Krševi neće lako do Srbije

P. Ž.

30. 03. 2018. u 21:00

Država Srbija pooštrava uslove za uvoz polovnih automobila iz Evropske Unije na naše tržište. Zabrana za vozila sa reciklaže bez obzira na to da li imaju motor "evro 3" ili "evro 4"

Кршеви неће лако до Србије

DRŽAVA je donela odluku o zabrani uvoza vozila koja se u Nemačkoj predaju na reciklažu, uz stimulaciju države od 4.000 evra za kupovinu novih vozila. Sva ta vozila namenjena zameni "staro za novo" i daljoj reciklaži, koja su ranije, bez obzira na eko-normu motora, bila ona "evro tri" ili "evro četiri", bez problema stizala na naše drumove, više neće moći da se ocarine i uvezu u Srbiju.

To je prva reakcija na proterivanje velikih zagađivača sa evropskih drumava, koja je otpočela u Nemačkoj.

- Samo zato što država nije naplatila eko-taksu na polovna vozila, a uredno ih naplaćuje za nova vozila, i to u iznosu od 12.000 dinara po toni, naš budžet ostao je "kraći" za oko dva miliona evra u poslednja dva meseca - kaže Boban Nikolić, gensek Srpske asocijacije uvoznika novih vozila.

On za "Novosti" iznosi podatak da je od početka godine do 1. marta uvezeno 19.027 polovnih vozila, čija struktura je poražavajuća. Tako je vozila sa "evro tri" motorom, starih između 13 i 19 godina, uvezeno 10.701, sa "evro četiri" motorom 5.055, sa "evro pet" motorom 2.841 ...

- Frapantno deluje podatak da su prodata samo 3.364 nova automobila, što predstavlja odnos 1:6 u korist polovnjaka - ističe Nikolić.

Uvoznici novih automobila, ali i pobornici ekologije, sa mnogo više optimizma čekaju naredni period.

- Sama činjenica da je ministar ekologije otvorio Beogradski sajam automobila, prvi put u istoriji, dovoljno govori da će se i kod nas stvari veoma brzo menjati - kaže Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih automobila.

Ova asocijacija je u sredu organizovala i stručni skup na temu električnih i hibridnih vozila, u saradnji sa Mašinskim fakultetom koji je, a podatak zvuči stvarno nestvarno, još pre 35 godina konstruisao električni autobus za potrebe FAP.


PODSTICAJI I SUBVENCIJE

Jasno je da će u narednom periodu država Srbija, uz pooštravanje uvoza polovnih automobila, uticati i na bolju ponudu i veću pristupačnost električnih i hibridnih vozila na našem tržištu. Akcenat će biti, kako je u sredu istaknuto na ovom skupu, na podsticajima i subvencijama. A prvo je podsticaje, u sredu je istaknuto, uvelo Javno preduzeće "Parking servis" iz Lazarevca, koje je donelo odluku da se na teritoriji grada koju ono pokriva ne naplaćuje parking za električna i hibridna vozila.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (11)

Vlada Legenda

30.03.2018. 21:22

Pa imate li vi oči da vidite ekonomiju ove zemlje!Pa koliko procenata gradjana može da kupi nov auto i to na kredit?!Jeste li vi svesni toga pre nego što postavite ovakvu nebulozu od konstatacije!Pa ja lično sam ogroman ekolog i strašno bih voleo da kupim novo vozilo i to električno, ali od čega, eeej!Od 50 do 100 eura mesečno što mi ostane za neki trošak! Šta treba ,da lipšemo gladni?!

Malogradjanstvo

30.03.2018. 22:58

@Vlada Legenda - Moze, ali nece gospoda Daciu, nego hoce svi Golfa, makar bio u fazi raspadanja!

Dragan Ilic

30.03.2018. 21:33

Vozim Juga proizvedeog krajem 94 sacuvan koska.Sta ce mi neki krš od BMW sa motorom EURO 4 da nam zagadjuje životnu sredinu !

Vlada

30.03.2018. 21:40

Pa dajte nam normalnu zaradu i prvi kupujem novi auto....Kao da ja volim što vozim rkavelu staru 15 godina. Ne mogu sa 350 evra zarade da kupim ni pristojan polovnjak a o novom da ne razmišljam. Jednostavno, zakon gde je minimalna zarada 900 evra, i eto prodaje novih vozila. Dosta država štiti tajkune i privatnike i gura im milione u džep na račun radnika

Klepetas

30.03.2018. 22:57

@Vlada - Ne znam samo kako to drzava "stiti privatnike". Zasto ne postanes privatnik ako mislis da je tako lako, pa i ti postani "zasticen".

Меда

31.03.2018. 03:51

@Vlada - Тако што гуши увоз половњака да би увозници нових кршева могли да послују. Дакле, није проблем декларативна намера већ практични резултати који се виде одмах.

Dejan

31.03.2018. 05:19

@Vlada - Apsolutno tačno! Nerazume to ko nije bio “gazda”.ja sam posle “gazde” postao radnik i mnogo mi je bolje!

AS

30.03.2018. 21:49

Ovi se iscudjavaju sto ljudi sa 200 evra platom kupuju polovne automobile sa Evro 3 motorom????????????? More... probajte vi da prezivite na minimalcu ili sa 20-30 hiljada.

Antibot

30.03.2018. 21:49

Ne remeti prodaju novog auta,polovan automobil,vec besparica koja je u narodu.Brojke na papiru su jedno,realno stanje u dzepu je nesto sasvim drugo

bastion

30.03.2018. 21:53

ti krsevi kako ich vi nazivate i nisu bas krsevi u nemackim gradovima se dozvoljava voznja sa euro 6 e sad viditre dali su auta koja su proizvedena 2010 krsevi inace tu jos nije sve jasno i u nekim gradovima bice zabrana samo na par najprometnijih ulica , mislim da su ti polovnjaci opet bolji nego neka nova auta na nasem trzistu koja se mogu kupiti za iste pare

maki

30.03.2018. 22:32

Ti šverceri automobila koji skupljaju po Njemačkoj i I taliji kupuju najlošije aute koji su prešli preko 300000 i kad ih uvezu u Srbiju smanjuju kilometražu obično oko 150000. Treba zabranitu uvou eko 3 i 4 i to odmah.Ako se dozvoli samo eko 5 to su automobili stari deset godina.

Grada

30.03.2018. 23:36

To je prica za Sajam automobila. Sada kada su rasprodali veliki broj novih vozila ostaje vracanje na realnost. Kola za koje Nemacka drzava daje 4000 subvencije nisu losa, ali neka i budu unistena jer su prodata za vrlo dobru cenu. Nama ostaju ona preostala. Naravno niko ne brani ni nasoj drzavi da i ona da 4000 Evra subvencije, mozda i vize obzirom da je kod takodje kriticna situacija sa zagadjenjem.

Radojko

30.03.2018. 23:43

Ti stari polovnjaci kad ga srede ruke srpskog majstora ima da sluzi jos toliko koliko je sluzio Nemcima.Ima da bude kao casa.Ne daju zato sto smo mi talentovani i ni iz cega napravimo cudo.To ti je uvek nas koce.

Sinisa

31.03.2018. 01:34

@Radojko - Pa kad mi tamo kupujemo samo one koje je "vozila baba", i to samo do pijace.:)

SUMADINAC KG

31.03.2018. 05:55

Na koji nacin drzava smanjuje zagadenje i poboljsava kvalitet vazduha, kad naplati 12 hiljada dinara po toni?

marko

31.03.2018. 06:34

pa nek da Srbija pola para sulvenciju i ja pola i da kupim nov auto. Jel mi sa 35,40000din nema sanse kupim nov auto

Neupućen

31.03.2018. 07:37

Od sada svi da kupujemo nova vozila.Stace nam stara,kada nam je standar ovako visok,sve nam cvet.

sasa

31.03.2018. 07:45

neciji krs je duplo bolji od necega sto drugi poseduje. nemac vozio auto 10 god , dosadio mu , presao 300 hilj , moze jos toliko uz redovno odrzavanje. srbin kupio kola iz trece ruke pre 4 god , odrzavao ga , ali vec preslo vozilo 500 hilj. sta je veci krs.

Panic Mechanic

31.03.2018. 16:24

@sasa - Тај твој Немац, више расе, купи нов аутомобил и онда га практично и не одржава, нити га пази (већ га дере). Јер, баш га брига, има пара. Када га "изакује",прода и купи нови модел. И онда га неки "обавештени" сппски купац увезе и трује народ издувним гасовима (90% дизелаши).

Goja

31.03.2018. 07:51

Kao da smo mi Alisa i kao da živimo u zemlji čuda.Gde je pamet gde je realnost?Dali zaista misle da će se ovom uredbom poboljšati vazduh,povećati plate pa samim tim i kupovina novih kola.Vazduh mogi da poboljšaju ako na m zabrane da vozimo sve ispod euro 6 i država da kredite za nove bicikle.

LOGOS

31.03.2018. 08:49

Ma da,zabranice,ali za malo ! Kada mi ne bi znali sa kim imamo posla.Korupcija na sve strane,pa ce i ovo zlo da poklekne.

Nebojsa007

31.03.2018. 09:06

Uvesti kontrolu predjenih kilometara za polovni auto kao i kontrola dizni (to sve uradi racunar za 5 minuta). Zabraniti uvoz vozila starijih od 7 godina i koja se presla vise od 200000km (vecina polovnjaka je presla preko 300000 i 400000). I eto pomaka. Obavezna garancija prodavca bez obzira dal je pravno i fizicko lice overena kod notara. I nema potrebe za bilo kakvom brigom

misko

01.04.2018. 10:07

@Nebojsa007 - da ti sto zivis na drzavnim jaslama i na grbaci naroda sa platom ko zna koliko da vozis nov auto a mi sa platom od 27 000 din , da idemo busom

Mali

31.03.2018. 10:59

Mene zanima kolika je plata ovog "stručnjaka" Nikolića i da li on smatra da neko ko prima 27000 din ne treba da posjeduje auto!?