Brži taksimetar tera mušterije?
11. 04. 2018. u 21:05
Taksisti i putnici u Srbiji podeljeni oko cene taksi prevoza, slika u unutrašnjosti mnogo povoljnija
DOK taksijem u Zrenjaninu i Vranju sa jednog na drugi kraj grada možete stići za 150 odnosno 300 dinara, u Beogradu samo start košta 170 dinara. Oko pitanja da li je taksi u Srbiji skup, sugrađani i taksi prevoznici ne mogu da se slože. Dok prvi tvrde da je vožnja u pojedinim gradovima poput prestonice preskupa, drugi bi želeli da je bar 20 odsto viša, pošto su i cene životnih namirnica za poslednjih šest godina toliko porasle.
Beograđani se tako godinama žale na taksi prevoznike, odnosno na cenu prevoza. Kažu da je svuda u okruženju jeftiniji nego u srpskoj prestonici.
- Jeftinije je nekada iznajmiti automobil za 2.360 do 2.950 na dan, nego plaćati taksi, ako morate da idete na nekoliko lokacija - priča Darko T, iz Beograda. - Zato taksi koristim samo ako nekuda žurim, i ako do mesta gde idem, moram da menjam bar tri gradska prevoza.
Oko cene taksi prevoza ne mogu da se usaglase ni sami vozači. Dok neki tvrde da je potrebno povećati je za 20 odsto, jer je uz postojeću, koja nije menjana šest godina, nemoguće zaraditi i održavati automobil, drugi tvrde suprotno.
- Narod nema para, pa ako taksi poskupi, ostaćemo bez postojećih mušterija - priča jedan beogradski taksista sa stajališta ispred Vojnomedicinske akademije. - Prošlo je podne, a ja sam imao samo tri vožnje. Od toga što sam naplatio, mogu samo da sipam gorivo. Ali bolje i ovako, nego da ostanem bez posla.
Predsednik Saveta taksi udruženja Srbije Aleksandar Bijelić kaže, za "Novosti", da bi cena prevoza u svim gradovima Srbije trebalo da bude bar 20 odsto veća.
- Zbog cena po kojima vozimo, na ivici smo propasti - ističe Bijelić. - Šest godina tarife nisu povećane, a cena goriva je skočila skoro 32 odsto. Osim goriva, na cenu prevoza utiču i troškovi nabavke novog vozila, održavanje, amortizacija, porezi državi... Svaka cena koja nije formirana na osnovu tih 15 parametara, dovodi nas do propasti. Tako taksisti iz Niša i Kragujevca jedva sastavljaju kraj sa krajem, pa o kupovini novih automobila ne mogu ni da razmišljaju.
Na pitanje zašto je taksi u Vranju, gde start košta 70 dinara jeftiniji nego u prestonici, Bijelić objašnjava:
- Zbog velikog broja semafora, gužvi i zastoja, veća je i potrošnja goriva, pa je zato u Beogradu taksi mnogo skuplji. Prestonički taksisti tako nemaju puno vožnji u toku dana. A u drugim gradovima taksi jeste jeftiniji. Ali baš zbog tih nižih cena, u nekim gradovim po Srbiji taksisti prevoze putnike starim vozilima, sa lošim gumama. Zato nam je bitno da se svi drže cene sa kojom može da se opstane i zaradi, kako bi i vozni park mogao da se obnavlja. Važno je i ograničiti broj taksista u gradovima, jer i malo povećanje vozača u gradu snižava cenu prevoza, a onda na ulicama imamo stara i nebezbedna vozila.

Komentarišući žalbe Beograđana da je taksi u Beogradu skup, Bijelić odgovara da ovakav prevoz nije socijalna kategorija.
- Svako bi voleo da se besplatno vozi, a mnogima je i karta u javnom prevozu skupa. Taksi je luksuzan prevoz, a putnik zahteva da se vozi u novom, udobnom i čistom automobilu. Takvo vozilo neko mora da finansira.
U UŽICU BOLjE NEGO SVOJIM KOLIMA
START taksija u Užicu košta 99 dinara, a svaki naredni pređeni kilometar dodatnih 47 dinara. Cena je prihvatljiva za većinu Užičana uticala je da sve više Era umesto sopstvenog prevoza koristi ovu uslugu.

- Jeftinije je u Užicu koristiti taksi nego voziti sopstveni automobil. Za nas taksiste draž predstavlja to što ne čekamo prvi ili 15. u mesecu da primimo platu, ali je veoma teško zaraditi dovoljno za život jer su naše usluge jeftine - kaže Vlado Avramović, taksista iz Užica. U Užicu trenutno radi više od 25 taksista, a među njima je svega desetak kojima je to životno opredeljenje. Svi ostali ovaj posao smatraju "vezom" koja će "premostiti" finansijske nedaće do pronalaženja drugog posla.
ANKETA: DA LI STE ZADOVOLjNI CENAMA TAKSI USLUGA U BEOGRADU?
VESNA HARENDA (57), TURISTA:
Platili smo taksi 450 dinara od Čubure do Rajićeve. Nas petoro ne može da stane u jedno vozilo, i još ako obilazim nekoliko lokacija, ispadne preskupo. Jeftinije nam je da iznajmimo automobil.
MARIJA JELIĆ (19), STUDENT:
Taksi u gradu je preskup! Koristim ga samo kad moram, ako zakasnim na noćni prevoz kad se vraćam iz provoda. Tih 1.000 dinara koliko me košta vožnja, draže mi je da potrošim na nešto drugo.
MARIJA ŠĆEKIĆ (19), STUDENT:
Kod nas u Podgorici taksi je mnogo jeftiniji, pa tako vožnju s jednog na drugi kraj grada platim oko dva evra. A i taksisti su bolji, ne hvataju namerno crveno svetlo da bi taksimetar što duže radio.
JOVICA VESELICA (69), PENZIONER:
Za mene taksi nije skup i svakog dana ga koristim. Najmanje četiri puta u toku dana. I da ga poskupe 100 odsto, opet bih se vozio. Taksi je to, ne gradski autobus, i zato mora da ima jaču cenu.
Zlaja Bizon
11.04.2018. 22:14
Iz unutrasnjosti sam i nedavno sam u Beogradu doziveo da me taksista opeljesi. Od glavne autobuske stanice do treceg osnovnog suda naplatio mi je 1.100 RSD.
Neka tržište radi svoj "posao", ali neka svoj posao rade i policija i inspekcije. Nisu potrebne nikakve ankete, niti objašnjenja taksista i putnika. Svako ima svoju priču, iz svojih interesa. Tu je tržište, pa neka reguliše situaciju. Jesmo li u kapitalizmu ili nismo ?
Видим како им лоше иде, сви побегоше са таксија! То је њихова стара навика, да само кукају и трпају паре у сламарицу! Знам једног који се хвали да ако не сакрије од жене бар десет евра на дан, за своје трошкове, ништа није урадио!
Samo ispijaju kafe i hoce da tive sa par voznji. Treba da rade po 12 sati pa da tarade
Gde ste nasli ovog penzionera sto ide taksijem najmanje 4 puta dnevno?
Komentari (8)