SPREMA SE NOVI PETOGODIŠNJI PLAN: Fijat od jeseni bez subvencija?

P. Ž.

31. 05. 2018. u 22:02

I u kragujevačkoj fabrici automobila sa nestrpljenjem očekuju obraćanje javnosti izvršnog direktora "FCA grupe". Serđo Markione 1. juna predstavlja petogodišnji plan poslovanja

СПРЕМА СЕ НОВИ ПЕТОГОДИШЊИ ПЛАН: Фијат од јесени без субвенција?

OČI svih 235.915 radnika "Fijat-Krajsler grupacije", naravno, i oko 2.000 zaposlenih u Kragujevcu, uprte su u Serđa Markionea, izvršnog direktora kompanije, koji je najavio da će 1. juna saopštiti novi petogodišnji plan sedmog po veličini proizvođača vozila na svetu.

- Markione će, da li baš u petak ili možda u ponedeljak, saopštiti kakvi su razvojni planovi "FCA grupe" - kaže Zoran Marković, predsednik Samostalnog sindikata "FCA Srbija". - Naravno da nas izuzetno zanima šta će Markione reći, ali ne verujem da će bilo koju fabriku, pa ni našu, direktno pomenuti.

Marković, za "Novosti", kaže da očekuje da će tek posle smernica koje bude dao Markione bord direktora "sesti i razraditi plan po fabrikama" - ko će šta i koliko ubuduće proizvoditi.

- Sve ostalo je, što prenose mediji, naši ili strani, samo nagađanje, spekulacije bez osnova - kaže Marković. - Mi, svi radnici, i ja, naravno da se nadamo i verujemo da će doći nova oprema, novi model, da ćemo raditi i zaraditi.

Ugovor Republike Srbije i FCA važi ne do kraja ove godine, kako se to često navodi u javnosti, već do 2023.

- Do 19. oktobra ove godine važi sporazum o subvencijama i drugim pogodnostima koje država Srbija daje, a do 2023, prema ugovoru, Srbija može da ponudi "Fijatu" svoj deo akcija. Jedan deo ili svih 33 odsto - objašnjava Marković.

Trenutno, proizvodnja "fijata 500 L" u kragujevačkoj fabrici se odvija po planu. Radnici će, kako je to uobičajeno u svim fabrikama ove kompanije u svetu, na tronedeljni kolektivni godišnji odmor (čuveni italijanski feragosto) krenuti 1. avgusta.


IZA KULOARA

VELIKI broj evropskih medija spekuliše da će Markione obnarodovati da se iz Italije seli u Poljsku proizvodnja "jeftinih automobila", misli se na "pandu", a da će se u tim fabrikama (pre svega onoj u Napulju) praviti modeli "Džipa" i "Alfa romea". Prema istim izvorima "FCA grup" će pod brendom "Fijata" ubuduće proizvoditi samo modele "porodice 500" i "panda" što bi značilo i da će "fijat 500 L" (koji je i dalje najprodavaniji u svom segmentu u Evropi) nastaviti da silazi sa linija kragujevačke fabrike. Ima i medija koji uveliko pišu i da će se u Kragujevcu praviti neka verzija modela baziranog na platformi "fijata argo" koji se pravi u Brazilu i koji bi bio plasiran pod imenom "fijat primo".

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (3)

ostaobezposla

31.05.2018. 22:48

Fijatu su subvencije koristile da radnicima plaća skromne plate , sada kada subvencija više ne bude bilo može slobodno da preseli fabriku ! Pa umesto da strani poslodavac plaća radnike , plaća ih država . Pojeo ćar vajdu !

Djordje Petrovic

31.05.2018. 22:56

@ostaobezposla - To nije samo fiat. To je privatizacija u Srbiji po Dinkicevom receptu u realizaciji SNS-a . Dinkicu treba svi politicari spomenik da podignu. ...naravno dok ga narod ne porusi, zajedno sa ktitorima njegove doktrine.

Sumadinac

01.06.2018. 11:59

@ostaobezposla - Zar Dinkiću spomenik...od 15.500 radnika Zastave, samo 2.000 u Fijatuostalo...a ostali na ulicu. To je najveća ekonomska giljotina u Srbiji.