Krševi neće lako do Srbije
30. 03. 2018. u 21:00
Država Srbija pooštrava uslove za uvoz polovnih automobila iz Evropske Unije na naše tržište. Zabrana za vozila sa reciklaže bez obzira na to da li imaju motor "evro 3" ili "evro 4"
DRŽAVA je donela odluku o zabrani uvoza vozila koja se u Nemačkoj predaju na reciklažu, uz stimulaciju države od 4.000 evra za kupovinu novih vozila. Sva ta vozila namenjena zameni "staro za novo" i daljoj reciklaži, koja su ranije, bez obzira na eko-normu motora, bila ona "evro tri" ili "evro četiri", bez problema stizala na naše drumove, više neće moći da se ocarine i uvezu u Srbiju.
To je prva reakcija na proterivanje velikih zagađivača sa evropskih drumava, koja je otpočela u Nemačkoj.
- Samo zato što država nije naplatila eko-taksu na polovna vozila, a uredno ih naplaćuje za nova vozila, i to u iznosu od 12.000 dinara po toni, naš budžet ostao je "kraći" za oko dva miliona evra u poslednja dva meseca - kaže Boban Nikolić, gensek Srpske asocijacije uvoznika novih vozila.
On za "Novosti" iznosi podatak da je od početka godine do 1. marta uvezeno 19.027 polovnih vozila, čija struktura je poražavajuća. Tako je vozila sa "evro tri" motorom, starih između 13 i 19 godina, uvezeno 10.701, sa "evro četiri" motorom 5.055, sa "evro pet" motorom 2.841 ...
- Frapantno deluje podatak da su prodata samo 3.364 nova automobila, što predstavlja odnos 1:6 u korist polovnjaka - ističe Nikolić.
Uvoznici novih automobila, ali i pobornici ekologije, sa mnogo više optimizma čekaju naredni period.
- Sama činjenica da je ministar ekologije otvorio Beogradski sajam automobila, prvi put u istoriji, dovoljno govori da će se i kod nas stvari veoma brzo menjati - kaže Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih automobila.
Ova asocijacija je u sredu organizovala i stručni skup na temu električnih i hibridnih vozila, u saradnji sa Mašinskim fakultetom koji je, a podatak zvuči stvarno nestvarno, još pre 35 godina konstruisao električni autobus za potrebe FAP.
PODSTICAJI I SUBVENCIJE
Jasno je da će u narednom periodu država Srbija, uz pooštravanje uvoza polovnih automobila, uticati i na bolju ponudu i veću pristupačnost električnih i hibridnih vozila na našem tržištu. Akcenat će biti, kako je u sredu istaknuto na ovom skupu, na podsticajima i subvencijama. A prvo je podsticaje, u sredu je istaknuto, uvelo Javno preduzeće "Parking servis" iz Lazarevca, koje je donelo odluku da se na teritoriji grada koju ono pokriva ne naplaćuje parking za električna i hibridna vozila.
Vlada Legenda
30.03.2018. 21:22
Pa imate li vi oči da vidite ekonomiju ove zemlje!Pa koliko procenata gradjana može da kupi nov auto i to na kredit?!Jeste li vi svesni toga pre nego što postavite ovakvu nebulozu od konstatacije!Pa ja lično sam ogroman ekolog i strašno bih voleo da kupim novo vozilo i to električno, ali od čega, eeej!Od 50 do 100 eura mesečno što mi ostane za neki trošak! Šta treba ,da lipšemo gladni?!
@Vlada Legenda - Moze, ali nece gospoda Daciu, nego hoce svi Golfa, makar bio u fazi raspadanja!
Vozim Juga proizvedeog krajem 94 sacuvan koska.Sta ce mi neki krš od BMW sa motorom EURO 4 da nam zagadjuje životnu sredinu !
“Krsevi” hahahaha svaka cast za naslov
Pa dajte nam normalnu zaradu i prvi kupujem novi auto....Kao da ja volim što vozim rkavelu staru 15 godina. Ne mogu sa 350 evra zarade da kupim ni pristojan polovnjak a o novom da ne razmišljam. Jednostavno, zakon gde je minimalna zarada 900 evra, i eto prodaje novih vozila. Dosta država štiti tajkune i privatnike i gura im milione u džep na račun radnika
Komentari (11)