VELIKO NAUČNO OTKRIĆE: Astronomi prvi put otkrili vodu direktno na površini asteroida u Sunčevom sistemu

Предраг Стојковић
Predrag Stojković

15. 02. 2024. u 00:00

U OGROMNOM prostranstvu Sunčevog sistema, među oko milion asteroida, nedavna otkrića astronoma dovode u pitanje prethodne pretpostavke o prisutnosti vode na tim nebeskim telima.

ВЕЛИКО НАУЧНО ОТКРИЋЕ: Астрономи први пут открили воду директно на површини астероида у Сунчевом систему

Foto Pixabay free images

Infracrveni teleskop SOFIA, poznat po prethodnom otkriću vode na Mesecu 2020. godine, sada je otkrio vodu i na asteroidima Iris i Masalia.

Iris, kolosalni asteroid prečnika 199 kilometara, spada u grupu najvećih u jedan odsto u asteroidnom pojasu između Marsa i Jupitera, završavajući svoju orbitu oko Sunca svakih 3,7 godina. Masalia, asteroid prečnika 135 kilometara, deli sličnu orbitu sa Irisom.

Asteroidi se razlikuju po sastavu: silikatni asteroidi su bliže Suncu aledeni asteroidi preovladavaju u spoljašnjim regijama Sunčevog sistema. Razumevanje njihove distribucije baca svetlo na sastav solarne maglice pre formiranja planeta i asteroida.

Dr Anisija Aredondo saameričkog Instituta Sautvest Riserč i glavni autor istraživanja vezanog za navedeno otkriće, potvrđuje da količina i rasprostranjenost vode na Irisu i Masaliji podseća na onu kakva je na Mesecu. Voda je zarobljena, vezana za minerale i apsorbovana silikatima.

Teleskop SOFIA, koji nije u funkciji od 2022. godine, upotrebio je svoju infracrvenu kameru za slabo vidljive objekte (FORCAST) da identifikuje vodu na površini Meseca 2020. godine, što je bilo ekvivalentno oko 350 mililitara vode po kubnom metru tla.

Dok je analiza podataka slabijih asteroida, Partenope i Melpomene, dala neuverljive rezultate zbog prekomerne pozadinske buke u posmatranjima, Aredondin tim sada planira da iskoristi svemirski teleskop „Džejms Veb“.

Uz vrhunsku optiku i obim signala i šuma, taj teleskop će poboljšati naučno razumevanje distribucije vode u Sunčevom sistemu, pridonoseći vrednim uvidima u rasprostranjenost vode u egzoplanetarnim sistemima i potencijalu za vanzemaljski život, preneo je je „Juniverz tudej“.

BONUS VIDEO - ŠOJGU IZNEO PODATKE O KONTRAOFANZIVI Ukrajina izgubila 125.000 vojnika i 16.000 komada vojne tehnike

OVO JE ČOVEK KOJI JE U NIŠU NEUTRALISAO TONU TEŠKU AVIO-BOMBU SA 430 KG EKSPLOZIVA: To isto je radio 2011. u Kragujevcu i 2013. na Dorćolu

AKO igde postoji "vaga" za merenje snage ljudskog duha, koliko li bi na njenoj skali težila ona koju ima deminer Mihailo Marinković (48), iz Pančeva, pripadnik Sektora za vanredne situacije MUP Srbije? Koliko bi na njen tas stalo njegove odvažnosti, staloženosti, potpune koncentracije..., u trenutku dok je, minule nedelje u Nišu, sam prilazio neeksplodiranoj avio-bombi teškoj 1.000 kilograma koja nosi 430 kilograma eksploziva, zaostaloj iz NATO agresije?

27. 04. 2024. u 07:00