Od stalnog dopisnika: PARIZ


KANDIDATI s francuskim imenom imaju mnogo više izgleda da se zaposle u poznatim francuskim firmama svetskog glasa kao što su Er Frans ili Reno od onih čija imena imaju prizvuk iz zemalja Magreba, pokazalo je najnovije istraživanje koje je izvršeno za potrebe francuskih vlasti.


Test koji su izvršili istraživači s univerziteta Pariz Est Kretej je urađen na traženje predsednika Emanuela Makrona, posle kritika u javnosti da postoji diskriminacija prilikom zapošljavanja.


Neko čije ime zvuči "domaće" pri spontanoj kandidaturi ima 12,5 odsto izgleda da dobije posao, a oni s imenom iz Alžira, Maroka ili Tunisa - svega 9,3.


Objašnjava se da ova indeks a razlika od 3 posto, zapravo predstavlja 25 odsto šansi manje da se dobije posao, što je ocenjeno kao mnogo.


Ispitana je politika zapošljavanja 40 velikih francuskih kompanija i pregledano više od 10.000 poslatih biografija u periodu od oktobra 2018. do januara 2019.


Značajne anomalije du primećene u kompanijama Er Frans, Akor hoteli, Altran, Arkema, Reno, Reksel i Sopra Steria.


Pročitajte još: Diskriminacija na francuski način: Vagoni samo za žene


Iz Renoa su prihvatili kritike i poručili da su spremni da poboljšaju svoju politiku oko ovako važnog pitanja, dok je šest ostalih kompanija objavilo zajedničko saopštenje u kojem kritikuju istraživačku metodu i izražavaju indignaciju zbog iznetih optužbi.