UZ ČULO MIRISA DO IDEALNE TEŽINE: Kada se namirnica miriše duže od 30 sekundi javlja se osećaj sitosti

V. N.

16. 09. 2021. u 12:00

MIRIS omiljene hrane po pravilu otvara apetit. Međutim, istina je da ukoliko neku namirnicu mirišete duže od trideset sekundi možete da počnete da osećate sitost. Shodno tome, preporučuje se "mirisna dijeta".

УЗ ЧУЛО МИРИСА ДО ИДЕАЛНЕ ТЕЖИНЕ: Када се намирница мирише дуже од  30 секунди јавља се осећај ситости

Foto: Depositphotos

Ono što je važno da se zna jeste da mirisanje pojedinih namirnica ima veći potencijal da vas zasiti. Nemački istraživači tvrde da mirisanje čistog devičanskog maslinovog ulja može da izazove osećaj sitosti.

Takođe, ovi naučnici otkrili su da, kada se aromatični ekstrakt doda jogurtu, poput đumbira, ispitanici su uzimali manje hrane i imali bolji metabolizam šećera u krvi u odnosu na one koji su pili jogurt bez dodatih ekstrakata.

Prema studiji iz 2012. objavljenoj u časopisu Flavour jake arome primoravaju da se uzimaju manji zalogaji hrane, a tu najvažniju ulogu ima ona hrana koja je začinjena belim lukom.

Istraživanje o uticaju mirisa i ukusa pokazalo je da su gojazni ljudi koji su mirisali banane ili zelene jabuke kada su bili gladni izgubili više kilograma od onih koji nisu. Smatra se da mirisanje neutralnih slatkih mirisa može da suzbije apetit.

Na listi namirnica čije miris obezbeđuje osećaj sitosti je komorač. Ovu osvežavajuću biljku sa primesama arome sladića Italijani već dugo koriste kao sredstvo za čišćenje nepca između dva jela, jer je dobra za suzbijanje apetita.

Grejpfrut je, takođe, namirnica koja se preporučuje u mnogim dijetama, ali može da pojača mršavljenje i ako ga mirišete nekoliko sekundi pre nego što počnete da jedete. Istraživači sa Univerziteta Osaka u Japanu otkrili su da izlaganje mirisu ulja grejpfruta u 15-minutnim intervalima smanjuje težinu. Oni veruju da to ima veze sa tim kako miris dolazi u interakciju sa enzimima jetre.

Kada čulom mirisa obezbedite osećaj sitosti, evo predloga šta biste mogli konkretno da pojedete, a da ne unesete previše kalorija:

Ponedeljak:

Doručak: dva barena jajeta, dva lista pilećih prsa, sveža paprika i 30 g integralnog hleba

Ručak: boranija sa piletinom
Večera: dinstana šargarepa i parče nemasnog sira

Utorak:

Doručak: sardina bez ulja sa 30 g integralnog hleba

Ručak: grašak sa piletinom
Večera: ovsene pahuljice sa sitno iseckanim lešnicima i bademom prelivenih jogurtom

Sreda:

Doručak: palenta sa kiselim mlekom

Ručak: rižoto sa povrćem
Večera: parče proje i šolja kefira

Četvrtak:

Doručak: sendvič sa barenim jajima i šunkom, šolja jogurta

Ručak: pileća čorba sa šargarepom i krompirom
Večera: pita sa pečurkama

Petak:

Doručak: barena jaja i prepečen tost sa puterom, blago posoliti

Ručak: punjene tikvice i salata
Večera: jedan veća paprika punjena mladim sirom

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)