INTERVJU – Mate Štetić, generalni direktor Strateškog poslovnog područja Kafa Atlantic Grupe: Opravdaćemo poverenje potrošača i u 2021.

Promo

29. 03. 2021. u 15:30

Svaka kriza, pa i godina koju je obeležila ova pandemija, sa sobom donosi i neke nove mogućnosti, i to je onaj optimističan stav koji nam pomaže da prebrodimo sva iskušenja i otvorimo nove perspektive.

ИНТЕРВЈУ – Мате Штетић, генерални директор Стратешког пословног подручја Кафа Атлантиц Групе: Оправдаћемо поверење потрошача и у 2021.

Mate Štetić

Da kriza predstavlja i novu priliku, potvrđuju i ambiciozni planovi daljeg razvoja i poslovanja u izazovnim vremenima, o kojima smo pričali sa Matom Štetićem, generalnim direktorom SPP Kafa u Atlantic Grupi, koja je u prošloj godini ostvarila oko 700 miliona evra prihoda od prodaje, što je bilo gotovo na nivou rekordne 2019.

* Koji je ključ uspeha održavanja regionalne liderske pozicije Atlantic Grupe u ovom neizvesnom periodu?

Poverenje u nas same, da ćemo iz svih ovih izazova izaći jači, i verovanje u snagu naših brendova, uslovilo je strategiju koja je pokazala otpornost Atlantic Grupe na krizu.

Na prvom mestu bila nam je briga o zdravlju zaposlenih, kao i jasno definisani ciljevi – da je važno da odgovorimo na potrebe potrošača, koje su se menjale u skladu sa situacijom, investiramo u naše glavne brendove i ulažemo u poslovne procese čak i u krizi, jer je to, uz ogroman trud naših zaposlenih, bila jedina garancija održivog rasta. U toj našoj priči, kafa je, sa oko 21 odsto učešća u ukupnim prihodima, najveća pojedinačna kategorija, koja je uprkos značajnom padu prodaje u HoReCa kanalu, uspela da odgovori novim trendovima povećane potrošnje u domaćinstvima i „kafe za poneti“.

Tako smo gotovo anulirali negativne posledice zatvaranja, i u ukupnom bilansu poboljšali profitabilnost uz minimalne negativne posledice.

* Da li imate neki savet za predstavnike iz sveta biznisa, kada je reč o reorganizaciji rada i efikasnom poslovanju u novonastalim okolnostima?

Mogućnost prilagođavanja je krucijalna za dalje poslovanje, naročito u novonastalim okolnostima, i važno je da razumemo ulogu koju naši brendovi imaju u životima ljudi. To je uslovilo i nov način komunikacije sa našim potrošačima kojima je trebala sigurnost i podrška njihovih omiljenih brendova.

Na drugoj strani, optimizacija poslovnih procesa i naša spremnost da se menjamo u hodu, i organizaciono i proceduralno, omogućili su kontinuitet poslovanja i sigurnost radnih mesta. Naravno da sve nije bilo idealno, suočavali smo se sa različitim izazovima na različitim tržištima i u segmentima logistike i lanaca snabdevanja, ali ono što je važno je - da potrošači nijednog trenutka to nisu osetili.

 

* Kako biste ocenili situaciju na tržištu kafe i koji su bili vaši odgovori na globalne trendove? Šta potrošači mogu da očekuju u ovoj godini kada govorimo o srpskom tržištu i Grand kafi? Kakve inovacije spremate, čime se možete pohvaliti?


Naše tržište kafe je nešto drugačije u odnosu na većinu evropskih tržišta. Kod nas je učešće sveže mlevene kafe veće u odnosu na ostatak Evrope. Na drugim tržištima sveže mlevena kafa je u ekspanziji, dok je kod nas upravo ova kategorija već oblikovala ukupnu kategoriju kafe i njenu percepciju. Sveža mlevena kafe se kod naših potrošača doživljava kao najčistija i najzdravija vrsta kafe, i mi ćemo se kao lideri kategorije truditi da ovu dobru percepciju i učešće držimo na visokom nivou. Planiramo inovacije koje će osvežiti kategoriju, a biti na talasu ključnih trendova kao što su transparentnost i održivost.

Inače, ukupna kategorija kafe postaje sve dinamičnija, sve više potrošača u toku dana popije i više različitih vrsta kafa. Globalni je trend da potrošači iskustvo iz Horece žele da prenesu i osete i u svom domu. Potrošači su sve više informisani, raste interesovanje za specijalne vrste kafe, za kafe sa poreklom, traži se vrhunsko uživanje i doživljaj, ali takođe, potrošači žele da znaju i da li se njihova kafa uzgaja na odgovoran način.

* Nekoliko puta ste istakli da je dobrobit vaših zaposlenih jedan od prioriteta kompanije. Sa kakvim ste se izazovima susreli u ovom sektoru i uspeli da ih zaštitite na pravi način?

Ne postoji uspešna kompanija ili strategija u čijoj osnovi nisu ljudi. Zato smo se mi kao kompanija fokusirali od samog početka na svoje zaposlene i njihovu dobrobit. Uspeli smo da sačuvamo dobru epidemiološku situaciju, iako je proizvodnja sve vreme radila u kontinuitetu, što je prioritet i na dalje. Omogućili smo zaposlenima, gde je to bilo moguće, preventivni rad od kuće, a uprkos mnogim neizvesnostima tokom krize, sačuvali smo radna mesta i plate.

Nastojimo da naš odnos prema zaposlenima bude takav da uvažava njihove lične potrebe, ne samo za dalji rast i razvoj u okviru radnog mesta i karijernog pomaka, nego i kroz podršku ličnom razvoju i boljem kvalitetu života.

U teškim momentima pandemije, pa i zemljotresa koji su nas zadesili, uspostavili smo sistem materijalne i psihološke podrške, kako bismo i na taj način pomogli našim zaposlenima i njihovim porodicama. Međusobno razumevanje, podrška i timski rad su ono što definiše Atlantic Grupu, i ne sumnjam da će tako uvek biti, nezavisno od situacije u kojoj smo.

* Šta odnosi dalji rast i razvoj vaših brendova? Na koje segmente ćete se najviše fokusirati u budućnosti kao najveći proizvođač kafe u regionu?

Naš cilj je da jačamo i unapređujemo vodeću poziciju u kategoriji kafe. Kako bismo ostali prvi izbor za potrošače, naš fokus će pre svega biti kategorija sveže mlevene kafe, ali i razvoj brzo rastućih segemenata kao što su instanti i kapsule, a posebno konzumacija van kuće.

Konzumacija u pokretu rastući je trend u celom regionu, direktno povezan s nedostatkom vremena potrošača i potrebom da im se ponude gotova rešenja. Atlanticov portfolio proizvoda savršeno odgovara ovom trendu.

To je, takođe, jedna od ključnih prilika za rast, a time i ulaganje u budućnost, prvenstveno kroz podršku u marketingu i prodaji. Samim tim, kao što sam već napomenuo, spremamo novitete u gotovo svim kategorijama, posebno u sveže mlevenoj kafi, a takođe, unapređujemo i poboljšavamo i nivo usluga espresso i kafe u pokretu.


 

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

KNAUS: Francuska i Nemačka blokiraju glasanje o Prištini u Savetu Evrope, Vučić efektno apelovao na Makrona