NOVOSTI SAZNAJU: Kako će izgledati nova autobuska stanica

S. B. MILOŠEVIĆ

21. 02. 2019. u 12:18

Šta sve predviđa projekat nove autobuske stanice u Bloku 42: Objekat će imati hostel, vrtić, čekaonicu, kao i podzemnu garažu. Stanica će se prostirati na 15.000 kvadratnih metara

НОВОСТИ САЗНАЈУ: Како ће изгледати нова аутобуска станица

Budući izgled unutrašnjosti stanice, Foto D. Milovanović

BUDUĆI izgled nove autobuske stanice u Bloku 42 u Novom Beogradu, čija gradnja bi trebalo da počne u junu ili julu ove godine, premijerno je juče predstavljen prevoznicima u Srbiji i regionu. Tim arhitekata Milan i Vladimir Lojanica, čije je idejno rešenje za ovaj objekat izabranao kao najbolje 2014.godine, zajedno sa upravom BAS i njihovim saobraćajnim inženjerima, napravili su konačno rešenje i uspeli da naprave budući objekat funkcionalnijim. Nova autobuska stanica će, kako saznaju "Novosti", imati veći parking za autobuse, ali i podzemnu garažu, čekaonicu za mame sa decom, vrtić za mališane zaposlenih, hostel za vozno osoblje.

Kompleks, koji finansira "Beogradska autobuska stanica a. d.", prostiraće se na oko 3,7 hektara, a u njegovom centru nalaziće se 12 dolaznih perona, 44 odlaznih i devet perona za turistički saobraćaj. Time je broj dolaznih perona dupliran, dok broj odlaznih omogućava uvođenje dodatnih polazaka u prigradskom i međugradskom saobraćaju.

U samom centru kompleksa nalaziće se 81 parking--mesto za autobuse, koji će sada tu čekati svoje vreme polaska. Zgrada stanice prostiraće se na oko 15.000 kvadrata, a na ulazu u nju biće stanični trg.

- Predviđeno je da tu bude taksi stanica, ostavljen je prostor za kraće zaustavljanje vozila onih putnika koje neko dovozi. Tu će biti i ulaz u podzemnu garažu koja će imati 220 parking-mesta. U prizemlju zgrade nalaziće se komercijalni sadržaji, poput restorana, kafića, prodavnica, ali će biti tu i pošta, banka i menjačnica. Jedan od noviteta jeste čekaonica od oko 60 kvadrata za majke sa decom, kako bi porodicama koje čekaju željeni polazak bilo udobnije. Napravićemo i mesto za odmor, pa će putnici koji duže čekaju ovde moći da se opruže, odmore, dopune svoje mobilne telefone... Predviđen je i prostor za ambulantu, kao i ormarići za ostavljanje prtljaga - objašnjavaju u BAS-u za "Novosti".

A pošto će objekat biti veliki, zbog boljeg snalaženja sugrađana, biće odvojeni ulazi na peron za prigradske, međugradske i međunarodne polaske.

Vladimir Lojanica i Nemanja Mučibabić / Foto D. Milovanović

- Na prvom spratu nalaziće se kuhinja i restoran za zaposlene, predstavništva prevoznika, ali i kontrolna soba odakle će se nadzirati protok saobraćaja. Kancelarije za zaposlene biće na drugom spratu, kao i buduće obdanište za decu radnika. Tu će biti kafić za prevoznike, kao i hostel sa 16 jednokrevetnih i šest dvokrevetnih soba sa kupatilom, gde će vozači moći da prenoće - otkriva rukovodstvo BAS.

LOJANICA: PROJEKAT ZA BUDUĆNOST

ARHITEKTA Vladimir Lojanica predstavio je prisutnima i budući izgled autobuske stanice, ali i Bloka 42. Napomenuo je da će Beograd, ovim rešenjem, po prvi put dobiti transportni terminal, koji će objediniti autobuski i železnički saobraćaj.

- Hvala upravi BAS-a, prvenstveno Anđelku Mučibabiću, na razumevanju za naše arhitektonsko-urbanističke težnje, ali i na saradnji jer su nam svojim dugogodišnjim iskustvom pomogli da uradimo bolje rešenje stanice. Ovim će ona biti funkcionalnija i za putnike i za prevoznike. Ovakvi objekti se grade sa pogledom na budućnost, a mislim da smo mi u tome uspeli.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (13)

Anja

21.02.2019. 12:26

Lojanice nisu najbolje arhitekte u gradu, samo najpodobnije. Sramite se svih rugoba koje ste dizajnirali u gradu... Rajiceva, Jugodrvo... prazno i sterilno.

mile

21.02.2019. 14:01

Na gradilistu je tabla sa informacijama da su radovi poceli 6. Marta 2018 i da je rok izgradnje 18 meseci.....jos samo 6 meseci i imacemo najlepsu Autobus stanicu u regionu.....ha,ha,ha!!!!!!!!!!!......Hleba i igara nikad previse!!!!!!!

Nemanja Simović

21.02.2019. 14:12

За почетак ће изгледати далеко од железничке станице.

Stari Beograđanin

21.02.2019. 15:22

Naši planeri su, bar oni tako misle, najpametniji na svetu jer grade kao niko u EU. Svi važni saobraćajni objektri su raštrkani, kilometrima udaljeni jedni od drugih, po BG. Čak i mali Štutgart, sa oko 680.000 stanovnika, sa bližom okolinom oko 1,2 miliona, gradi centralno- preko puta aerodroma je nikao novi sajam, tu se, odmah na domak gradi nova, prolazna žel. stanica a samo kilometar dalje je nova autobuska stanica! Putniku nije potrebno lutanje po gradu kao u BG ako menja prevoz!

miki

22.02.2019. 11:57

@Stari Beograđanin - Sve sto si napisao nije istina !!!!! Malo bolje budi upoznat sa Stutgartom pa onda pisi komentare !!!!! Beograd dva miliona stenovnika !!!!!!! Stutgart Petsto pedeset hiljada !!!! Selo prema Beogradu!!!!!

Avram

21.02.2019. 15:43

Srbija radi Beograd se gradi,i ostace naroda oko Bg i Novog Sada,ovo ostalo ce biti pustinja,pa i ptice i divlje zivotinje su pobegle u gradove,ni one nece same na selu,a vlasti,sto brinu samo o sebi,trebalo bi da razmisle kako da smanje pritisak na gradove,da makar stimulisu penzionere da se vrate svojim zapustenim kucama na selu,da malo obnove imanja,da oslobode stambene prostore u gradovama za omladinu,a drzava da omoguci puteve,zdravstvenu zastitu,vodovode,jeftinu struju,telefon,kablovsku...

dejo

21.02.2019. 15:45

A kako ćemo MI iz blokova do grada, ni sam Bog ne zna ! Sada je haos u J. Gagarina, a tek tad će biti ludnica.

Миша

22.02.2019. 22:41

Stanica se gradi stoji tako godinu dana i vise uradice se sigurno ueadili su i železničku prokop a kako da se stigne do stanice?!

rade ger

22.02.2019. 23:45

U civilizovanom svetu autobuska stanica se gradi pored zeleznicke stanice, a obe se povezuju metroom sa centrom grada i aerodromom.