Grci bez kazne za nemar

Z. Radović /V. ILIĆ

25. 01. 2017. u 22:01

Грци без казне за немар
Kompaniji "Aktor" tolerišu se brojna kašnjenja na svim deonicama na Koridoru 10 koje su joj poverene. Prema ugovorima auto-put trebalo je da bude gotov u junu 2015.

DA su poštovali prvobitno ugovorene obaveze radnici grčke kompanije "Aktor" bi još u junu 2015. završili posao na svim deonicama na Koridoru 10, na kojima su angažovani. Dve godine kasnije i sa potpisanim aneksima ugovora, oni nisu ni na pola puta, pokazao je izveštaj Radne grupe Ministarstva građevinarstva. U "Koridorima Srbije" tvrde da je do kašnjenja došlo jer eksproprijacija nije urađena na vreme. Na sajtu "Puteva Srbije", međutim, piše da je još 9. decembra 2013. godine okončana eksproprijacija na celoj trasi od Niša do Dimitrovgrada, tako da je izvođač imao više od tri godine da završi posao.

Ni pre objavljivanja Izveštaja Radne grupe nije bila tajna da na auto-putu ka Bugarskoj ima problema, ali saradnja sa "Aktorom" je nastavljena. Ministarka Zorana Mihajlović je još u aprilu 2015. upozorila da grčka kompanija uživa poseban tretman u "Koridorima Srbije", da su im dali duple avanse i da je to bilo protiv ugovora. Ona je još tada istakla da ovo preduzeće usporeno ili uopšte ne radi na Koridoru.

Prva deonica koju su započeli je Crvena reka-Čiflik, u oktobru 2011. godine, koju je trebalo da završe u aprilu 2013. Ovaj deo je predat na korišćenje u decembru 2015. godine bez završnog sloja asfalta sa rokom od godinu dana za završetak, ali do danas taj posao nije urađen. U izveštaju se navodi da "Aktor" nije otklonio nedostatke u predviđenom roku, a potrošio je sredstva koja su mu "Koridori" za taj posao platili.

Potez od Bancareva do Crvene reke grade od marta 2012, iako je prvobitni "dogovor" bio da se ovaj deo završi do marta 2014. godine. Posle četiri i po godine tražili su dodatno odlaganje do 27. februara 2018. godine. Radovi na trasi od Staničenja do Pirota su počeli u junu 2013. sa ugovorenim rokom dve godine kasnije. Posle nekoliko aneksa trebalo bi da budu okončani u oktobru.

Kada znamo kolika se prašina podigla zbog kašnjenja od dva meseca koje su imale domaće firme na deonici Koridora 11, od Ljiga do Preljine teško je razumeti odakle toliko strpljenje i tolerancija za grčkog izvođača koji je na sve četiri deonice godinama probijao rokove. I ne samo da nije kažnjen, već je lane izabran za izvođača i na Obilaznici oko Dimitrovgrada.Početak radova ugovoren je za maj prošle godine, ali u izveštaju piše da su radovi počeli tek sredinom oktobra i da se ne mogu završiti do 21. marta, kao što je planirano.

Kako stvari stoje, "Aktoru" ni sada ne prete sankcije, niti raskid ugovora. Jer, Mihajlovićeva je u utorak izjavila da je sigurna da će uspeti da otklone sve probleme.

- Rokovi moraju biti ispoštovani, a videćemo da li ćemo uvesti nove izvođače. U svakom slučaju je najvažniji cilj da završimo koridor na vreme - rekla je Mihajlovićeva. - Ne postoji deonica na Koridoru za koju Ministarstvo ne pravi poseban izveštaj, a na skoro svim deonicama je bilo nekih problema. I sve smo ih rešili.

Ministarka je ponovila da je bivši ministar Velimir Ilić došao do radne verzije izveštaja i da je tražila da Tužilaštvo utvrdi ko mu je dao taj dokument.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (16)

Sale

25.01.2017. 22:47

Posle nepunih godinu dana od otvaranja nekih trasa ka Pirotu, krpljene su rupe na sve strane. Uz to, put je vrhunski neravan te nam automobili poskakuju kao na kaldrmi. Žalosno...

Nebojsa007

26.01.2017. 00:24

To je bar lako. Naplacuje im se svaki dan za onoliko koliko se gubi sto nije gotov taj deo autoputa.

repus

26.01.2017. 09:17

@Milos - bravo za komentar naša braca su u krizi a mi nismo trebali bi još burazerski da im damo jedno stotinka miliona evra da imaju da se troškare I obavezno da nam kao devedesetih uvedu vize da placamo kada idemo na more jeste sitna para ali im I to znaci eto objaviše da je I hilandar kupovinom knjige od grka dao pare ali niko ne zna koliko samo braski sa grcima jel nema naroda koji bi bolje bio u talu sa našim uspešnim politicarem ili ministrom da ispadne 5 km puta 100 miliona evra braska deoba

Grada

26.01.2017. 00:27

Valjda su Banke trazile da svaka deonica ima jedinicu za implementaciju. Jedinica za implementaciju je morala da angazuje nadzornog organa koji bi overavao izvedene kolicine. Ako je nesto placeno a nije izvedeno, nadzorni organ mora da pokrije stetu, odnosno preplaceni iznos za radove. Tako se bar radi u svetu.

zap

26.01.2017. 08:57

@Grada - ma kako da ne pogotovu za duple avanse je odgovaran nadzor??? Za sve je odgovorna država jer ona i postavlja i kontroliše nadzor ako baš hoćeš da znaš suštinu, nadzor ne skida odgovornost sa države kao investitora da prati investiciju pa i da kontroliše nadzor !!! Nije nadzor sveto pismo.

sova

26.01.2017. 02:19

Odgovorno tvrdim, iz proverenih izvora, da ce autoput biti zavrsen do 2027. godine.

Era

26.01.2017. 05:45

Domacim firmama ne daju posao ( Putevi Uzice) dok od stranih pune dzepove. Dolaze na gradiliste u Moskvu da skupljaju politicke poene a unistavaju zdrave Srpske firme

VASKE

26.01.2017. 08:13

Ljudi moji, grci ne rade ni u Grčkoj, a mi očekujemo da nešto urade u Srbiji, teško nama.

Tomi

26.01.2017. 09:56

Grci su ispoštovalu ugovor, mislim onaj usmeni - sve provizije su isplaćene na vreme.

Dragan Popovic

26.01.2017. 11:12

Da se ja pitam, u preambuli Ustava Republike Srbije bi pisao da je zabranjeno angazovanje firmi iz Bugarske, Grcke, Srbije, Rumunije, Albanije, Moldavije, republika bivse YU na bilo kakvim kapitalnim investicionim projektima u Srbiji. U pitanju su i suvise velike pare da bi se rizikovalo angazovanjem preduzeca iz ovih zemalja. Treba igrati na sigurno - angazovati preduzeca iz Nemacke, Svajcarske, zemalja Beneluksa, Norveske, Svedske, Francuske, ... naravno uz garancije njihove centrlne banke.

Nemi posmatrac

26.01.2017. 12:40

@Dragan Popovic - Tako je! Ali, njih cemo morati debelo da platimo, a mi igramo na to da uvek prodjemo jeftinije i posle nam neko kriv sto nista nije zavrseno ili je naopako izvedeno. Srpska posla, to je to!

Bobolas

27.01.2017. 17:39

U aprilu 2015 je ministarka povodom opaske da se kasni sa radovima a isplaćuji avansi izjavila: - "Aktor" je dobijao duple avanse, nisu pratili dinamiku, kasne sa radovima, a sama Skupština "Koridora Srbije" razmatra da im plati i odštetni zahtev od preko milion evra - kaže za "Novosti" Zorana Mihajlović, ministar saobraćaja. - Zašto ova firma ima povlašćen status očekujem da utvrde nadležni. I sada će premijer za izbore da otvori deo trase ali sa žutim trakma i to je to, vozi i dalje po starom.