Studija za bolji prevoz

S. B. MILOŠEVIĆ

19. 11. 2018. u 22:15

Raspisan tender za analizu autobuskog podsistema javnog transporta radi poboljšanja usluge. Otvaranje ponuda 26. novembra. Odabrana kompanija imaće 60 dana za posao

Студија за бољи превоз

Postojeći autobuski vozni park biće pod lupom Foto V. Danilov

JAVNI gradski prevoz u Beogradu lošiji je iz godine u godinu, a jedan od vodećih problema sa kojima se suočava GSP jeste nedostatak voznog parka. Svesna da je sistem javnog prevoza ugrožen, gradska uprava je nedavno raspisala tender za izradu studije "Tehničko-tehnološka analiza autobuskog podsistema javnog transporta putnika u Beogradu". Ideja je da preciznom analizom utvrdi stanje postojećeg broja autobusa i način nabavke novih.

Odabrana kompanija imaće rok od 60 dana da uradi analizu, a ko će to biti znaće se 26. novembra, kada će biti otvaranje ponuda.

- Sistem javnog gradskog transporta putnika u Beogradu ispoljava značajne slabosti. Na njegovu održivost utiču nekontrolisano urbano širenje, prenošenje aktivnosti na periferije, specifični zahtevi i navike korisnika u putovanju, konstantan nedostatak novca... Rezultat toga su hronična zagušenja u gradskom prevozu, povećanja vremena putovanja, ugroženost bezbednosti, sigurnosti i kvaliteta usluge - navodi se u konkursnoj dokumentaciji.

Kaže se i da je prvenstveno zbog nedostatka novca došlo do ugrožavanja prevoza, jer je "obnova voznog parka u poslednjih 10 godina realizovana od prilike do prilike bez jasne strategije, što je imalo suprotne efekte".

- Grad je zato doneo odluku da se hitno sistemski pristupi planskoj obnovi flote kod najvećeg gradskog operatera - GSP "Beograd". Planirana je značajna obnova autobuskog voznog parka u cilju poboljšanja pouzdanosti i stabilnosti javnog prevoza u celini, i u skladu sa strateškim ciljevima grada Beograda u budućem periodu - piše u papirima objavljenim na tenderu.

U studiji koja će biti dostavljena Sekretarijatu za javni gradski prevoz, odabrani ponuđač moraće da analizira funkcionisanje postojećeg autobuskog podsistema, odnosno mrežu linija, njihovu iskorišćenost, zahteve građana za povećanje broja polazaka i uvođenje novih linija. I postojeći autobuski vozni park biće pod lupom: tipovi vozila, starosna struktura, kapaciteti. Gledaće se i troškovi potrebni za njihovo održavanje. Na kraju, zahteva se da ponuđač definiše rok i dinamiku za plansku obnovu autobuskog voznog parka, ali i da proceni ukupne troškove za kupovinu nove flote.

foto V.Danilov

Gradski čelnici od novembra prošle godine najavljuju kupovinu 200 novih vozila u 2019. Rečeno je da će Grad kupiti 80 električnih autobusa i nove tramvaje koji će saobraćati linijama preko Mosta na Adi.


POTREBE GRAĐANA

DA bi utvrdili koje su prave potrebe građana za prevozom, firma koja dobije posao moraće da ispita bar 10 predstavnika lokalnih samouprava, 15 eksperata koji se bave pitanjem prevoza putnika, minimum pet predstavnika prevozničkih firmi i 1.000 korisnika javnog prevoza.


DVA MILIONA VOŽNjI DNEVNO

AUTOBUSIMA javnog prevoza danas se u Beogradu preveze oko 83 odsto od ukupnog broja putnika. Prema podacima iz 2015., to znači da se autobusima svakog dana realizuje više od dva miliona vožnji.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (3)

Niko

20.11.2018. 11:05

problem.je sto odredjeni sloj drustva nece da placa kartu u prevozu...a kaka ih vidi kontrola bezi od njih ko djavo od krsta !!

veselnik

20.11.2018. 17:03

"gradska uprava je nedavno raspisala tender"?DIREKTOR preduzeca odredjuje strategiju i organizuje SLUZBE u firmi da sprovedu potrebne akcije. Placanje nekome van firme da mu odredi strategiju, da mu kazu sta ima (?) na raspolaganju (znaci ovi na poslu nisu sposobni ni to da urade) i kako da nabavi ono sto nedostaje (kako su do sada nabavljali vozila i rzezrvne delove?), samo je dokaz da je celo POLITICKO (stranacko) rukovodstvo nesposobno! Zaposlite strucnjake, pa vam tenderi nece trebati!