Mostovi u mraku do jula?!

S. B. MILOŠEVIĆ

15. 03. 2018. u 22:15

Saobraćajnice Zemun - Borča i preko Ade mesecima bez svetla zbog obijanja trafostanica. Za popravku Direkcija za izgradnju grada daje 120 miliona dinara

Мостови у мраку до јула?!

Izostanak svetla nalaže veliki oprez na Pupinovom mostu,foto Z.Jovanović

MAGISTRALA od Pupinovog mosta do Pančevačkog puta u mraku je duže od šest meseci! Bez svetla je, već četiri meseca, i deo Mosta na Adi. Zbog obijanja trafostanica i krađe instalacija, bezbednost svih koji svakodnevno koriste ove putne pravce, ugrožena je.

Od otvaranja Severne tangente 2014, saobraćajnica koja spaja Zemun sa Pančevačkim putem preko naselja Borča i Ovča, 10 od 11 trafostanica je obijeno, a od tih 10 osam nije u funkciji. Zato je desetak kilometara ove trase u mrklom mraku duže od pola godine. Slična sudbina zadesila je i Most na Adi.

Problem je u tome što pitanje upotrebe instalacija i održavanja trafostanica još nije uređeno. Naime, Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, koja je bila naručilac radova, dobila je upotrebnu dozvolu za kompletnu saobraćajnicu sa Pupinovim mostom. Uprkos tome, izgrađenu infrastrukturu niko nije preuzeo na upotrebu i održavanje. Isti problem je i kod Mosta na Adi, pa kada je trafo obijen, a instalacije pokradene, niko nije bio nadležan da štetu popravi. Zbog opasnosti u kojoj se nalaze svi oni koji ovim saobraćajnicama prolaze, Direkcija je još krajem decembra 2017. raspisala javnu nabavku za sanaciju trafostanica, ali i za njihovo stavljanje pod fizičko-tehničku zaštitu.

- Mi smo 29. decembra 2017. godine objavili poziv za podnošenje ponuda u javnoj nabavci za sanaciju trafostanica - navode iz Direkcije. Rok za dostavljanje ponuda je 16. mart 2018. godine. A ta sredstva nisu mala. Samo za sanaciju jedne opljačkane trafostanice potrebno je oko pet miliona dinara! Zato je Direkcija raspisala nabavku za popravku tri stanice, od kojih su dve na Severnoj tangenti - u zoni Pupinovog mosta i Zrenjaninske petlje, i za jednu u Jurija Gagarina. Vrednost radova procenjena je na 120 miliona dinara. Odabrani izvođač, po uvođenju u posao, imaće rok od četiri meseca da sanira pokradene trafostanice. To znači da mostovi neće zasvetleti pre jula.

Mostom preko Ade neprijatno u sumrak i noću,foto M.Labudović

Kako bi se sprečile krađe u budućnosti, Direkcija je tražila od budućeg izvođača i da na stanicama ugradi uređaje za video-nadzor i protivprovalni sistem sa daljinskim prenosom podataka. Svakodnevno će se kontrolisati i svi koji imaju pristup stanicama.


LOPOVI PROFESIONALCI

UPOTREBNU vrednost od krađe trafostanica ima ulje iz trafoa, bakarni nosači elektroinstalacija i metalna stolarija, a organizovana grupa preprodajom može da zaradi oko pola miliona dinara od jedne krađe.

Ipak, obijanje opreme i kompletnih trafoa, teških više stotina kilograma, nije moguće bez angažovanja kvalifikovanih ljudi koji su osposobljeni da obave ovoliki broj krađa bez povreda i da ukradene delove prodaju ili ugrade na nelegalnom tržištu a da ne budu otkriveni, upozoravaju iz Direkcije.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (4)

Milorad

16.03.2018. 00:35

Ne mogu da stignu da poprave, bave se važnijim stvarima. Postavljanjem i skidanjem novogodišnje ( čitaj, celogodišnje) rasvete.

вођа Минхаузен

16.03.2018. 11:51

Има ли каквих последица за оне који праве такве трафостанице, које је могуће покрасти, и које се пљачкају, а да не уграде предохрану против тога. Зашто у Србији све треба да се плати (најмање) два пута - трафостанице, путеви, подзиди, обалоутврде, шеталишта (БнВ), платои (Славија), ограде на аутопутевима, сами аутопутеви, улице, тротоари ... па, све.

Жика Живац

16.03.2018. 18:19

Знате шта, да се мост преименује из Пупинов у Путинов (само једно слово) па да тражимо трафо и струју од браће за џ?

ASSERIA

16.03.2018. 20:21

120 miliona dinara (1 milion eura)? Bolje bi bilo da ste platili obezbedjenje u 3 smene po 5 ljudi i kostali bi najvise milion dinara za godinu dana, a ovako placate 100 puta vise. Mozda nekom to i odgovara zbog pranja para.