Oficir VS: Interesovanje mladih za pilotski poziv ispod potrebnog
18. 01. 2018. u 22:28
Komandant 101. lovačke avijacijske eskadrile Vojske Srbije potpukovnik Dejan Beda izjavio je da je interesovanje mladih za pilotski poziv ispod potrebnog
Foto Tanjug
U intervjuu za magazin "Odbrana", Beda je rekao da i dalje ima mladih koji imaju želju i motiv (da budu piloti), ali da treba da ih bude mnogo više kako bi mogao da se iskoristi kvalitet.
"Uzmite za primer moju generaciju. Pre 30 godina nas 2.400 zdravstveno sposobnih konkurisalo je za Vazduhoplovnu gimnaziju , a u klasu je upisano oko 150. Na akademiju nas je otišlo svega 35 a od toga je 11 završilo na avionu Mig-21. I to je bila natprosečna generacija", rekao je Beda.
On je dodao da su se pravila tržišta prenela i na interesovanje za pilotsku profesiju, ali da je vrednost jednog vazduhoplova izuzetno velika i da niko nema prava da spušta kriterijume koji su propisani i praksom dokazani.
Pročitajte još - Vulin: Vojska će imati veće plate nego ikada
Odgovarajući na pitanje da li prosečna starost srpskih pilota može da predstavlja problem za lovačku avijaciju, potpukovnik Beda je rekao da je to realnost u kojoj se srpska avijacija našla zbog višegodišnjeg izostanka ozbiljnog ulaganja.
On je, međutim, dodao da je u toj eskadrili i pre saznanja da će doći do donacije šest Migova 29 iz Rusije počelo da se radi na tome da se mlađi kadar obuči za avion Mig-29, bilo prelaskom sa aviona Mig-21 ili preobukom pilota jurišne avijacije.
Govoreći o ruskoj donaciji od šest lovačkih aviona, komandant 101. lovačke eskadrile je rekao da su u toku pripreme tih aviona za letenje i da očekuje da će tokom godine svi avioni ući u operativnu upotrebu.
Eskadrila na čijem je Beda čelu je bazirana na aerodromu Batajnica, u sastavu 204. vazduhoplovne brigade i u njoj se nalaze svi lovački avioni Vojske Srbije tipa Mig-21 i 29.
Osim 101. eskadrile, u toj brigadi su i 252. školsko-trenažna eskadrila, 138. transportna eskadrila, 890. mešovita helikopterska eskadrila, 24. vazduhoplovno-tehnički bataljon, 17. bataljon za obezbeđenje aerodroma i 177. artiljerijsko-raketni divizion za PVO.
Bivši pilot
19.01.2018. 01:28
Njegova generacija, 87-91 u gimnaziji, letačku obuku u akademiji je imala 93-95 godine. Ko je u pilot zna kakav je tada bio kvalitet obuke i da su piloti lovaca leteli po par sati godišnje zbog nedostatka goriva i vazduhoplova. Na žalost kvalitet je bio u ranijim generacijama koje su politički oterane u prevremene penzije
Ko je lud da bude pilot u VS, kada kao civilni pilot ima najmanje deset puta veću platu bilo gde na planeti, pa i u Srbiji. Em je rizik borbenog pilota deset puta veći od civilnog em su plate u Vojsci-Srbije-na-Evropskom-Putu smešne.
@Nenad - Zato su piloti u bivšoj JNA živeli kao beunrezi u loju na račun rdničke klase koja ih je idržavala................
@Nenad - Алфа ти си обично Ш : Колико ћеш наћи људи на свету и за колики новац који ће на половном неисправном авиону да полете у борбу 1 на 40 , као наши пилоти 1999.?! Срам те било!
Број уписних места у средњим школама већ годинама је исти и ако је све мање свршених основаца. То доводи до евидентног пада квалитета. За почетак би требало СМАЊИТИ број ђака по одељењу. Посебан проблем за војне школе је тај да се основци све мање баве спортом.
Komentari (11)