ISPRAVNOST VOZILA: Svaki deseti ne prolazi tehnički
07. 08. 2018. u 20:02
Rezultati prvog meseca primene novog Pravilnika o sprovođenju kontrole ispravnosti vozila. Na početku svaki treći automobil nije prolazio, broj se ustalio na 10 odsto
Foto: P. Milošević
POSLE početnih problema sa kojima su se, od starta primene novog pravilnika o tehničkim pregledima vozila, susretali radnici na TP i vlasnici automobila, sada je sve mnogo jasnije, kaže za "Novosti" Vladimir Marinković iz Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda (NATEP).
Pročitajte još - Za odlazak na kanal još nema cene
- Prvih dana broj vozila koja nisu mogla da prođu tehnički pregled kretao se oko 25 do 30 odsto, a sada se stabilizovao na oko deset odsto - objašnjava Marinković rezultate novog pravilnika posle mesec dana od početka primene.
Bilo je mnogo protesta, neki vozači su čak i palili svoja vozila iz protesta, ali čini se da oni ne bi prošli tehnički pregled ni po starom sistemu.
- U suštini nema mnogo razlike. Najveća novina je obavezno fotografisanje vozila, što je sprečilo masovnu pojavu prolaska tehničkih pregleda i registracije vozila a da ih vlasnik ni ne doveze na kanal - kaže Marinković.
Tehničkim pregledima, prošlog petka, stiglo je uputstvo iz MUP koje umnogome dodatno razjašnjava sve nedoumice o tome koja vozila mogu a koja ne da prođu tehnički pregled.
- Najviše problema je bilo oko određivanja korozije. Sada je jasno da se gleda samo takozvana dubinska korozija pa niko neće biti vraćen sa linije tehničkog zbog manjih oštećenja limarije.
Neće više biti vraćani ni vlasnici vozila na čijem ljubimcu, na primer, nedostaje lajsna.
Ono gde nema "gledanja kroz prste" su bitne karakteristike vozila neophodne za bezbednu vožnju.
- Nema tolerancije kada su u pitanju kočnice, upravljački mehanizam, naprsnuće šoferšajbne, ispravnost svetala, pojasevi. Svi kojima se ustanovi neka nepravilnost imaju tri dana da, ne plaćajući ponovo, otklone kvar i dođu opet na tehnički pregled.
Bilo je bojazni da će se formirati gužve jer sada tehnički pregled traje oko 30 minuta. Ipak, zakazivanjem pregleda je taj potencijalni problem sprečen. Najvažnije efekte primene novog Pravilnika u MUP očekuju tek za godinu dana. Tada će se tačno znati koliki je naš vozni park, koja mu je prosečna starost i kakvo je stanje vozila.

Uočeno je da ogroman broj vozila, mahom oni poslednjih godina uvezeni iz inostranstva, a na to su upozoravali i u Srpskoj asocijaciji uvoznika novih automobila, nema uređaje koji služe za prečišćavanje štetnih materija, pa tako iz njihovog auspuha u atmosferu, u vazduh koji svi udišemo, idu izuzetno otrovne čestice, koje su, kako je to prošle godine saopštila Svetska zdravstvena organizacija (SZO), krive za prevremenu smrt 5.400 ljudi.
- Za sada ne isključujemo takva vozila već samo upozoravamo vlasnike - kaže Trifun Stojanović iz Udruženja tehničkih pregleda Srbije (UOTP). - Oni imaju rok tri godine da te sisteme na vozilu dovedu u ispravno stanje i posle tog vremena se više neće tolerisati nikakvi nedostaci vezani za emisiju štetnih gasova.
zaliv.net
07.08.2018. 20:23
Nasa drzava je siromasna, ove stvari bi trebale da se primenjuju na ovaj nacin recimo kad nam minimalac bude bio oko 500eur (kao recimo u Poljskoj) .... a ne ovako da se ljudi nalaze u problemu kao da nemamo dovoljno problema. Dosta ljudi i gladuje samo nam jos ovo fali!
Ja bih pre rekao da svaki deseti prolazi tehnicki!
@Ime i prezime - Pre dva dana sam bio na tehničkom pregledu (alfa, 2006). Jedino što su tražili je da operem auto. Sve je prošlo bez problema, dok sam čekao video sam još par vozila koja su prošla bez problema. Inače bio sam u servisu gde dolazim prvi put, znači nisam nikog poznavao da mi "progleda kroz prste".
Još 3 godine za “golfove dvojke”, a krivi za smrt 5400 ljudi !!!??? Ima li tu normalnih ??!?? U Evropi euro6, a kod nas se vadi katalizator (da bolje vuče)....
Na tehnickom su mi rekli da skinem kuku za vucu prikolice jer nema papire. Kuka je na vozilu ugradjena u Nemackoj jos u fabrici, postoji plocica, a svaki strucnjak na tehnickom, (radi mas tehnicar ili saobracajni i automehanicar), dovoljno da ustanove ispravnost prikljucka za prikolicu. Nije mi poznato da je kuka bila uzrok nezgode u saobracaju. Nemci izmislili i napravili auto, kuku, ali smo mi ipak veci strucnjaci.
Komentari (8)