Traže nova ograničenja brzine za spas zdravstvenog sistema: 30 km/h u gradu, 90 na auto-putu

Novosti online

13. 04. 2020. u 22:15

Uzimaju se kao primer Oslo i Helsinki koji su u većini gradskih zona uveli ograničenje 30 km/h i broj poginulih u saobraćaju smanjili na nulu

Траже нова ограничења брзине за спас здравственог система: 30 км/х у граду, 90 на ауто-путу

Depositphotos

LEKARI i lobisti biciklističkih udruženja traže da se na putevima uvedu radikalno niska ograničenja brzine zbog opterećenosti zdravstevnih ustanova tokom pandemije.

Cilj je da se smanji broj nesreća i tako ublaži pritisak na zdravstvene službe koje se sada bore sa pandemijom koronavirusa, piše automobili.hr.

Navode se primeri Osla i Helsinkija koji su u većini gradskih zona uveli ograničenje 30 km/h i nakon toga broj poginulih u saobraćaju smanjili na nulu. Sada su se oglasili i Amerikanci koji takođe tvrde da brzine automobila treba smanjiti na nešto više do 30 km/h u gradovima i 90 km/h na auto-putevima.

Lekari tvrde da na unesrećene u saobraćaju troše brojne termine CT uređaja i rendgena, koje bi mogli da iskoriste za obolele od koronavirusa. Osim toga, oni u bolnicu najčešće dolaze u vozilima hitne pomoći, koja se u ovoj krizi mogu bolje iskoristiti.

Takođe su se zalagali za to da svi automobili u prodaji u svetu od 2030. godine treba da imaju nužnu bezbednosnu opremu. Ali, s obzirom na generalnu situaciju sa koronavirusom, izgleda da sada pokušavaju da ubrzaju taj proces (ili barem jedan deo).

Podsećamo, nedavno je (nevezano za novonastalu situaciju sa pandemijom) u Holandiji i službeno uvedeno ograničenje od 100 km/h na svim auto-putevima.

"Srećan sam da smo uspeli zajedno da pronađemo rešenje", izjavio je tada holandski premijer Mark Rute.

Teba uz to napomenuti da ovakvo ograničenje važi između 6 i 19 sati popodne, a za ostatak dana i noći se primenjuje "staro" ograničenje od 130 km/h.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (17)

Борис Белич

14.04.2020. 08:44

@Mara Iz Drvara - Ти би да јурцаш и убијаш, теби и треба тротинет

Sergio

14.04.2020. 18:10

@Mara Iz Drvara - Ja svog drumasa teram preko 40. Hoce li ogranicenje biti i za bicikliste kao i za pse i macke?

bager

20.04.2020. 18:18

@Mara Iz Drvara - Naravno da ce vaziti za pse i macke ,cim poloze i dobiju vozacke dozvole !

molele

15.04.2020. 05:05

@Branko - Vozila na,, veću konjažu"nisu napravljena radi usluge nego prestiža između bogatih

PP

14.04.2020. 23:38

To znači da ne koristiš celokupni opseg brzina menjača, što rezultuje dodatnim habanjem vozila. Sva moderna vozila se projektuju za brzine preko 110 na autoputu i 50 u gradu. Ako je ograničenje u gradu 30, to znači konstano druga brzina, što je POGUBNO po potrošnju goriva i sam motor. Ovo mogu samo ljudi iz kruga dvojke koji ne koriste automobil da smisle.

zmau

18.04.2020. 09:00

@PP - Ma strašno, nećete obogaljiti nikog ali ćete ishabati motor. Oh kakva nevolja! Ah zli drugodvojkaši!

Peca

14.04.2020. 23:44

Prosto rešenje: uvesti kao obaveznu opremu u autu uređaj za ograničenje brzine, na svakom ulazu u naseljeno mesto ili deonicu puta, auto pročita maksimalnu brzinu u tom delu puta i ne ide brže od toga, koliko god da ti stiska gas. E sad tu postoji drugi problem, ko će plaćati kazne za prekoracenje brzine?

molele

15.04.2020. 05:03

U potpunosti podržavam, propis, smanjiti vozila frekventno kroz naseljena mest,, a brzina na auto-putevima 90,atoputevima većeg reda regulisano kategorizacijom.

sale

15.04.2020. 17:21

Mozda je bolje da skroz zabrane saobracaj. Tako sigurno nece biti povredjenih u saobracaju.

vlada

24.04.2020. 09:34

@sale - Mozda je bolje resenje da nas cipuju, pa da prate nasu brzinu i automatski da nas ugase npr da proizvedu srcani udar ako se krecemo brze od 100 na sat, jer ipak to je opasno mozemo nekoga da zgazimo

Niko

15.04.2020. 18:50

Nova skoda ima automacko ogranicenje brzini, cim prepozna znak ogranicenjs pored puta odmah koci sam i prilagodjava brzinu. E sad sto kod nas ima puteva i mostova kao pupinov gde je ogranicenje 40 na sat to je neka druga prica

Dule

17.04.2020. 19:41

Da upravo je tako. Ja zivim u Norveskoj u gradskim sredinama je ogranicenje 40, a na autoputu 90 km/sat. Niko nikoga ne obilazi, ne svira i tako to, ali i u norveskoj bez obzira na ogranicenje brzine ima poginulih. Jedino sto nema poginule dece, ali svake godine ima izmedju 20-30 ljudi. Problemi su ovdje druge vrste jer masa vozaca nece da upali zmigavac pa moras da cekas jer ne znas kuda ce. Mogu kod nas da uvode mere ali dok ne lupaju po dzepu i dok sjedaju pijani u aute sve je dzaba

Luda i zbunjena

18.04.2020. 09:53

@Dule - Mogli bi i Norvežani svoje vozače da lupe po džepu zbog žmigavaca. Zar ne?

Nemojte samo Srbistancima

19.04.2020. 14:23

na njihove ljubimce... da mogu, prakirali bi ga u stanu...