Još postoji ruska nada za fijat 500 L
12. 09. 2018. u 14:02
Ruski ambasador Aleksandar Čepurin kaže da i dalje traju pregovori oko ukidanja carina za vozila iz Kragujevca: Možemo zajedno da radimo poslove vezane za auto-industriju
Foto Fiat pres.com
RUSKO tržište, ogromnog potencijala, predstavlja i veliku izvoznu šansu za srpsku privredu, a još uvek postoji realna šansa da se, bez carine, na ovom ogromnom prostoru plasira i "fijat 500 L", automobil koji se proizvodi u Kragujevcu.
- Razgovori o ukidanju carina na uvoz automobila, i to na bazi reciprociteta, i dalje se vode, nisu prekinuti - potvrđuje za "Novosti" Njegova ekselencija ambasador Rusije u Beogradu Aleksandar Vasiljevič Čepurin. - Ti razgovori se vode na državnom nivou, što samo pokazuje veliku zainteresovanost obeju strana.
PROČITAJTE JOŠ:Ljajić: Otvorimo granice za slobodan protok roba
On je u prostorijama "Rusauta", zastupnika "lade" za Srbiju, juče uručio ključeve "lade nive", dar gubernatora samarske oblasti Rusije Dmitrija Azarova, kapitenu naše fudbalske reprezentacije Aleksandru Kolarovu za prvi postignuti gol na novosagrađenom stadionu "Samara arena", 17. juna na meču protiv Kostarike (1:0 za Srbiju).
- "Lada niva" se pravi od 1972. godine i jedno je od najdugovečnijih vozila na tržištu. U "Ladi" se već prave novi modeli koji će biti veoma interesantni i za evropsko i za srpsko tržište - kaže Ambasador Čepurin.
- Mi bismo svakako voleli da iskoristimo veze, znanje i jednih i drugih i da pravimo i nešto zajedničko vezano za auto-industriju. Delove za vozila, na primer. A i plasman "lada" na srpsko tržište, bez carina, bio bi znatno uspešniji.
Ranije je spekulisalo da bi Rusija, ukoliko do dogovora dođe mogla da plasira i do 10.000 "fijata 500 L" bez carine na svoje tržište. Jasno je da bi to dovelo do ukidanja carina i na ruska vozila u Srbiji, koja sada iznosi 12,5 odsto pa su "lade" u znatno nepovoljnijem položaju od evropskih rivala na našem tržištu.
"Lada" je, uprkos carinskim, otežavajućim okolnostima, uspela da plasira na našem tržištu, u prvih šest meseci ove godine 311 automobila što je s obzirom na ukupnu prodaju i rivale, vrlo dobar rezultat.
S druge strane prodaja "Fijata" u Rusiji je zanemarljiva pa bi dogovor o ukidanju carina između dve zemlje na automobile svakako, mnogo više značio našoj, jedinoj fabrici automobila u Kragujevcu.
slobodan vracar
12.09.2018. 14:41
Za pocetak drzava je umesto Skoda mogla da za svoje potrebe kupi domaci Fiat
Fabrika u Kragujevcu jeste na teritoriji Srbije ali se tu završava srpsko učešće u toj fabrici. Ostatak priče nema nikakvu vezu sa Srbijom. Tužno je da mi moramo da moljakamo Ruse da im prodajemo italijanske automobile.
Realno na mestu Rusa ni ja im ne bih dozvolio izvoz Fiat automobila iz Srbije. Protivno je svakoj logici, a isto tako Srbija to apsolutno nicim nije zasluzila. Balkanske halucinacije.
Davno je neko napisao da nada umire poslednja.Ova naša "nada" proizašla iz Dinkićevih, kako danas znamo lažnih bećanja se gotovo u agoniji koprca, ali neće još dugo. Na kraju zašto bi Rusi kupovali jedan po dizajnu i po tehnici prilično zastareli model kada za gotovo istu cenu mogu da dobiju i savremenije i bolje i po dizajnu privlačnije automobile? Osim ako bi država, pored do danas već poklonjenih više od 1,5 milijarde €, FIAT-u dala još para kako bi Rusima prodavali automobile u pola cene!
to je vucic dogovorio pre 4 godine - tako je objavljeno na tv pinku.
Komentari (6)