Putem Vožda kroz Šumadiju

Z. Radović

utorak, 20. 08. 2019. u 17:02

Путем Вожда кроз Шумадију
Predsednik Aleksandar Vučić najavio izgradnju nove saobraćajnice koja će nositi ime vođe Prvog srpskog ustanka. Predsednici opština željno iščekuju početak radova

TEK što se Srbija odužila drugom voždu Milošu Obrenoviću, kreće u poduhvat kojim će slaviti delo prvog - Karađorđa. U danu kada su prva vozila krenula auto-putem Miloša Velikog, vođe Drugog srpskog ustanka, predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je izgradnju novog koridora, koji će povezati novootvorenu saobraćajnicu sa Koridorom 10, i to u Orašcu, gde je Karađorđe podigao Prvi srpski ustanak. Tu će biti tačka ukrštanja ipsilon kraka, koji će dalje voditi preko Topole, Rače, Svilajnca i Despotovca sve do Bora.

Procenjuje se da će nova saobraćajnica biti duga oko 245 kilometara i da će imati sedam petlji, preko kojih će biti povezana sa svim opštinama i gradovima kroz koje prolazi. Prvi korak koji predstoji u narednom periodu je izrada planske i projektne dokumentacije za deonicu državnog puta prvog reda, koji će nositi oznaku M-4.

Aleksandar Senić, direktor Sektora za upravljanje izgradnjom i stručni nadzor u "Koridorima Srbije", za "Novosti" kaže da je trasa novog puta iscrtana na osnovu Regionalnog prostornog plana za područje Šumadijskog, Pomoravskog, Raškog i Rasinskog upravnog okruga.

Pročitajte još - Gotovo milijardu evra u 5.000 kilometara regionalnih puteva, najavljena gradnja auto-puta "Vožd Karađorđe"(FOTO+VIDEO)

- Prva petlja biće u Orašcu, gde je Karađorđe podigao Prvi srpski ustanak, a druga u Topoli - objašnjava Senić. - Auto-put će prolaziti i kroz njegovo rodno mesto Viševac. "Vožd Karađorđe" još jednom tačkom biće povezan sa Koridorom 10, i to u opštini Velika Plana. Odatle ide u Svilajnac, prelazi preko Velike Morave i time se rešava višegodišnji problem mosta preko Morave, koji ima ovaj grad. Dalje kroz Despotovac stiže do Bora.

Predsednik Opštine Aranđelovac Bojan Radović nije u ponedeljak mogao da sakrije radost zbog vesti da će nova moderna saobraćajnica proći kroz srce Šumadije.

- Ovo za nas nije drastična, već dramatična promena - rekao je Radović. - Aranđelovac više neće biti slepo crevo, već čvorište koje će spajati "Miloša Velikog" i "Karađorđa", ali i Koridor 10. Neće imati tu slabost, da je isključen iz mreže auto-puteva. To nam donosi nove strateške pravce razvoja. Osim poljoprivrede i turizma, putevi će nam značiti i zbog dolaska novih investicija. Očekujemo da radovi počnu do kraja sledeće godine.

Predsedniku Opštine Svilajnac Predragu Milanoviću predlaže da radovi počnu u lokalnoj samoupravi na čijem je čelu.

- Imamo planove i projektnu dokumentaciju za izgradnju obilaznice i mosta preko Morave i spremni smo da ih ustupimo Republici - kaže Milanović.

Pročitajte još - AUTO-PUTEM "MILOŠ VELIKI" PROLAZE PRVA VOZILA: Vozači u čudu jer se putarina-ne naplaćuje (FOTO)

- Most koji je trenutno u upotrebi je usko grlo za četiri opštine, jer preko njega prelaze i vozovi, pa nekad moramo da čekamo i duže od pola sata. Stanovnicima Svilajnca, Despotovca, Petrovca na Mlavi i Žabara je nekad potrebno više vremena da stignu do Koridora 10, nego do Beograda, a do uključenja ima samo sedam kilometara.

Nenad Savković, predsednik Opštine Rača, smatra da je vreme da se i srce Šumadije poveže:

- Rača je na odličnom mestu i ima tri aerodroma na udaljenosti od 100 kilometara. Pozicioniraćemo se još bolje, da do naših pogona brže dolaze sirovine i da proizvodi lakše stižu do kupaca. To je šansa i da firme koje ovde posluju povećaju izvoz robe.

Pročitajte još - UTISCI VOZAČA NOVOM AUTO-PUTU: Fantastično, od sada ću samo autoputem; Fenomenalan je

BOR ČEKA GRADITELjE

RADUJE nas najava za novi krak auto-puta do Bora - rekao je za "Novosti" gradonačelnik Aleksandar Milikić. - To je velika stvar zbog razvoja grada i cele istočne Srbije. Osim rudarenja, otvara se mogućnost za proširenje poslova i u oblasti turizma i poljoprivrede. Bor je ove godine uložio tri miliona dinara u izgradnju lokalnih, gradskih i seoskih puteva i bitno nam je da uspostavimo ravnotežu u razvoju grada. "Vožd Karađorđe" će definitivno omogućiti povezivanje istočne i zapadne Srbije, ali i regiona.

Komentari (6)

Nemoj da se nerviras

21.08.2019. 11:58

Da li iko gleda mapu saobracajnog opterecenja mreze puteva Srbije? Da, sigurno. Dakle, kriterijum nije realni prioritet. Izbori? Pa jos se nismo zaduzili za planirane koridore koji stoje decenijama u planovima i koje sada napokon spremamo za realizaciju. Zeleznicku infrastrukturu tek zapocinjemo zanavljati. Milijarde koje izgleda bas olako shvatamo.

Banaćanin

21.08.2019. 12:17

Jeste, Vojvodina radi i poreze plaća, a Šumadija se gradi. Kad će most preko Dunava kod Vinče? "Na kukovo leto". Idejni projekat je uradjen još 1985. godine. "Pančevac" samo što se ne sruši i unakazi ili pogine nedaj Bože stotinak ljudi. Ma koga je briga. Nemože se u Banat i na istok. To je zabranjena zona. Sramota!!!!

teodor

22.08.2019. 04:35

@Banaćanin - Pitaj svoje liberalne papane , Canka i ostale, za to. Pare za mostove gricka administracija APV, umesto da se grade mostovi i pruge kroz vojvodjansku ravnicu. Autonomija kosta, a vi glumite provinciju i mini drzavu a hocete i brzi razvoj od Srbije. Samoukinite AP pa ce biti bolnica,zeleznica ,mostova i autoputeva! Dozovite se pameti!