Rusija i Kina daju milijarde za brze šine

B. Vlahović

16. 07. 2015. u 16:50

Potvrđena gradnja pruge Peking - Moskva u dužini od 7.000 kilometara. Za početak, gradnja pruge do Kazanja, po savremenoj kineskoj tehnologiji

Русија и Кина дају милијарде за брзе шине

MOSKVA
OD STALNOG DOPISNIKA „NOVOSTI“

KINEZI ubrzano rade na razvoju putne mreže u ovom delu sveta. Tako su u maju predložile da izgrade brzu prugu koja će spojiti Vladivostok na ruskom Dalekom istoku sa kineskom provincijom Cilin. Istovremeno je najavljena i mogućnost automobilskog povezivanja od Tatarstana i Baškirije do Sankt Peterburga.

NA samitu Šangajske organizacije za saradnju u Ufi, glavnom gradu Baškirije, predstavnici Rusije, Kine i Kazahstana su još jednom potvrdili zainteresovanost da zajedno grade brzu prugu kojom će se iz Pekinga do Moskve stizati za dva dana. Iako vremenski okvir za ovaj projekat nije tačno definisan, izvesno je da će gradnja železnice Moskva - Peking u dužini od oko sedam hiljada kilometara, čiji će jedan deo prolaziti i kroz Kazahstan, krenuti uskoro. Tome u prilog ide i u sredu objavljen podatak o rastu bruto domaćeg proizvoda Kine koji je nadmašio sva očekivanja. Jer, vlasti u Pekingu su u januaru ove godine saopštile da su spremne da finansiraju gradnju te brze pruge koja će po njihovoj proceni koštati čak 242 milijarde dolara.

U maju ove godine u Moskvi je, u prisustvu predsednika Rusije i Kine, potpisan memorandum o gradnji prvog dela te pruge, onog između Moskve i Kazanja. On će se graditi po kineskoj tehnologiji i uz učešće ruskih kompanija. Na projektovanje će se potrošiti dve, a na gradnju pet godina. Konačna cena brze pruge Moskva-Kazanj biće poznata kad se završi projektovanje 2016. godine, izjavio je ministar transporta Rusije Maksim Sokolov.

Taj deo pruge će biti dugačak 770 kilometara, a prolaziće će preko regiona u kojem živi 25 miliona građana Rusije. Planira se 15 stanica, a od Moskve do Kazanja će se stizati za 3,5 sati. U oktobru 2014. godine je bilo rečeno da je kineska strana spremna da u projekat uloži 10 milijardi dolara.

Još 2013. godine se govorilo da će se "uskoro do Kazanja iz Moskve stizati za 3,5 sati, a ne kao sada za 11,5 sati". Čak se govorilo da bi brza pruga Moskva - Kazanj mogla da bude puštena u rad pred početak Svetskog fudbalskog prvenstva u Rusiji 2018. godine. Ali realnije deluje da će ljubitelji fudbala u Kazanj sledećih nekoliko godina ipak dolaziti kao i do sada - avionima.


PRUGE, PUTEVI...

KINEZI ubrzano rade na razvoju putne mreže u ovom delu sveta. Tako su u maju predložile da izgrade brzu prugu koja će spojiti Vladivostok na ruskom Dalekom istoku sa kineskom provincijom Cilin. Istovremeno je najavljena i mogućnost automobilskog povezivanja od Tatarstana i Baškirije do Sankt Peterburga.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (18)

Niko

16.07.2015. 17:22

Znam da niko nece verovati..ali cu ipak reci....zapadne zemlje nece dozvoliti izgradnju te pruge I na sve nacine ce pokusavati da je ospore...prosto njima ne ide u korist da se roba prevozi prugama...ta ista stvar se desila par godina pred izbijanja prvog sveckog rata..trebala je da se radi pruga koja bi kopnenim putem povezala Evropu I Blisko istok.

Snouden

16.07.2015. 18:36

@Niko - to oni mogu da brane banana drzavama kao sto je nasa ali Rusiji i Kini nikako.

milovan

16.07.2015. 19:28

@Niko - Pa tu prugu hoce Kinezi I Rusi!!? Pa kako onda ti mislis da zapad to nece dozvoliti,a pruga ide samo Ruskom I Kineskom teritorijom.I uzto sami placaju I netraze pare od nikoga. Pa nije to Srbija I Rumunija da nemaju ni za kiflu. Kako bi neko mogao da zabrani najvecim silama da nesto grade u svom dvoristu. Smesno.

nisi upravu

16.07.2015. 19:57

@Niko - i evropi odgovara ta pruga da se radi zbog brzeg i jeftinijeg transporta roba .Brodo nosi 100 puta vise u jednoj turi kontejnera ili sirovine ali duzina puta je duza i skuplja naspram voza. Vec su krenule linije koje idu do Roterdama i do Spanije . Tranzit time im je 14 dana .

артиљерац

16.07.2015. 20:32

@Niko - Русија неколико година заредом диже промет контејнера транссибирскомжелезницом за 7%.Не знам баш за 14 дана,али знам да грантују долазакконтејнера у било коју кинеску луку за 10 дана од уласка у Белорусију(наБресту се вагонима мењају осовине јер су руске пруге шире).Брод иззападне Европе до Кине путује 30-35 дана,зависно од гужве у суецкомканалу и (не)времена.Крајњи капацитет транссибирске пруге је 6 милионаконтејнера годишње,у оба смера.

goran5

17.07.2015. 12:53

@Niko - @@coa-Misliš: Kada su robovi gradili železnice na zapadu, Rusi nisu imali robove.

ranko75

26.08.2015. 18:12

@Niko - Zapadne zemlje nece da dozvole? Cime mogu da zabrane? kakvu prinudu u odnosu na Kinu i Rusiju mogu da upotrebe? Oni nisu smele da nista urade po pitanju Krima, osim da laju i ekonomski ne saradjuju, a sada su Kina i Rusija zajedno i oni tim vise nista ne mogu.Naravno mogu kako je Bora corba otpevao da razvijaju desnicu ruku.

Miki

16.07.2015. 17:22

Mislim da se na grafici potkrala greska: 7700 km umesto 770, kao i 14 i 3,5 dana umesto casova

ако буде памети

16.07.2015. 19:30

Сада и водени пут Дунав - Морава - Вардар - Егеј постаје извеснији.

МиланК.

16.07.2015. 20:22

Русија , Кина и земље БРИКС-а су те ко је разбити долар и дотерати до тога да се Америка распадне...

Miro Markovic

16.07.2015. 22:25

Mocna i bogata Rusija se udruzuje sa svojim najvecim susedon, NR Kinom, koja ima novac I intelegentnu radnu snagu da tu prugu izgrade u kratkom vremenu i unaprede razmenu dobara, putnika I sveopsteg razovja krajeva kroz koje ta pruga bude prolazila