Aero-klub Novi Sad očuvao krila
03. 08. 2017. u 06:15
Povodom proslave Dana avijacije i letačke slave Svetog Slije, lepe vesti stižu sa aerodroma "Čenej". Oporavak ubrzan: dugovi namireni, račun deblokiran i sve sekcije ponovo aktivirane
Mali maketari, članovi Aero-kluba "Čenej" u Novom Sadu / Foto: Darko Dozet
OBELEŽAVANjE Dana avijacije i letačke slave Svetog Ilije, u sredu na aerodromu "Čenej", bila je prava prilika da rukovodstvo i članovi Aero-kluba "Novi Sad" sa brojnim gostima podele zadovoljstvo zbog postignutih rezultata u oporavku i napredovanju u radu te vazduhoplovne organizacije, koja je poslednjih godina bila u velikoj krizi.
Aero-klub duge tradicije, osnovan davne 1923. godine, bio je donedavno pred gašenjem, pre svega zbog milionskih dugovanja za struju, vodu i ostale dažbine, ali je, zahvaljujući novom rukovodstvu i angažovanju članstva, od pre godinu dana krenuo ubrzani oporavak.
- Vidimo da je ovaj klub napravio veliki iskorak u dobrom pravcu, što je veoma važno za Novi Sad i kao buduću Evropsku prestonicu kulture - istakao je Zdravko Jelušić, predsednik Skupštine grada, najavljujući podršku Grada, kako tom klubu tako i čenejskom aerodromu.
On je podsetio na davnašnja nastojanja da sportski aerodrom "Čenej" bude, u doglednoj budućnosti, osposobljen za putnički i teretni avionski saobraćaj čime bi, kako je rekao, visoko "uzleteo" i u turističkom smislu.
- Aero-klub je dobar početak, a nadamo se da ćemo u narednim godinama, zajedničkim radom, ići u tom smeru i želje Novosađana pretvoriti u stvarnost.
I predsednik Vazduhoplovnog saveza Srbije Labud Bulatović očekuje uspešan rad Aero-kluba, koji je, kako je naveo, biser srpskog vazduhoplovstva.
- Ubeđen sam da vazduhoplovni sport u Novom Sadu i Vojvodini ima lepu budućnost - naglasio je Bulatović.
A, o sadašljosti i budućnosti Aero-kluba brine u prvom redu njegovo rukovodstvo, na čijem je čelu od pre godinu dana Dragoljub Samardžić.
- Ličnim sredstvima članova i uz pomoć prijatelja uspeli smo da deblokiramo račun i da u relativno kratkom roku isplatimo dugove koji su dostigli sedam miliona dinara i da "stanemo na obe noge".
Samardžić napominje da sekcije kluba nisu radile tri godine. Ponovo su formirane padobranska i jedriličarska rade i paraglajderisti, zmajevi, laki motoristi, modelari.
- Sve je na dobrom putu i očekujemo da će biti još bolja situacija, samo nam treba još malo vremena i sredstava - ističe Samardžić.
PADOBRANCI, JEDRILIČARI, PILOTI
AERO-klub "Novi Sad" bavi se obukom, trenažom, i takmičenjem padobranaca, jedriličara, pilota aviona, modelara i maketara. Za skoro devet i po decenija rada, klub je imao više stotina članova, koji su obavili više od 50.000 padobranskih skokova i 100.000 letova. Svoje aktivnosti obavljao je na aerodromu "Jugovićevo" do 1953. godine, kada je preseljen na aerodrom "Čenej". Taj aerodrom prostire se na 58 hektara državnog zemljišta.