ONLAJN MED, ČOKOLADA, SOKOVI I NAMAZI: Pandemija virusa korona ubrzala digitalnu transformaciju malih preduzeća u Srbiji

J. Su. - S. B.

03. 01. 2021. u 10:38

PANDEMIJA virusa korona podstakla je i preduzeća iz sektora konditorske industrije Srbije da više koriste digitalne alate i usluge i na taj način dođu do većeg broja kupaca i poslovnih partnera u zemlji i inostranstvu.

ОНЛАЈН МЕД, ЧОКОЛАДА, СОКОВИ И НАМАЗИ: Пандемија вируса корона убрзала дигиталну трансформацију малих предузећа у Србији

Arhiva

Proizvođači meda, slatkiša, prirodnih sokova, slatkih i slanih namaza i grickalica kažu da je pandemija primorala sve učesnike na tržištu da bar jedan deo svog biznisa prebace u onlajn sferu.

PANDEMIJA UBRZALA DIGITALIZACIJU

Proizvođač meda Nedeljko Mišić, osnivač firme "Sanum per fructus" iz Kragujevca, ističe da je onlajn prodaja neophodna za poslovanje u 21. veku jer omogućava da se proces prodaje olakša, ubrza i pojeftini. Od 2016. firma raste pa je prodaja meda više usmerena na "velike igrače", trgovinske lance i distributere, u zemlji i inostranstvu, pod brendom "Medođija". Verujem da je pandemija naterala sve na tržištu da bar deo svog poslovanja prebace na onlajn prodaju. U vremenu smo u kom nije moguće tržišno egzistirati, a da bar 50 odsto procesa rada nije na nekoj digitalnoj platformi" - smatra Mišić.

OD UVOZNIKA DO PROIZVOĐAČA PREMIJUM ČOKOLADE

Porodična firma "Artival" proizvodi premijum ručno rađene čokoladne proizvode. Od osnivanja 1992. godine u Beogradu, roditelji direktora prodaje Alekse Vučićevića, Rade i Tatjana, prešli su dug put. Od prodaje slatkiša iz uvoza devedesetih godina do sopstvene proizvodnje. Sve je počelo nakon posete sajmu konditora u Parizu. Odluka je pala da investiraju u opremu za proizvodnju čokoladnih dražeja.

Nova normalnost ukazala im je na značaj onlajn prodaje koja je, smatra Vučićević, ključna stvar u današnjem svetu.

- Izradu onlajn prodavnice smo započeli i pre epidemije virusa korona u svetu, jer smo videli svetsku tendenciju ka ovom načinu prodaje - objašnjava Vučićević. - Nažalost, nismo uspeli sajt da implementiramo u prvom talasu i zatvaranju, ali od novembra ove godine sajt je aktuelan. Najveći deo prodaje zauzima veleprodaja, ali pandemija nas je naučila i približila tehnologiji, pa se nadam da će onlajn prodaja uzeti još veće globalno učešće nego što ima sada.

Da bi jedna kompanija uspešno poslovala skoro 30 godina, kvalitet mora biti nesporan, a za to je neophodno stalno usavršavanje.

- Uloga Prviredne komore je veoma bitna za nas male privrednike i nadam se što većoj budućoj podršci jer 98 odsto privrede čine mikro, mala i srednja preduzeća - istakao je Vučićević.

NAMAZI OD ORGANSKIH PEČURAKA STIŽU NA ADRESU

Pandemija virusa korona je donela velike promene na tržištu i načinu poslovanja, ljudi su počeli da rade od kuće, sve više vremena provode u svojim domovima.

Tu priliku iskoristio je Nikola Stanišić, osnivač i generalni direktor firme "Stanišić BIO", kako bi pojačao trgovinu svojih proizvoda iz "Šumske tajne" ulaganjem u digitalni marketing.

Namaze od organskih pečuraka i humusa, med sa organskim dodacima i voćni namazi iz Veternika kurir donosi i na adrese Beograđana.

Iako je trenutno udeo online prodaje 10 odsto u celokupnom prometu firme, u tom načinu prodaje vide veliki potencijal za rast i u 2021. Za razvoj svog biznisa koriste podršku PKS.

- Od PKS smo dobili dosta konsalting usluga kao i promocije brenda - poručio je Stanišić. - Mislim da svi početnici u poslovanju treba da se obrate PKS i da će im svima biti od koristi kao i nama. Preduzetništvo je sjajno i uvek dajem podršku kada se neko opredeli za takav korak. To je put sa mnogo izazova ali vas čini jačim i boljim, na svojim greškama učite i izlazite pametniji i spremniji za sledeće izazove.

"Anđeli" su porodična kompanija koja proizvodi ovsene kolače, energetske barove i druge zdrave poslastice. Nastali su onog trenutka kada je porodica Čalija poželela zdrav i ukusan kolač za svoju porodicu. Te, 2012. godine, nije ga bilo na tržištu, pa su se odvažili da krenu u preduzetništvo i sami ga prave.

ISTRAŽIVANJE PKS

ELEKTRONSKA trgovina u Srbiji, prema istraživanju PKS, udvostručena je tokom vanrednog stanja u odnosu na vreme pre pandemije Kovid 19, a rast kupovine i prodaje preko interneta očekuje se i u narednom periodu. To potvrđuju i istraživanja inostranih eksperata po kojima bi e-trgovina u Srbiji, do kraja godine, trebalo da ima 3,3 miliona korisnika i generiše prihod od oko 370 miliona evra.

RAST PROIZVODNJE SLANOG PECIVA

U PRVIH devet meseci 2020. godine proizvodnja slanog peciva (krekeri, slani štapići, perece) veća je za 12,5 odsto, proizvoda od čokolade za 18,8 posto, krem proizvoda 22,2 odsto, a bombona nešto više od jedan odsto, u odnosu na isti period prošle godine. Sektor proizvodnje biskvita i čokolada beleži pad od 21,4 i 1,4 odsto u prvih devet meseci 2020.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)