Tesla 3 vozi 500 km!
19. 12. 2017. u 22:54
Američka agencija potvrdila da model "tesla 3" u kombinovanom režimu vožnje može da prevali sa jednim punjenjem baterija 310 milja
NEDAVNO je generalni direktor "Mercedes-Benca" Diter Ceče rekao da je minimalni domet električnih automobila 500 kilometara, sa kojim mogu da računaju na ozbiljniju tržišnu ofanzivu.
Sada je stigla potvrda od Američke agencije za zaštitu životne sredine (EPA) koja je saopštila da model "tesla 3" u kombinovanom režimu vožnje može da prevali, sa jednim punjenjem baterija 310 milja (499 kilometara).
EPA je u suštini samo potvrdila reči Ilona Maska, vlasnika "Tesla motor kompanije" koji je u julu ove godine, na predstavljanju novog modela naveo baš ovu cifru kao domet "tesle 3".
Agencija je testirala model sa "long rejndž" baterijama,koji je ujedno i najskuplja verzija "tesle 3" (osnovna košta nešto više od 35.000 dolara). U gradskoj vožnji domet je 321,9 milja (oko 518 km), a na auto-putu 295,5 milja (oko 476 km).
Američka agencija je saopštila i da je cena prelaska 25 milja (40 km) oko 0,87 dolara, pa bi po njihovim kriterijumima, vlasnik, ukoliko bi prelazio "prosečnu američku kilometražu" (nije navedeno koju) za pet godina uštedeo 4.500 dolara za gorivo.
Ono što je bitnije za evropske vozače (jer je odnos cena benzina-dizela i električne energije u Evropi drugačiji, kao i vozačke navike) je činjenica da posle ispražnjene baterije, "tesla 3" prikačen na superpunjač svega 30 minuta, opet može da prevali zavidna 274 km!
.jpg)
Posle punjenja na običnoj kućnoj utičnici u trajanju od sat vremena "tesla 3" može da pređe oko 60 km.
PODACI
* 518 km "tesla 3" prelazi samo u gradskoj vožnji
* 30 minuta punjenja dovoljno za 274 km
* 0,87 dolara u SAD košta vožnja od 40 km
Sporo i slabo
19.12.2017. 23:58
Malo, premalo. Bez 1500-2000 km ne mogu biti ozbiljna konkurencija.
Za normalni svakodnevni život je ok... Ali postoje stvari koje smetaju.. 1. Broj punjenja je ograničen. 2. Ne preporučuje se punjenje poluprazne baterije. 3. Još uvek proslava infrastruktura. 4. Dnevni, noćni i zimsko - letnji režim vožnje sigurno će za 30%skratiti pređeni put... I za one koji putuju na daljinu svakih 200km stajanje za punjenje, čekanje i plaćanje kafa, sendviča itd.... Ko ne plati na mostu, platiće na ćuprija...
@Mile Damjanovic - Svaka tehnologija je u početku puna bagova. Sećamo se kako su kompjuteri dočekani na nož, pa onda mobilne komunikacije. Tehnologija konstantno napreduje - električni automobili su i te kako realni ali je globalna investicija u naftna postrojenja prevelika da bi se odustalo preko noći. Svi veliki proizvođači imaju gotove projekte i koncept električne automobile - čeka se samo da se trenutne investicije u naftnu infrastrukturu svima isplate, što će potrajati par decenija.
@Mile Damjanovic - Šta će ti bre infrastruktura za punjenje električnih automobila? Eno ti bandere ispred svake kuće u Srbiji. Popneš se noću na merdevine da te niko ne vidi, dve deblje žice i ujutru auto pun k'o oko! :) Električni automobili će da budu pravi hit u Srbiji! :)
@Mile: 1. Ograničen je na preko hiljadu punih punjenja. Pomnoži to sa bar 400 km po punjenju u dobiješ 400.000 km. Ima ljudi koji toliko voze. Ima i Tesla koja je vozila preko pola miliona km. 2. Brkaš to sa starim NiCd baterijama. To ne važi za litijumske baterije. 3. Mesta za punenje ima više nego benzinskih pumpi.
Komentari (10)