JAPANSKA korporacija "Panasonik" zainteresovana je za preuzimanje
slovenačkog "Gorenja"! To znači da bi i proizvodni pogoni kućnih aparata "Gorenja" u Srbiji, u Valjevu, Staroj Pazovi i Zaječaru, prešli u ruke svetskog lidera na polju zabavne elektronike, koji već radi u našoj zemlji - u Svilajncu ima fabriku komponenti za električnu rasvetu. Ukoliko dođe do spajanja dve kompanije, aparati za domaćinstvo proizvedeni u Srbiji mogli bi da se nađu u prodajnoj mreži "Panasonika" širom sveta, ali da dobiju i najsavremenije tehnologije.

U toku je takozvano dubinsko snimanje poslovanja slovenačkog giganta, a onda će Japanci imati mogućnost da povećaju svoj udeo, ako se za to odluče. "Panasonik" je još prošlog meseca počeo sa "dju dilidžens" analizom poslovanja "Gorenja", sa namerom da u budućem periodu poveća svoj udeo u vlasništvu, a u dogledno vreme preuzme i čitavu "Gorenje" grupu.

Predsednik i generalni direktor "Gorenja" Franjo Bobinac kaže za "Novosti" da bi analiza poslovanja slovenačke kompanije trebalo da se obavi do kraja meseca. Međutim, kako kaže, u ovom trenutku ne može da potvrdi kakav će ishod biti, niti kada bi i kako ceo postupak mogao da se okonča.

VEĆI PRIHODI KOMPANIJA "Gorenje" beleži vrlo dobre poslovne rezultate. Tako je u prvoj polovini godine zabeležen rast kompanije za osam odsto, a ako se uračunaju kursne razlike, to je 5,6 odsto, što je takođe značajan rast. - Ove godine mi smo u rastu, najviše u jugoistočnoj i centralnoj Evropi, Rusiji, Australiji, Nemačkoj, uglavnom u svim segmentima, a najviše na premijum aparatima koji imaju neke više funkcije - kažu u "Gorenju". - Operativna dobit porasla je za 55 odsto i u ovom periodu ostvarili smo 2,1 milion evra čiste dobiti.

- Radimo sa "Panasonikom" već tri godine i svake godine udvostručimo promet sa njima - dodaje Bobinac. - To je značajan partner koji je došao kod nas i rekao da bi želeo da raste zajedno sa nama u Evropi, jer oni na našem kontinentu nemaju sopstvenu proizvodnju velikih kućnih aparata, što je "kor" biznis u našem poslu. Ali ni jaku ekipu u pojedinim zemljama za prodaju. Oni su, recimo, lideri u domenu zabavne elektronike, rade najsavršenije televizore, imaju sjajnu LED tehnologiju... Vidimo u tom mogućem spajanju mnogo sinergija.

Bobinac smatra da bi pripajanje sa tom japanskom kompanijom za "Gorenje" bilo prilika za razvoj i rast čitave grupe, bržu proizvodnju. To je dobro za Sloveniju, ceo region, a time i za srpsku privredu, jer je ta slovenačka kompanija prepoznata u ovom delu Evrope "kao domaća".

- Jasno je, dakle, ukoliko bi došlo do tog partnerstva, da bi to značilo rast proizvodnje čitave grupe, a time i otvaranje više radnih mesta - objašnjava Bobinac. - Buduća uloga "Gorenja" u okviru "Panasonik grupe", ukoliko dođe do udruživanja dveju kompanija je već unapred definisana, ali o tim detaljima ne bih mogao sada da govorim. Jedno je sigurno, brend "gorenje" ne bi menjao ime.

"Panasonik" je, inače, 2013. ušao u "Gorenje", kada je u proizvođaču bele tehnike iz Velenja stekao 10,74 odsto udela, da bi potom prošle godine dokupio 1,2 odsto kompanije.