stajališta.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (10)

MatijaBG

30.05.2011. 23:12

Prosle godine su se najavljivali radovi na kompletnoj obnovi ulica Cara Dusana,Kraljice Marije i Ruzveltovoj za ovu godinu.Poznato je da je to cenntralno gradsko jezgro gde bi trebali da saobracaju novi tramvaji.Nije mi jasno zasto se od tog renoviranja odustalo?Ocito se lova maznjava ili se ceka povoljan period pred izbore.Novi tramvaji trenutno jedino mogu da saobracaju od bloka 45 do pozeske,ovo do ustanicke je nerealno,jer deo od Cvetka,pa do okretnice nije renoviran,apruga je ocaj.Lazu nas!

Informisan

31.05.2011. 10:12

@MatijaBG - Gresis, ne mogu do Pozeske! Ne mogu da prodju ispod Gazele. Mora da se spusti sina 30cm da bi prosli. Rekonstruisana stajalista na Bulevaru su nekonpatibilna novim tramvajima. Sve mora ponovo. Zatim, postoji jos jedan problem koji moze biti u datom trenutku koban po putnike. Naime, u slucaju pozara na mostu ili nekog akcidenta, vrata na novom tramvaju nije moguce otvoriti.

Informisan

31.05.2011. 10:24

@MatijaBG - U vezi najavljenih renoviranja koje spominjes. Nema ih, jer je para nestalo. A, zasto? Pa, zato sto je masni budzet grada Beograda postao bankomat za resavanje gorucih problema po Srbiji, a tu je i Kosarkaski savez.

Pedja

31.05.2011. 08:18

Jadna je vlast u gradu(nesposobna)! Sto puta rade jedan isti posao zbog necijeg nemara,a o trosku gradjana i naravno uz mastan procenat....

kiki

31.05.2011. 09:57

Ja sam po profesiji inzenjer. Desava se i da inzenjeri pogrese, ali daleko manje nego nesposobni rukovodioci kojima je vazan procenat od transakcije. Najverovatnije da niko nije ni pitao inzenjere da li ti tramvaji mogu da se krecu nasim prugama. Ako je to uopste u pitanju..... Mozda samo koriste izgovor da poprave nnekvalitetno uradjen posao.

informisan

31.05.2011. 10:19

Jedino si u pravu zbog onoga - "lazu nas". E, zato drugi tramvaji ne stizu. Svi ovi nedostaci trebalo bi da se otklone do jeseni da bi CAF bilo gde krenuo, jer bistre glave iz Grada o tome nisu vodile racuna kad su odlucivale sta ce pazariti. A, da nas lazu - lazu nas.

Kovac

31.05.2011. 19:36

Tramvajske sine i ideja o tome da tramvaj bude osnovno javno gradsko prevozno sredstvo su iz 19 -og veka (1894), a mi zivimo u 21-om, u gradu od 2 miliona (ne 60.000!). Dokle cemo ih prekopavati, "rekonstruisati" i uterivati u nove gabarite? Pre 30 godina su "pametni" gradski oci i GSB odbacili projekat metroa da bi mogli neometano ubirati sredstva za vecite prepravke ubogog tramvaja, zavaravajuci nas pricama o "lakom metrou", koji tek sto nije poceo da projektuje XX biro iz Spanije! Gle, gle!

Borisav

02.06.2011. 16:57

Bez obzira da li je ovaj slučaj sa novim tramvajima, vrhunski primer nestručnosti, korupcije ili i jednog i drugog, ili je samo način da se „pokrije“ prethodni nekvaliteni remont šina (opet primer korupcije), šteta se meri milionima (koje nemamo) i zaslužuje da se naše vajno Tužilaštvo za Samohrane malo inkomodira i odradi posao za koji je dobro plaćeno i zbog koga postoji.

ROBBY GOOD

03.06.2011. 14:04

Pre koliko vremena ,su poruceni ovi tramvaji,dal je neko odgovoran,za ovaj i slican bezobrazluk,pare nisu Vase,pa je lako biti neodgovoran,a za siromasne nema para,A ZA OVE STO REKONSTRUISU,PO VISE PUTA,NEMA KAZNE.

Milos

04.06.2011. 11:44

kako vas nije sramotada pišete ovakav tekst pun dezinfrmacija?Linija 11 ne postoji, a linija 13 vozi od B. rda do Blok 45, pored Klaiša vozi samo inija 2.