U BEOGRADU ima 120.000 saobraćajnih znakova, ali i više stotina postavljenih privremeno. Jedan od njih je nedavno posađen uz banderu na Bulevaru vojvode Putnika, a pokazuje vozačima koji dolaze iz pravca grada da na autoput ka Nišu mogu da izađu kada produže pravo do Topčiderske zvezde, obiđu kružni tok i vrate se nazad do "Ruda". Ako slede znak mogu i skroz naokolo.

Putari kažu da je pomenuti znak postavljen jer su počeli radovi na trolejbuskom mostu. Zbog sanacije i zatvaranja pojedinih izlaza, saobraćaj je preusmeren na alternativne pravce. Za sva vozila izlaz je ka Topčiderskoj zvezdi i dalje prema izlazu na autoput iza "Ruda" ili drugi pravac - Bulevar kneza Aleksandra Karađorđevića, Dr Milutina Ivkovića, preko Autokomande do koridora. Takođe, da bi izašla na Kneza Miloša, vozila se upućuju ka Topčiderskoj zvezdi i nazad Bulevarom vojvode Putnika preko trolejbuskog mosta.

Ovaj znak nije jedini koji zbunjuje vozače. Na više lokacija u gradu iskusni šoferi primećuju nelogičnosti, a problem je i prenatrpanost, koja, po mišljenju stručnjaka, smanjuje bezbednost. Pojedini smatraju da više hiljada znakova treba ukloniti, jer su potpuno bez funkcije. Ipak, najveći problem je što ne postoji katastar saobraćajne signalizacije. U zoni od Slavije do Autokomande ima više od 160 saobraćajnih znakova, a upola manji broj, tvrde stručnjaci, bio bi dovoljan za efikasnije organizovanje saobraćaja.

PROVERA OD petka je počela i dugo najavljivana kontrola brzine saobraćaja u gradu. Saobraćajni policajci su na nekoliko punktova kontrolisali brzinu kretanja vozila, među kojima i deo koji ide iz pravca Trošarine prema Autokomandi. Policija je na tim mestima postavila i radar, zajedno sa kamerom, koji će narednih dana beležiti sve prekršaje nesavesnih vozača. Tačnije, onih koji ne poštuju postavljenu signalizaciju, koja ih obavezuje da u naselju ne smeju voziti brže od 50 kilometara na čas.

- Znakovi se postavljaju u skladu sa projektom saobraćajne signalizacije, a kontrolu obavlja preduzeće za puteve i inspekcijske službe saobraćajne policije - objašnjavaju u "Beograd putu". - Nalog za postavljanje izdaje Sekretarijat za saobraćaj. Za saobraćajnu signalizaciju u Beogradu odgovara "Beograd put", ali u poslednje vreme, znakove postavljaju razni izvođači radova bez ikakvih dozvola i bez znanja nadležnih.

Samo prošle godine ekipe "Beograd puta" postavile su ukupno 7.517 novih tabli i vratile oko 1.000 znakova na mesta sa kojih su ukradeni, dok je za obezbeđivanje gradilišta upotrebljeno 5.548 tabli.

I nadležni u MUP Srbije kažu da nemaju nikakve veze sa postavljanjem i kontrolom signalizacije u gradu.

- O tome odluku donosi Sekretarijat za saobraćaj i neke druge službe - objašnjavaju u policiji. - Naše je samo da vodimo računa o tome da li vozači i drugi učesnici u saobraćaju poštuju postavljene znakove. U protivnom, odgovaraju prekršajno, odnosno krivično, ukoliko zbog nepoštovanja saobraćajnih propisa i znakova izazovu saobraćajni udes, oštete tuđu imovinu ili ugroze nečiji život.

Zbog nepoštovanja signalizacije i neprilagođene brzine, tokom 2010. u Beogradu se, prema podacima MUP Srbije, dogodilo 20.266 saobraćajnih nezgoda, u kojima je poginulo 117 osoba. Za četiri meseca ove godine, statistika je još poraznija, jer je u ukupno 5.928 saobraćajki stradalo 34 ljudi.

STOP“ - „NAJTRAŽENIJI“

U BEOGRADU se najviše krade znak "stop", koji je ujedno i najbrojniji među znakovima na prestoničkim ulicama. U "Beograd putu" kažu da ukradeni znakovi završavaju na privatnim gradilištima. Ovo preduzeće ostane bez oko šest hiljada znakova, semafora i svetlećih stubića, što je skoro polovina ukradene signalizacije za godinu dana u celoj zemlji. Krađe i oštećenja najčešće se događaju posle utakmica, manifestacija i dočeka sportista, a šteta je veća od 3,5 miliona dinara.

- Najatraktivnije lokacije sa kojih se odnose saobraćajni znakovi su Sremčica i Železnik - kažu u "Beograd putu". - Postoje i dva "omiljena" znaka u gradu koja su specijalno na udaru, ali ne lopova već vozača - na Novom Beogradu "zabrana skretanja" sa Surčinskog puta u Ulicu Nedeljka Gvozdenovića, i "jedan smer" u Pionirskoj ulici kod Topčiderskog groblja.