Od sada 130 km/h na autoputu; Stručnjaci: Povećanje nezgoda za jedan do dva odsto
10. 05. 2018. u 15:48
Predlogom zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima omogućena je brzina do 130 km/h na autoputu
Ograničenje brzine, Foto: D. Dozet
Tako će dosadašnja najveća brzina od 120 km/h biti povećana na 130 kilometara na sat.
Vlada Srbije na današnjoj sednici usvojila i Predlog zakona o posebnim uslovima za realizaciju projekta izgradnje stanova za pripadnike snaga bezbednosti, Predlog zakona o presađivanju ljudskih organa, Predlog zakona o ljudskim ćelijama i tkivima, Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o matičnim knjigama, Predlog zakona o dopunama Zakona o ograničavanju raspolaganja imovinom u cilju sprečavanja terorizma.
PROČITAJTE JOŠ - Kazne bez izuzetaka
Vlada je takođe donela odluku da se Poseban kolektivni ugovor za radno angažovanje estradno-muzičkih umetnika i izvođača u ugostiteljstvu primenjuje i na poslodavce koji nisu članovi Unije poslodavaca Srbije i koji nisu učestvovali u njegovom zakl?učivanju.
Donošenjem ove odluke obezbeđuju se jednaki uslovi radnog angažovanja izvođača estradno-muzičkog programa kod svih poslodavaca u Republici Srbiji, čime se sprečava siva ekonomija u toj delatnosti.
Odluka će u značajnoj meri doprineti efikasnijoj zaštiti radno-muzičkih prava izvođača estradno-muzičkog programa, kao i poslova stručnjaka i saradnika u estradno-muzičkoj oblasti.
VUJANIĆ: SA PODIZANjEM BRZINE, POVEĆAVA SE I BROJ NEZGODA
Stručnjaci smatraju da će se povećanjem dozvoljene brzine, posledice saobraćajnih nezgoda biti teže i veće.
Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić objašnjava za Tanjug da povećanje od 10 km brzine, povećava broj saobraćajnih nezgoda za jedan do dva odsto.
"Nisam pobornik te novine i voleo bih da vidim argumetne za to. Ako su argumenti u cilju bezbednosti - ne postoje, ili potrošnje goriva - ne postoje, jedini argumenti mogli bi biti u ušda vremena, ali broj nezgoda će da poraste, te zbog toga ne nalazim opravdanje za podizanje brzine", ocenjuje Vujanić.
On je upitao zašto povećanje na 130 kilometara na čas nemaju Engleska, Danska, Norveška, Švedska i druge zemlje koje su, kaže, u smislu bezbednosti saobraćaja daleko ispred nas.
"Postoje iskustva u svetu u razvijenim zemljama, gde su bili pokušaji da se brzina digne sa 120 na 130 kilometara na sat. Tako je, na primer, SAD uradila i samo posle dve godine ukinula to povećanje maksimalne brzine", podseća Vujanić.
Upitan kako će povećanje maksimalne brzine na auto-putu uticati na nedavno uvođenje merenja prosečne brzine na autoputevima, Vujanić smatra da će se povećanjem brzine na 130 "automatski povećati i prosečna brzina".
"Ja sam bio deo grupe koja je insistirala i stavila u predlog zakona taj deo propisa. I to je prošlo, a prošlo je iz razloga što, na primer, ako neko putuje iz Švedske u Grčku i čeka na Horgošu tri sata, on će gledati da ta tri sata nadoknadi na auto-putu, a zna da ne može da napusti Srbiju ukoliko ne ispoštuje vreme putovanja ili će biti kažnjen", objasnio je Vujanić.
Luka Marković
10.05.2018. 16:18
Pozdravljam ovaj predlog da se brzina na autoputu poveća sa maksimalni 120 km/č na 130 km/č . Samo se nadam da će se i kvalitet autoputa dovesti na pristojan nivo, jer su pojedine deonice blago rečeno loše.
Bolje da stave 90km, pa lepo radare na svakih 10km i da vidis para za administraciju. Trebalo je da uskladjujemo , a ne da se vodimo zdravom logikom. Banda lopovska!
Koliko li ce sad dece u saobracaju poginuti zahvaljujuci pijanim vozacima?
A do danas su pisali kazne ko vozi 121km/h???!Od danas imamo bezbedniji autoput odjednom.Smejurija.
Konacno nesto normalno. Ko nece da vozi 130 ne mora, ali autoput sluzi da saobracaj tece a ne da se davi. Ako je ovo prvi korak u ispravljanju idiotskih ogranicenja (Pupinov most, most na Adi, Beograd-Pancevo isl.), onda jos bolje.
Komentari (79)