Pozajmice za kola gube trku

D. I. KRASIĆ

01. 07. 2011. u 20:56

Podizanjem obaveznog učešća kod kredita, lizing postao jeftiniji način nabavke automobila, jer su i kamate manje nego kod banaka

NABAVKA automobila na lizing građane košta manje nego ako ga kupe na kredit kod banke. Kamatne stope kod banaka za auto kredite kreću se od minimalnih 11 odsto naviše, dok je ova stopa kod lizing kuća od šest do 10 procenata. Ono što dodatno ide u prilog lizingu je podizanje obaveznog učešća kod banaka na 30 odsto, dok je ono kod lizinga i dalje 20 procenata.

Razlike, ipak, postoje. Kod lizinga je automobil u vlasništvu kompanije do isplate poslednje rate, dok kupujući na kredit, svoje ime upisujete u saobraćajnu dozvolu već pri prvoj registraciji.

- Klijent otplatom poslednje lizing rate postaje vlasnik vozila - kaže za „Novosti“ Dejan Pavlović, direktor „Porše lizinga“. - Na osnovu potvrda i ovlašćenja koja dobije od lizing kuće, on tada vozilo registruje na svoje ime, bez plaćanja poreza na prenos apsolutnih prava.

ARANŽMAN Kompanija „Fijat automobili Srbija“, u saradnji sa „Kredit Agrikol“ bankom, kupcima nudi mogućnost da putem dinarskog gotovinskog kredita finansiraju učešće od 30 odsto za kupovinu „Punto klasika“. Na taj način će kupci modela „Punto klasik“ moći da podnose zahtev za dinarski neindeksirani kredit za finansiranje obaveznog učešća od 30 odsto.

Inače, dok god automobil ne pređe u njegovo vlasništvo, korisnik mora da pribavlja od lizing kuće ovlašćenja prilikom svake registracije, kao i izlaza iz zemlje, odnosno u svim onim slučajevima kada mora da dokaže po kom osnovu koristi vozilo koje nije njegovo. Ranije se to „parče papira“ naplaćivalo, danas, kako tvrde naši sagovornici: „ne“.

Joakim Arer, direktor „Unikredit lizinga“ ističe da ova kuća svojim klijentima ne naplaćuje ovlašćenja za registraciju i upotrebu vozila. Ista situacija je i u „Porše lizingu“, kao i u „NBG lizingu“.

Još jedna stavka ranije je mnogo koštala korisnike vozila na lizing: prilikom registracije naplaćivana im je viša tarifa poreza na upotrebu motornih vozila, pošto je vlasnik fizičko, a ne pravno lice.

- Po trenutno važećim propisima porez na upotrebu motornih vozila je isti i za građane i za preduzeća, pa samim tim nema razlike ukoliko se vozilo finansira putem finansijskog lizinga - objašnjava Silvana Tričković, direktorka „NBG lizinga“.

KASKO OBAVEZAN

- Kasko osiguranje je jedan od vidova garancije i zaštite lizing kuća. Korisnik lizinga ima obavezu da kasko osigura vozilo za sve vreme trajanja ugovora o lizingu - kaže za „Novosti Dejan Pavlović, direktor „Porše lizinga“.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (2)

House

01.07.2011. 23:28

Ajde meni neko da objasni ko bi sa zdravim mozgom u ovoj drzavi koja za 5 godina mozda upadne u crnu rupu na karti sveta koliko je duzna, uzeo kredit, pardon lizing na isto toliko godina....pa ljudi ne znaju hoce li sutra raditi i za koji novac a vi se utrkujete sa uslovima kreditiranja!Lepo naveli kako se zove ovaj cika iz „Unikredit lizinga“ , bar znamo da nije srbin...malo me vise interesuje ko su vlasnici ostalih kompanija...

Dragan

02.07.2011. 10:34

Nikada necu moci da razumem ljude koji se zaduzuju da bi kupili kola i tako zavisno od trajanja otplate kredita dodatno poklanjaju banci od 30-50% vrednosti automobila preko sume koliko automobil vredi. Onaj ko kupi osrednji automobil vredan 15.000 eura na kredit uz ucesce od oko 10% na 84 meseca prakticno placa vise od 22.000 eura! 7000 eura baciti kroz prozor!!! Nije ovaj narod siromasan cim ulazi u ovakve avanture. Ja toliko bogat nisam. Zato sam prvo stedeo, pa kupovao.