Milutin Mrkonjić: Očekivao sam orden, a ne prijavu
06. 11. 2017. u 21:20
Bivši ministar građevine Milutin Mrkonjić odgovorio na postupak koji je pokrenut protiv njega. Ne znam na šta se odnosi, očigledno je pisao čovek koji ništa ne zna
Foto Ž. Knežević
MINISTRI ne grade, već to rade građevinska preduzeća. Ne smatram se odgovornim za eventualne propuste u izgradnji deonice Ub - Lajkovac. Neću se pozivati na poslanički imunitet, već ću rado na sudu dokazati da nisam kriv. Ovo je danas na konferenciji za novinare izjavio bivši ministar građevine Milutin Mrkonjić, protiv koga je, kako su "Novosti" objavile danas, Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, na čijem je čelu Zorana Mihajlović, podnelo krivičnu prijavu.
Na spisku je još 13 osoba, među kojima su direktori građevinskih preduzeća i inženjeri. Na teret im se stavljaju pukotine koje su nastale na oko 4,5 kilometra na putu između Uba i Lajkovca, a čija će sanacija republički budžet koštati oko milijardu dinara. Problem je, navodno, nastao zbog korišćenja neadekvatnog materijala, odnosno gline.
Mrkonjić je na konferenciju došao ljut, a posle je u svom maniru, šaljivo, odgovarao na novinarska pitanja i izjavio da je problem sa glinom u asfaltu izmišljen i da on nije očekivao krivičnu prijavu, već orden za izgradnju koridora.
- Ne znam na šta se odnosi prijava, nisam pročitao, video sam u "Novostima", ali očigledno je da je prijavu pisao čovek koji ništa ne zna - izjavio je Mrkonjić. - To su budalaštine. O svemu što sam radio i kao ministar, ali i za 55 godina radnog staža, mogu da razgovaram sa stručnjacima i sa nadležnim organima. Sve procedure su ispoštovane. Nacionalni savet za infrastrukturu, Vlada i pet ministarstava su učestvovali, a pare su obezbeđene iz budžeta. Sve je besprekorno.
Eks ministar se danas osvrnuo i na optužbe da ovaj put vodi "iz njive u njivu", jer je izgrađen nasred buduće trase Koridora 11 i nikada nije pušten u saobraćaj, jer se čeka završetak dveju deonica na koje bi trebalo da se "veže":

- Ministarka pravi pozorište iz razloga koji ne razumem. Pet godina nisam ministar. Čovek mora da zna šta mu je zadatak kada prihvati funkciju. Još 2012. sam ostavio to gradilište u punom zamahu, a drugi ljudi su ga preuzeli. Ova deonica je završena još 2014. i najviše im zameram što ni danas nije puštena u saobraćaj. Nije tačno da ne postoji prilaz. Trebalo je samo da se uradi silaznica na put za Ub. Prvo smo započeli ovu trasu, jer je za nju bio završen projekat i bilo je otkupljeno zemljište. Za svaku drugu bismo morali da čekamo i radovi bi počeli mnogo kasnije. Krenuli smo u realizaciju deonice koja je bila najspremnija. To je bila strateška odluka Nacionalnog saveta za infrastrukturu sa predsednikom Tadićem i premijerom Mirkom Cvetkovićem.
Mrkonjić je napomenuo da je "pisac ove prijave možda mogao da se pozabavi nekim drugim problemima i da se potrudi da se koridori završe, umesto što izmišlja problem". On je istakao i da bi Mihajlovićeva lako rešila problem da je zvala izvođače radova, ali da to njoj nije interesantno.
A predstavnici izvođača, iz građevinskih preduzeća "Putevi Užice", "Planum" i PzP "Beograd" kažu da još nisu imali uvid u krivičnu prijavu i da ne žele da komentarišu optužbe.
Institut CIP je na osnovu izveštaja "Puteva Srbije", a po nalogu "Koridora", uradio analizu dela te deonice, koja je pokazala da je u osnovu auto-puta umesto čvrstog materijala ugrađivana glina. Mrkonjić smatra da mišljenje CIP-a nije merodavno, jer je ovo preduzeće, uz Institut za puteve, obavljalo stručni nadzor i trebalo je da ukaže na propuste ukoliko ih je bilo.
RODIĆ: I MIHAJLOVIĆEVU MOGU DA GONE
POTPREDSEDNIK Građevinske komore Srbije Goran Rodić tvrdi da u ovom sporu Mrkonjić ne snosi odgovornost za neadekvatan materijal, jer to nije bilo u njegovoj nadležnosti:
- Ministarstvo čak ne sme da se meša. To je stvar struke. Preduzeće koje je investitor bira projektante, izvođače i ima svoj investicioni nadzor, ali i stručni nazdor van firme. Njihov posao je da utvrde da li su ispoštovane procedure i da kažu ako se ne koristi adekvatan materijal. Zavod za veštačenje će utvrditi ko je kriv u ovom slučaju. Mihajlovićeva bi isto tako mogla za nekoliko godina da se nađe na Mrkonjićevom mestu, a sama zna da za te stvari ne može biti odgovorna.
OBNOVA
MINISTAR Mrkonjić je rekao da mu nije prvi put da se njegovo ime nađe u krivičnoj prijavi i dodao da ih je do sada imao bar 50:
- Bio sam heroj obnove zemlje do 2000. i posle 5. oktobra su me tužili. Sve tužbe su pale posle dva-tri meseca. Sudija vidi da su budalaštine i odbaci tužbu.
zaliv.net
06.11.2017. 22:04
Jel Skot naredio da ovako oblati nekoga? Ili neko iz EU ?
Orden??? Al' smo skromni...
Na zalost Mrkonjic je u pravu. Pre 2 meseca sam se provozao ovi delom autoputa doduse samo jednom stranom u oba smera!!! Sramota je da na kraju ovog puta nije napravljen pristupni put i da ovaj put vise od 2 godine stoji bez prometa tj sem biciklista i mali broj nas koji smo ga prosli kolima put nije u upotrebi. Na putu se ne vidi nikakva deformacija ili bilo sta slicno ( bar na jednom smeru kojim sam prosao)
@zap - kad nema saobraćaja, videćemo kad tuda prođe hiljade šlepera dnevno, šta će da se desi... blago nama, s vama. Zato i verujemo ovakvima
Izgradnja autoputeva je zlatna koka za mnoge u ovo zemlji . Koliko para je potrošeno, moglo je do sada barem duplo više kilometara da se napravi . Pre desetak godina kilometar autoputa je koštao milion evra ,sada čujem košta 3 . Plus ove prepravke za loše izvedene radove. Što bi rekao Šojić , mnogi će napipati ćorku zbog svega ovoga !
Komentari (10)