Inspekcija blindirala drenažne ventile: Termoelektrana pretrpela milionsku štetu

NovostiOnline/M.D.

24. 12. 2019. u 06:02

Da je došlo do zaleđavanja vode u cevovodima Termoelektrana ne bi proradila do proleća-kazao je Babić što bi izazvalo ogromne štete

Инспекција блиндирала дренажне вентиле: Термоелектрана претрпела милионску штету

Foto M. Drobnjak

PLjEVLjA – Odluka inspekcije da blindira drenažne ventile na cevovodu za transport pepela i šljake i cevovodu povratne vode Termoelektrane Pljevlja, kako bi se fizički sprečilo njihovo aktiviranje izazvalo je. 15 decembra ove godine milionsku štetu i ugrozila živote zaposlenih u Termoelektrani „Pljevlja“, tvrde inžinjeri ovog privrednog subjekta.

Oni su u ponedeljak na suđenju, povodom ekološkog incidenta-pomora ribe u reci Vezišnici i Ćehotini koji se desio između 4. i 5. jula ove godine kazali da je 15 . decembra, ove godine došlo do pucanja cevovoda na Maljevcu.

U situaciji kada nije bilo moguće ispustiti vodu, zbog blindiranih-zavarenih drenažnih ventila, koje se uvek radilo prilikom kvara ili remonta TE Pljevlja, došlo je do havarije u Termoelektrani, zbog čega je ona bila van pogona pet dana.

-Potopljene su sve pumpe u području bager stanice, kazao je na suđenju u Osnovnom sudu Pljevlja inženjer Dragan Babić.

On je naglasio da je samo zahvaljujući spletu srećnih okolnosti i činjenici da je temperatura bila, tih dana, u plusu, pa voda nije zaledila, sprečena veća havarija i mnogo veća šteta.

-Da je došlo do zaleđavanja vode u cevovodima Termoelektrana ne bi proradila do proleća-kazao je Babić što bi izazvalo ogromne štete.

Inžinjeri su objasnili da je voda koja je trebala da se, u takvoj situaciji, ispusti preko drenažnih ventila otišla u pogon i potopila i pumpe i radnike i da je samo pukom srećom sve završilo bez ljudskih žrtava.

Predstavnici EPCG su naglasili da blindirani ventili prave problem i mogu da dovedu do velike štete pa i ljudskih žrtava.

Inženjer Vladimir Šestović kazao je da je do sada otvaranje drenažnih ventila bilo u skladu sa projektovanim tehnološkim procesima u TE Pljevlja i da ti ventili postoje od početka rada pre 37 godina i da su oni tu i postavljeni za tu namenu.

-Izgleda da ćemo morati da ginemo da bi Termoelektrana mogla da radi-kazao je Šestović.

Na pitanje advokata Gorana Rodića da li je EPCG podnela krivične prijave protiv inspekcija, Šestović je kazao da očekuje te prijave.

-O incidentu koji se desio 15. decembra postoji službena zabeleška u Termoelektrani, a troškovi se mogi utvrditi kada se izračuna broj dana kada Termoelektrana nije radila ako se zna projektovana proizvodnja i cena proizvedene električne energije.Osim ove štete tu su i kvarovi na pumpama i troškovi narednih potpala Termoelektrane-kazali su predstavnici EPCG.


TRANSPORT PEPELA I ŠLjAKE

Transport pepela i šljake Termoelektrane „Pljevlja“ vrši se hidrauličnim putem tako što se pepeo i šljaka mešaju sa vodom u odnosu 1 naprema 10.

-Na jednu količinu pepela i šljake dodaje se deset puta više vode. Za transport te mešavine koristi se bager stanica koja preko pumpi transportuje mešavinu na nekolikko kilometara udaljenu deponiju. Nakon taloženja pepela i šljake takozvane procedne vode se sa deponije vraćaju ponovo u bager stanicu kako bi se ponovio predhodno opisani ciklus-objasnili su inžinjeri Termoelektrane.

Za transport mešavine pepela i šljake koriste se dva cevovoda a za povratnu vodu u tom kružnom ciklusku postoji jedn cevovod. Na najnižoj tački tih cevovoda postavljeni su drenažni ventili kako bi se ispustila voda, van pogona prilikom kvara ili remonta.

-Kad sistem povratne vode ne funcioniše svakih sat vremena na deponiju se transportuje i tu ostaje 650 000 litara vode.Za osam sati koliko je potrebno, na primer da se popravi pumpa, to je oko pet miliona litara-kazao je inženjer Babić.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije