Ukusni zalogaji povezuju proizvođače sa stranim kupcima

V. N.

sreda, 31. 07. 2019. u 13:33

Укусни залогаји повезују произвођаче са страним купцима
U Privrednoj komori Srbije najavljen Drugi po redu međunarodni Sajam visokokvalitetne hrane “Belgrade food show”, koji će biti održan od 10. do 11. oktobra 2019. godine uz podršku USAID

NAKON velikog uspeha premijernog događaja prošle godine, Asocijacija za promociju srpske hrane, uz podršku USAID Projekta za konkurentnu privredu, najavila je organizaciju drugog po redu međunarodnog Sajma visokokvalitetne hrane - Belgrade food show 2019.

Manifestacija će biti održana 10. i 11. oktobra 2019. godine u Belekspo centru, a glavni cilj događaja je predstavljanje srpske i regionalne prehrambene industrije inostranim kupcima i domaćoj publici, kao i promovisanje Srbije kao lidera u regionu jugoistočne Evrope u ovoj industriji, najavljeno je na konferenciji za medije u Privrednoj komori Srbije.

PROČITAJTE JOŠ - Proizvođači hrane iz Srbije na sajmu u Njujorku

- Za većinu proizvođača hrane međunarodni sajmovi su preveliki trošak, zbog čega je ovakav događaj u Srbiji velika podrška njihovom razvoju - izjavio je Veljko Jovanović, sekretar Udruženja za prehrambenu industriju Privredne komore Srbije. - Beograd, Srbija i region dobili su manifestaciju koja može da predstavi, edukuje i poveže, i ovo je nesumnjivo nedostajalo proizvođačima visokokvalitetnih prehrambenih proizvoda.

Ideja je da PKS, po njegovim rečima, razvije upravo onaj deo ovog spektra usluga koji se odnosi na pozicioniranje brendova u prehrambenoj industriji, ali ne samo u smislu brendiranja, marketinške kampanje i slično, već da se brendu posveti i u smislu ispunjenja standarda potrebnih na pojedinačnim tržištima, kao i pravilima deklarisanja.

- Tu vidimo prazan prostor i segment kome se nije do sada posvetila pažnja sistematski. Brend nije lepa etiketa, već smislena i jasna etiketa. Poruka o proizvodu se kreira na više nivoa, i kroz izgradnju te poruke, gradi se i proizvod. Uloga PKS u tom procesu može da bude veoma važna - ukazuje Jovanović.

Aleksandar Pavlović, direktor USAID Projekta za konkurentnu privredu, ističe značaj sajma visokokvalitetne hrane.

- Osim što su ovakvi međunarodni sajmovi važni za promociju domaće prehrambene industrije, njihov glavni značaj je u povezivanju proizvođača sa inostranim kupcima, ali i da se sazna gde se nalazi Srbija u odnosu na svetske trendove i tendencije u ovoj industriji - rekao je Aleksandar Pavlović. - Uspeh prošlogodišnjeg događaja je potvrdio veliki potencijal domaće prehrambene industrije i zbog toga nastavljamo da podržavamo ovakve inicijative koje pružaju mogućnosti za veću prodaju i izvoz.

PROČITAJTE JOŠ - NOVOTARIJE SA SAJMA ETNO HRANE: Oljutiš se džemom, a zasladiš sirom

TRI SEGMENTA

KAO i prošli, i ovogodišnji Belgrade food show ima tri segmenta.

- U izlagačkom delu očekujemo oko 100 najboljih srpskih i regionalnih proizvođača hrane visoke vrednosti. Drugi segment je edukativni deo, gde će oni moći da od najboljih domaćih i svetskih stručnjaka saznaju sve o najvažnijim svetskim trendovima prehrambene industrije, kao i o načinima za unapređenje svog poslovanja. A, kao ključni deo sajma izdvojio bih susrete sa potencijalnim domaćim i međunarodnim kupcima, takozvani B2B segment - izjavio je Miloš Pejčinović iz Asocijacije za promociju srpske hrane.