Po navici obijaju šaltere
27. 12. 2016. u 18:33
U Kuli i dalje jure za raznim potvrdama, iako bi mogli da ih dobiju na jednom mestu. Uzalud kidanje živaca, sve papire mora da obezbedi opštinski Uslužni centar
Uslužni centar vrlo brzo obezbeđuje građanima svu dokumentaciju , Dragana Potpara
ZA ostvarivanje različitih prava građani kulske opštine obilaze brojne ustanove, gde prikupljaju obimnu dokumentaciju, gubeći i vreme, i novac, i živce, umesto da odu na samo jedno mesto - u Uslužni centar, u prizemlju zgrade SO. Dragana Potpara, načelnica Odeljenja za društvene delatnosti Opštinske uprave, ističe da donedavno niko nije koristio, a i sad retko ko ostvaruje mogućnost da bude pošteđen jurnjave za raznim papirima tako što će sve aktivnosti prepustiti radnicima Uslužnog centra.
- Prema Zakonu o opštem upravnom postupku, koji je stupio na snagu u junu ove godine, građani više ne moraju sami da pribavljaju izvod iz matične knjige rođenih, potvrdu o državljanstvu i razna druga dokumenta. Oni mogu da dođu na šalter i potpišu izjavu da žele da službenici Centra to urade umesto njih. Nama je to dodatni posao, ali i obaveza - objašnjava Potpara.
Odeljenje za društvene delatnosti bavi se učeničkim i studentskim standardom, brigom o deci predškolskog uzrasta, socijalnom i boračko-invalidskom zaštitom i zbrinjavanjem izbeglica. Za ostvarivanje olakšica u ovim oblastima potrebno je priložiti veliki broj uverenja, koje građani po navici, ali i zbog neinformisanosti, nastavljaju da prikupljaju sami, žaleći se koliko je to teško.
- Imala sam nedavno peripetija sa slanjem potvrda radi ostvarivanja dečjeg dodatka u inostranstvu, gde je suprug radio na brodu. Zbog overe jedne kopije došla sam u Uslužni centar i više nego prijatno se iznenadila kad su mi vrlo brzo obezbedili svu potrebnu dokumentaciju. Na drugom mestu bio bi problem što kod sebe nisam imala suprugovu ličnu kartu, a ovde su se lako snašli odakle mogu da učitaju potrebne podatke - navodi Marina Miladinović iz Sivca.
Da nisu samo takozvani obični građani neobavešteni o prilici da bez kucanja na mnoga vrata, gužvi i čekanja mogu da dobiju neophodne potvrde, svedoči slučaj direktora jednog javnog preduzeća u Kuli, kojeg je Potpara uputila kako da "dlanom o dlan" sredi papire posle rođenja deteta.
Načelnica napominje da bi Uslužni centar u prikupljanju dokumentacije mogao naročito da pomogne energetski zaštićenim kupcima u ostvarivanju olakšica za plaćanje računa za struju ili gas.
- To su uglavnom ljudi koji primaju socijalnu pomoć, ili dodatak za tuđu negu i pomoć, ili penzioneri sa najnižim primanjima. Da bi stekli status zaštićenog kupca, moraju da prikupe od 10 do 14 potvrda. Lakše je nama da pribavimo tu dokumentaciju, za šta ništa ne plaćamo, nego njima, koji se izlažu i troškovima, ali se niko od njih nije javio da to uradimo umesto njih - ističe Potpara.
BIZNIS NA LIČNIM KARTAMA
ZANIMLjIVO je da građani ne znaju da neko može da prikupi dokumentaciju umesto njih, ali su otkrili kako da im drugi zakazuju termine za vađenje lične karte. Neki su od toga napravili biznis, pa za otvaranje korisničkog naloga i elektronsko zakazivanje naplaćuju ljudima 300 dinara.