DA li znate šta je bležr? Ova godina donela je mnoga iznenađenja u svetu turizma, ali i potpuno nove oblike putovanja, a jedno od njih je upravo - bležr.

Mnogi ljudi moraju da putuju zbog posla, ali žele i da uživanju. Dakle, mešavina biznis-putovanja i uživanja je bležr. Nekada su kompanije slale zaposlene na dosadne kongrese i strogo utvrđena putovanja, a danas ljudi žele da uživaju svuda i uvek, pa ukoliko su već krenuli na biznis putovanje neka im bude lepo. Tako je njih 60 odsto ove godine na putovanju ostalo duže nego što je firma to od njih tražila. Dodatno vreme su "potrošili" na izlete, posetu muzejima, noćnom provodu ili nekoj aktivnosti koju su turistički radnici ponudili u želji da zarade. Zanimljivo je da se, čak, 70 odsto "bležr putnika" ponovo vratilo na destinaciju na kojoj su prvo došli poslom.

Pročitajte još: Vlada Srbije deli 100.000 vaučera, požurite na šalter Pošte


Nekada se na najluksuznije putovanje išlo tokom medenog meseca, a popularni "hanimuneri" su dobili novi naziv - bebimuneri. Naime, svaki drugi sveže pečen bračni par se venčao jer očekuje - bebu.

Deca su ključ porodičnih putovanja, a imaju jasnu ideju kako za njih izgleda savršeno putovanje. Deca žele avanturu, kupanje u akvaparkovima, dan u zabavnom parku... Međutim, mnoge destinacije mogu da privuku porodice ukoliko ponude AR. Augmented reality (AR) je odličan mamac, kao što je to bio Pokmon Go, jer porodice sa decom privlače virtuelni monstrumi, duhovi u starim zgradama, a ova nestvarna stvorenja mogu da se koriste kao vodiči, pa čak i kao konobari (meni) u restoranima.

Veštačka inteligencija sve češće pomaže turistima koji imaju posebne želje. Recognition technology se koristi u hotelijerstvu, jer se gosti kojima hotel ponudi ono što vole ponovo vraćaju.

Ipak, najveća promena su čaboti. Hotelski lanac "Hilton" je već "zaposlio" robota Konija koji "radi" kao kosijež i pomaže turistima da se lakše snađu u novom gradu. I ostali hotelski lanci polako uvode robote koji, najčešće, preuzimaju fizičke poslove poput služenja hrane i pića, ali i da zamene noćne smene recepcionera. Turisti već godinama bukiraju putovanja uz pomoć "čabota" (chatbot), rezervacionih sistema koji pomažu korisnicima da dođu do informacije ili rezrevišu šta im je potrebno kada su šalterski radnici zauzeti.