Volonteri Kruševca postali podrška sugrađanima: Telefonski prijatelji sa pola grada, tokom vanrednog stanja bilo i do hiljadu poziva dnevno

S. BABOVIĆ

sreda, 20. 05. 2020. u 16:20

Волонтери Крушевца постали подршка суграђанима: Телефонски пријатељи са пола града, током ванредног стања било и до хиљаду позива дневно

Volonteri kol-centra

Građani skoro 60 dana kol-centar zvali za pomoć, savet, ili samo da podele zabrinutost
KADA je uveden kol-centar za informisanje i podršku Kruševljanima u vreme epidemije kovida 19, nisu ni mogli da pretpostave šta ih čeka: neumorni operateri kol-centra u Kruševcu obavljali su u nekim danima od 400 do 500 poziva, a u špicu epidemije i do 1.000!

Za "Novosti" svedoče kako su uspeli da upoznaju pola grada, postajući prijatelji i podrška Kruševljanima, koji su od njih tražili pomoć.

- Mislim da smo bili jedna od ključnih veza između građana, i lokalne samouprave koja je morala da odgovori na do sada nepoznate zadatke - priča informatičar Radomir Radmanovac, koordinator iz kol-centra pri Kriznom štabu. - Značajan broj građana je informaciju dobijao putem interneta, ali stariji su informacije uglavnom tražili telefonom.

"TIHI" HEROJI "TIHI" heroja grada, koji su Kruševac branili od epidemije ima dosta. Sagovornici "Novosti" iz kol-centra, pored medicinskih radnika, pripadnika policije, vatrogasaca, Crvenog krsta, ističu i zaposlene u komunalnom preduzeću i Veterinarskoj stanici koji su neumorno dezinfikovali grad, zdrade, ustanove, parkove, ljude iz Službe mesnih zajednica koji su bili nužna logistika na terenu.

Pitanja o radu zdravstvenih ambulanti, dopremanju hrane i lekova, radno vreme banaka, pošte, tumačenje najnovijih odluka Vlade, Štaba za vanredne situacije, specifična pitanja poput organizacije sahrane ili čak saveta za bezbednu šetnju, samo su neka od pitanja na koje su operateri morali da znaju odgovor.

- Koliko god da nam je bilo naporno, na kraju smene koja je umela da u početku potraje i 8 ili 12 sati, osećali smo se dobro, verujući da radimo korisnu stvar - svedoči Irena Stojanović, operater. - Često se dešavalo da nam se ljudi povere, ispričaju svoje tužne priče, pozovu samo kako bi se nekome požalili. Iz inostranstva su nas zvala deca koja brinu za svoje roditelje, pa su i tu pomagali volonteri.

Operateri Milena Đorđević i Milijana Kojić, iz Gradske uprave, bile su kažu iznenađene koliko usamljenih ljudi ima.

- Neke su priče zaista bile teške. Nikada neću zaboraviti razgovor sa starijom Kruševljankom, koja nije dugo ustajala iz postelje, a sama nije mogla da promeni pelene - priča nam Milijana. - Kako da vas ne pogode takve stvari. Tu je naravno prosleđena pomoć geronto-domaćice. Mnogi su se javili samo da nam se zahvale, ili da nam kažu da su zbrinuti. Ponekad je bilo i 1.000 poziva dnevno



IZABRALA DA POMAŽE

OPERATER Lidija Todorović je zbog operacije štitne žlezde mogla da ostane kod kuće, ali nije htela. Zajedno sa kolegama uspela je da odgovori na brojne pozive zabrinutih Kruševljana, pa i da pomogne u pronalasku čoveka koga je tražio prijatelj. Oko 40 ljudi javljalo se na brojeve telefona: 037/446-446 i 066/446-446. Nijedan poziv u pomoć, svedoče, nije bio odbijen.






Komentari (1)

penpalsi

20.05.2020. 19:21

Stvarno ste me oduševili i alalvamvera, Krusevljani i Krusevljanke. Osmislili ste specifican a opet i potencijalno široko primenjiv metod psihosocijalne podrške, povezivanja, razmene informacija i uzbunjivanja u krizi kao vid organizovanja lokalne zajednice. Patentirajte to kao projekat, tražite sredstva da edukujete ljude u drugim sredinama da na lokalu vrate nekadašnju društvenu brigu o porodici, nemoćnima, deci, društvenoj imovini, kulturnoj i prirodnoj sredini. Napravite video prezentacije.