Beograd – grad saobraćajnih znakova
20. 05. 2011. u 22:28
U glavnom gradu postoji 120.000 stalnih i više stotina privremenih saobraćajnih obeležja. Za kompletnu signalizaciju nadležan Gradski sekretarijat
U BEOGRADU ima 120.000 saobraćajnih znakova, ali i više stotina postavljenih privremeno. Jedan od njih je nedavno posađen uz banderu na Bulevaru vojvode Putnika, a pokazuje vozačima koji dolaze iz pravca grada da na autoput ka Nišu mogu da izađu kada produže pravo do Topčiderske zvezde, obiđu kružni tok i vrate se nazad do "Ruda". Ako slede znak mogu i skroz naokolo.
Putari kažu da je pomenuti znak postavljen jer su počeli radovi na trolejbuskom mostu. Zbog sanacije i zatvaranja pojedinih izlaza, saobraćaj je preusmeren na alternativne pravce. Za sva vozila izlaz je ka Topčiderskoj zvezdi i dalje prema izlazu na autoput iza "Ruda" ili drugi pravac - Bulevar kneza Aleksandra Karađorđevića, Dr Milutina Ivkovića, preko Autokomande do koridora. Takođe, da bi izašla na Kneza Miloša, vozila se upućuju ka Topčiderskoj zvezdi i nazad Bulevarom vojvode Putnika preko trolejbuskog mosta.
Ovaj znak nije jedini koji zbunjuje vozače. Na više lokacija u gradu iskusni šoferi primećuju nelogičnosti, a problem je i prenatrpanost, koja, po mišljenju stručnjaka, smanjuje bezbednost. Pojedini smatraju da više hiljada znakova treba ukloniti, jer su potpuno bez funkcije. Ipak, najveći problem je što ne postoji katastar saobraćajne signalizacije. U zoni od Slavije do Autokomande ima više od 160 saobraćajnih znakova, a upola manji broj, tvrde stručnjaci, bio bi dovoljan za efikasnije organizovanje saobraćaja.
- Znakovi se postavljaju u skladu sa projektom saobraćajne signalizacije, a kontrolu obavlja preduzeće za puteve i inspekcijske službe saobraćajne policije - objašnjavaju u "Beograd putu". - Nalog za postavljanje izdaje Sekretarijat za saobraćaj. Za saobraćajnu signalizaciju u Beogradu odgovara "Beograd put", ali u poslednje vreme, znakove postavljaju razni izvođači radova bez ikakvih dozvola i bez znanja nadležnih.
Samo prošle godine ekipe "Beograd puta" postavile su ukupno 7.517 novih tabli i vratile oko 1.000 znakova na mesta sa kojih su ukradeni, dok je za obezbeđivanje gradilišta upotrebljeno 5.548 tabli.
I nadležni u MUP Srbije kažu da nemaju nikakve veze sa postavljanjem i kontrolom signalizacije u gradu.
- O tome odluku donosi Sekretarijat za saobraćaj i neke druge službe - objašnjavaju u policiji. - Naše je samo da vodimo računa o tome da li vozači i drugi učesnici u saobraćaju poštuju postavljene znakove. U protivnom, odgovaraju prekršajno, odnosno krivično, ukoliko zbog nepoštovanja saobraćajnih propisa i znakova izazovu saobraćajni udes, oštete tuđu imovinu ili ugroze nečiji život.
Zbog nepoštovanja signalizacije i neprilagođene brzine, tokom 2010. u Beogradu se, prema podacima MUP Srbije, dogodilo 20.266 saobraćajnih nezgoda, u kojima je poginulo 117 osoba. Za četiri meseca ove godine, statistika je još poraznija, jer je u ukupno 5.928 saobraćajki stradalo 34 ljudi.
„STOP“ - „NAJTRAŽENIJI“
U BEOGRADU se najviše krade znak "stop", koji je ujedno i najbrojniji među znakovima na prestoničkim ulicama. U "Beograd putu" kažu da ukradeni znakovi završavaju na privatnim gradilištima. Ovo preduzeće ostane bez oko šest hiljada znakova, semafora i svetlećih stubića, što je skoro polovina ukradene signalizacije za godinu dana u celoj zemlji. Krađe i oštećenja najčešće se događaju posle utakmica, manifestacija i dočeka sportista, a šteta je veća od 3,5 miliona dinara.
- Najatraktivnije lokacije sa kojih se odnose saobraćajni znakovi su Sremčica i Železnik - kažu u "Beograd putu". - Postoje i dva "omiljena" znaka u gradu koja su specijalno na udaru, ali ne lopova već vozača - na Novom Beogradu "zabrana skretanja" sa Surčinskog puta u Ulicu Nedeljka Gvozdenovića, i "jedan smer" u Pionirskoj ulici kod Topčiderskog groblja.
Boban Kovacevic
21.05.2011. 09:35
Pa naravno. To moze samo u drzavi Srbiji. Svaka susa moza da postavi znak, niko ne odgovara, a uvek je kriv vozac. Kad ce da se postavi pitanje kako je taj znak tu postavljen i da li je to postavila nadlezna sluzba ili neko sasvim nenadlezan. Kad ce vec jednom drzava da postane odgovorna. Nikad cini mi se jer joj odgovara ovakvo stanje.
@Boban Kovacevic - Bobane,kod nas je odlicno(da ne kazem super).Da ti vidis kako je to regulisano u Ukraini...UZAS!!! npr.izlazis iz Kieva,nailazis na znak Harkov 735km,prelazis 20 km i nailazis na novi znak:Harkov 780km.Znaju nasi vozaci koji idu u Rusiju kako je kroz Ukrainu...
Moram da priznam da sam zbunjen.Beograd ima puno znakova!?Pa gde su ili jos bolje cemu sluze?Ko nije iz Beograda moze da ostari dok nadje bilo koji magistralni pravac,a i oni postavljeni nisu razumljivi.
Komentari (2)