JAVNO preduzeće “Železnice Srbije” uputilo je predlog lokalnim samoupravama iz Braničevskog i Podunavskog okruga kroz koje prolazi pruga na trasi Požarevac - Majdanpek, da ubuduće preuzmu njeno održavanje koje godišnje košta 17,8 miliona dinara!

Kako je saopšteno iz pomenutog javnog preduzeća, njima održavanje pomenutog koloseka dugog 90 kilometara ekonomski nije isplativo, s obzirom na to da se njime ne odvija putnički, već samo robni saobraćaj, i to slabijeg intenziteta.

- Dolaskom “Hestila” u Kučevo, potreban je železnički prevoz kreča i kamena do smederevske Železare, a u narednom periodu očekujemo i početak izgradnje pruge od Stiga do Drmna, gde se gradi novi blok u TE-KO “Kostolac”. Zato je potrebno sačuvati ovu prugu, te raditi na tome da se na njoj pokrene i prevoz putnika, odnosno da se ponovo uvede putnički voz na relaciji od Beograda do Bora - kaže direktor Sektora infrastrukture u JP “Železnice Srbije” Milan Maksimović.

Ukoliko se sa predlogom saglase lokalne samouprave na čijem se području nalazi pruga između Požarevca i Majdanpeka, one bi trebalo da planiraju neophodna sredstva u svojim budžetima - srazmerno dužini koloseka za koju bi bili nadležni.

- Ovde se radi o privremenom finansiranju, tokom prelaznog perioda koji bi pomenutoj pruzi trebalo da omogućiti opstanak dok vremenom ne postane isplativa i “Železnicama Srbije” - kaže načelnik Braničevskog upravnog okruga Aleksandar Đokić.