Tesla 3 vozi 500 km!

V. N.

19. 12. 2017. u 22:54

Američka agencija potvrdila da model "tesla 3" u kombinovanom režimu vožnje može da prevali sa jednim punjenjem baterija 310 milja

Тесла 3 вози 500 км!

NEDAVNO je generalni direktor "Mercedes-Benca" Diter Ceče rekao da je minimalni domet električnih automobila 500 kilometara, sa kojim mogu da računaju na ozbiljniju tržišnu ofanzivu.

Sada je stigla potvrda od Američke agencije za zaštitu životne sredine (EPA) koja je saopštila da model "tesla 3" u kombinovanom režimu vožnje može da prevali, sa jednim punjenjem baterija 310 milja (499 kilometara).

EPA je u suštini samo potvrdila reči Ilona Maska, vlasnika "Tesla motor kompanije" koji je u julu ove godine, na predstavljanju novog modela naveo baš ovu cifru kao domet "tesle 3".

Agencija je testirala model sa "long rejndž" baterijama,koji je ujedno i najskuplja verzija "tesle 3" (osnovna košta nešto više od 35.000 dolara). U gradskoj vožnji domet je 321,9 milja (oko 518 km), a na auto-putu 295,5 milja (oko 476 km).

Američka agencija je saopštila i da je cena prelaska 25 milja (40 km) oko 0,87 dolara, pa bi po njihovim kriterijumima, vlasnik, ukoliko bi prelazio "prosečnu američku kilometražu" (nije navedeno koju) za pet godina uštedeo 4.500 dolara za gorivo.

Ono što je bitnije za evropske vozače (jer je odnos cena benzina-dizela i električne energije u Evropi drugačiji, kao i vozačke navike) je činjenica da posle ispražnjene baterije, "tesla 3" prikačen na superpunjač svega 30 minuta, opet može da prevali zavidna 274 km!

Posle punjenja na običnoj kućnoj utičnici u trajanju od sat vremena "tesla 3" može da pređe oko 60 km.


PODACI

* 518 km "tesla 3" prelazi samo u gradskoj vožnji
* 30 minuta punjenja dovoljno za 274 km
* 0,87 dolara u SAD košta vožnja od 40 km

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (10)

Mile Damjanovic

20.12.2017. 08:41

Za normalni svakodnevni život je ok... Ali postoje stvari koje smetaju.. 1. Broj punjenja je ograničen. 2. Ne preporučuje se punjenje poluprazne baterije. 3. Još uvek proslava infrastruktura. 4. Dnevni, noćni i zimsko - letnji režim vožnje sigurno će za 30%skratiti pređeni put... I za one koji putuju na daljinu svakih 200km stajanje za punjenje, čekanje i plaćanje kafa, sendviča itd.... Ko ne plati na mostu, platiće na ćuprija...

Bane

20.12.2017. 13:07

@Mile Damjanovic - Svaka tehnologija je u početku puna bagova. Sećamo se kako su kompjuteri dočekani na nož, pa onda mobilne komunikacije. Tehnologija konstantno napreduje - električni automobili su i te kako realni ali je globalna investicija u naftna postrojenja prevelika da bi se odustalo preko noći. Svi veliki proizvođači imaju gotove projekte i koncept električne automobile - čeka se samo da se trenutne investicije u naftnu infrastrukturu svima isplate, što će potrajati par decenija.

Joca

20.12.2017. 13:11

@Mile Damjanovic - Šta će ti bre infrastruktura za punjenje električnih automobila? Eno ti bandere ispred svake kuće u Srbiji. Popneš se noću na merdevine da te niko ne vidi, dve deblje žice i ujutru auto pun k'o oko! :) Električni automobili će da budu pravi hit u Srbiji! :)

Elektro-vozač

21.12.2017. 15:27

@Mile: 1. Ograničen je na preko hiljadu punih punjenja. Pomnoži to sa bar 400 km po punjenju u dobiješ 400.000 km. Ima ljudi koji toliko voze. Ima i Tesla koja je vozila preko pola miliona km. 2. Brkaš to sa starim NiCd baterijama. To ne važi za litijumske baterije. 3. Mesta za punenje ima više nego benzinskih pumpi.

Elektro-vozač

21.12.2017. 15:28

@Mile: 4. Moj auto zvanično može da pređe 426 km. Ja sa njim mogu da pređem i 600, ali zbog teške noge prelazim oko 30 pa ti računaj. Po kanadskoj zimi (na -27°C) prelazim oko 300 km prvenstveno zbog toga što volim da meni bude toplo. To vrlo dobro znam jer svakog četvrtka prelazim bar 280 km, kakvo god da je vreme. Ne staje se na svakih 200 km već po želji, može i do 500 - na svakih nekoliko sati, kada je i meni i porodici potreban odmor ili obrok. Prešao sam 113.000 km za nešto manje od 3 god.

Elektro-vozač

21.12.2017. 15:28

@Mile: Nema čekanja. Auto se napuni dok ja jedem. Umesto da tokom puta bacim pare na gorivo, mi jedemo ko ljudi, u dobrim restoranima po istoj ukupnoj ceni (obrok + struja). Ne moram da pakujem sendviče za put. A tokom ostatka života, kada nismo na putu, plaćam manje od $15 (CAD) za realno pređenih 1000 (hiljadu) km zato što punim kod kuće, sa svim porezima. U Srbiji bi me to punjenje za 1000 km koštalo manje od 1000 dinara, opet sa svim porezima, akcizama i ostalim nametima. Koliko plaćaš bus?

Elektro-vozač

25.12.2017. 07:26

Molim vas da objavite ove ispravke:4. "ali zbog teške noge prelazim oko 30" treba da bude "oko 350". Klima uređaj nije mnogo značajan u električnim kolima.Prešao sam 113.000 km za nešto manje od 4, ne 3 godine.

Vaske

21.01.2018. 07:58

Šta sve ljudi pišu, za ne poverovati. Od ograničenog broja punjenja baterije do malo pređenih kilometara. Ajte MOLIM VAS, naj pre pročitajte nešto o elektro-automobilima pa posle pišite komentare.