Postoji izbor za one koji su nezadovoljni ponudom provajdera

Novosti online

27. 10. 2022. u 10:00

PROŠLE nedelje u javnosti je kao bomba odjeknula vest da dve nacionalne televizije, TV Prva i TV B92, od ovog petka odlukom Junajted grupe više neće biti u ponudi kablovskog operatera SBB.

Постоји избор за оне који су незадовољни понудом провајдера

Novosti

Još veću prašinu posle eksplozije podigle su najave da će i Happy TV doživeti istu sudbinu na istom kablu, mada ta informacija još uvek nije zvanično potvrđena. Bilo kako bilo, izvesno je da korisnici usluga SBB provajdera od sutra neće više biti u mogućnosti da prate svoje omiljene emisije na Prvoj i B92.

Prilikom donošenja ove odluke nisu ispoštovane ugovorne obaveze SBB-a koji je svega 9 dana ranije, 19. oktobra, svojim korisnicima poslao obaveštenje o promenama u ponudi kanala od 28. oktobra ove godine. Upravo se tu nalazi jedan od osnova za legalan raskid i dalje važećeg ugovora jer Zakon o zaštiti potrošača za obaveštenja o promeni ponude predviđa rok od najmanje 30 dana. Drugi je suštinska promena programa koji se nudi – dva, a moguće i tri od četiri nacionalna kanala više neće biti u ponudi ovog operatera.

Brojni pravni stručnjaci potvrdili su da je jednostrana promena uslova u ugovoru koju najveći kablovski provajder nije najavio u zakonski predviđenom roku putem sredstava javnog informisanja, dovoljan razlog za raskid ugovora bez ikakvih penala. Svakom korisniku koji se pismeno obrati sa željom da raskine postojeći ugovor, operater je u obavezi da u roku od 15 dana reši zahtev, a u roku od 8 dana dostavi obaveštenje o rešavanju istog. U slučaju da nakon ovih koraka problem nije rešen, odnosno operator ne odgovori u navedenom roku ili uputi odgovor kojim korisnik nije zadovoljan, može se uputiti i žalba RATEL-u uz podnošenje dokaza da je prethodno pokušao da reši problem sa provajderom.

Trenutno, SBB i mts nesumnjivo imaju najveće tržišno učešće u Srbiji, međutim, iako se to po atmosferi u medijima čini - izbor ne mora nužno biti ili-ili između ova dva provajdera. Aktuelna situacija i nezadovoljstvo korisnika SBB-a promenom ponude kanala, mogli bi da dovedu do toga da manji igrači na tržištu, poput Yettel-a i Oriona, privuku nove korisnike svojim raznovrsnim i kvalitetnim sadržajem, koji uključuje i sve kanale sa nacionalnim frekvencijama.

Yettel je, pored mts-a, jedini koji može da zaokruži ponudu sa paketom od sve četiri telekomunikacione usluge – fiksna i mobilna telefonija, kućni internet i Hipernet televizija za koje koristi isključivo optičku mrežu, što mu garantuje odličnu brzinu i kvalitet usluga gde god je dostupan. Orion telekom u svojoj ponudi takođe ima optički internet, fiksnu telefoniju i televiziju.

Nije naodmet ni napomenuti da oba ova provajdera imaju rešenja čak i za SBB korisnike koji iz tehničkih razloga nisu u mogućnosti da pristupe njihovoj mreži. Kako ne bi bili prinuđeni da nacionalne kanale „hvataju preko antene“, Yettel-ov Hipernet Box solution može lako da se poveže na kućni internet bilo kog operatera, pa i SBB-a, i tako gledaocima omogući sva četiri nacionalna programa, kao i najpopularnije sportske (Arena Sport), zabavne i filmsko-serijske kanale.

Sve u svemu, izbor postoji za sve one koji nisu zadovoljni činjenicom da ne mogu da gledaju sve kanale koji imaju nacionalnu frekvenciju, ali i one kojima je ovo odličan trenutak da promene operatera i sebi priušte izbor kakav im najviše odgovara.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (11)

AKO NEKOM POZAJMITE OVU KNJIGU, NE OČEKUJTE DA VAM JE VRATI!