Fijat 500L ostaje u Kragujevcu

P. Ž./Agencije

01. 06. 2018. u 16:41

Najavljuje se da će naš "šumadinac" među prvima dobiti hibridni pogon

Фијат 500Л остаје у Крагујевцу

Fijat 500 L
Foto: A. Stanković

Proizvodnja "fijata 500L" će se nastaviti u Srbiji, izjavio je u petak izvršni direktor kompanije "Fijat Krajsler automobili" (FCA) Serđo Markione na predstavljanju petogodišnjeg plana ove kompanije. Ova vest će naravno, najviše obradovati oko 2.000 radnika u Kragujevcu pogotovo što je predviđeno da ovaj model dobije, veoma brzo, hibridni motor.

Kako prenosi italijanski portal "Autoblog", a prenosi Tanjug Markione je rekao i da je porodica "fijata 500" kao skrojena za osvajanje Evrope ekološkim vozilima.

- "Fijat 500 "je idealno vozilo za potpuno električno rešenje. Planiramo da iskoristimo iskonski status ovog automobila i na njega primenimo "zelenu tehnologiju", proširujući opseg modela - izjavio je Markione, dodajući da će modeli "500X" i "500L" prvi dobiti hibridne motore. Prvi operativac "FCA grupe" je najavio investiciju od devet milijardi evra u "elektrifikaciju", potvrdivši da će dizel motori, prvo u brendu "Džip" a zatim i u ostalim , otići u istoriju do 2021. godine.

Markione je najavio niz poteza, među kojima je najava lansiranja "fijata pande" na električni pogon, povratak modela "500 žardiniera" i povećanje proizvodnje premijum modela u Italiji brendova "Džip", "Alfa Romeo" i "Maserati".

Najavio je selidu proizvodnje "pande" iz Italije u Poljsku i veću posvećenost novim modelima "Fijatovih" marki "Maserati" i "Alfa Romeo". "Maserati" će sa električnim motorom biti, očekuje se, veliki takmac "Tesli", a "Alfa" će na tržište plasirati veliki broj novih modela poput "8C" i povratka legendarnog GTV modela. Takođe je rekao da će dug "Fijata" do kraja ovog meseca biti u potpunosti isplaćen.

Poslovna strategija se odnosi na period od 2018-2022. godine i predstavlja veliko finale za Markionea, koji je 14 godina proveo na čelu "Fijata" i kako se ističe "krucijalno doprineo izbegavanju bankrota ove kompanije", koja je sada sedmi proizvođač automobila na svetu. Markione će, prema najavama, dobiti naslednika u aprilu 2019.

BRNABIĆ: USKORO RAZGOVORI SA ITALIJANIMA

Premijerka Ana Brnabić je izjavila u petak da će uskoro imati razgovore sa predstavnicima "Fijata", kao i da sve ukazuje na to da će ta kompanija ostati u Srbiji.

- Imamo sve indicije da će "Fijat" ostati u Srbiji. Ja ću kao predstavik države imati uskoro razgovore sa njima, jer želim da čujem tačno šta su njihove investicione odluke, ali sam sada mnogo manje zabrinuta za radnike "Fijata" i Kragujevca nego što sam bila pre godinu dana kada smo imali štrajk u "Fjatu", rekla je Brnabićeva.

Na pitanje da li će sa Fijatom biti produžen ugovor pošto ističe ove godine, Brnabić je kazala da je vlada spremna za dalje razgovore, ali da želi prvo da vidi koja će biti ponuda te kompanije.

"Želimo da vidimo koja je njihova ponuda prema radnicima i prema državi. Očekujemo da ona bude u najboljem interesu radnika i države i u odnosu na njihovu poudu ćemo reagovati", kaže premijerka.

Istakla je da Kragujevac sa firmom "Milanović inženjering" koju je preuzeo Simens sada ima potpunu drugačiju pespektivu, kao i da sada mnogo lakše ulazi u dalje razgovore sa Fijatom nego pre godinu dana.

"Srećna sam zbog Kragujevca i mislim da će za godinu, dve to biti jedan od gradova kome će biti potrebna nova radna snaga odnosno da to više neće biti, kako su pre nazivali, dolina gladi", navela je premijerka.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (5)

Nemanja

01.06.2018. 17:51

Jos jednom bravo za toliko osporavanog Borisa Tadica,ciji tim je doveo Fijat u Srbiju.Zahvsljujuci njemu,koji nije samo pricao,vec i radio,udeo Fijata u izvozu Srbije iznosi neverovatnih 30 procenata.A 2000 radnika prima redovne plate.E sada,taj ugovor ima i dosta mana,ali svakako puno vise pozitivnih stvari sadrzi.

Nele

01.06.2018. 17:53

Ova vlast ni posle 6 godina vladanja,nije uspela Fijatu da obezbedi pun profil auto puta od Kragujevca do Batocine.20 i nesto kilometara sa vec odradjenim vijaduktima i ostalim zahtevnijim gradjevinskim poduhvatima.

руди изрод

01.06.2018. 20:01

Производња овог модела аутомобила већ сада није исплатива. Погађајте ко ће покривати губитке.