Evropska mreža nalazi strane parnere

Z. Radović

26. 02. 2014. u 21:20

Domaća mala i srednja preduzeća sada mogu da pronađu partnere u inostranstvu preko Evropske mreže preduzetništva. Saradnju najviše nude firme iz regiona, ali i iz prekomorskih zemalja

BELGIJSKA kompanija koja trguje širokim asortimanom proizvoda na bazi meda u potrazi je za evropskim partnerima koji mogu da je snabdevaju pčelinjim nektarom. Turske kompanije traže u Srbiji distributere za tekstilnu robu, a britanski prerađivač biljnog materijala partnere koji su u stanju da obezbede redovne isporuke belog luka u velikim količinama. Kompaniji iz Tunisa, koja se bavi proizvodnjom ulja od kaktusa, potrebni su distributeri širom Evrope. Ovo su samo neke od poslovnih ponuda koje malim i srednjim preduzećima nude kolege iz inostranstva putem Evropske mreže preduzetništva.

Desetine evropskih kompanija spremne su na poslovnu saradnju sa srpskim preduzetnicima i pozivaju ih da im se kao partneri pridruže u biznisu.

REGISTRACIJA, PA POTRAGA PRVI korak u traženju partnera za naša mala i srednja preduzeća je da se obrate Evropskoj preduzetničkoj mreži Srbije, a osnovne informacije mogu se naći i na sajtu www.gov.rs. Sledi popunjavanje formulara, pa traženje partnera. - Mreža organizuje poslovne susrete u zemlji i inostranstvu, na kojima se predstavnici firmi zainteresovanih za saradnju upoznaju, a imaju termin do 30 minuta - objašnjava Miloš Ignjatović.

Miloš Ignjatović, direktor Nacionalne agencije za regionalni razvoj, kaže da su za saradnju sa našim privrednicima najviše zainteresovani vlasnici fabrika iz bivše Jugoslavije, ali i iz Bugarske, Rumunije, Mađarske, pa čak i iz SAD, Rusije i Kine. Stranci najčešće traže firme partnere u građevinskoj i metalnoj industriji, poljoprivredno-prehrambenoj proizvodnji i IT sektoru.

- Evropsku mrežu preduzetništva Srbije osnovala je 2008. godine Evropska komisija s ciljem da doprinese povećanju konkurentnosti malih i srednjih preduzeća u našoj zemlji kroz veću dostupnost informacija o poslovanju na inostranom tržištu - objašnjava Ignjatović. - Nacionalna agencija za regionalni razvoj koordinira EMP i, zajedno s partnerima, učestvuje u realizaciji tih aktivnosti u okviru Programa za konkurentnost i inovacije EU (CIP).

Evropska mreža je prošle godine organizovala 55 poslovnih susreta, na kojima je učestvovalo 458 kompanija.

- Srpsko preduzeće koje se bavi opremom za pravljenje proizvoda iz obnovljivih izvora energije je uspostavilo poslovnu saradnju sa rumunskom firmom i kompletno opremilo tri nova postrojenja - kaže Ignjatović.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije