Kako će izgledati pruga ka Budimpešti

T. S.

28. 11. 2013. u 21:15

Kineski inženjeri u četvrtak u Beogradu otkrili planove za izgradnju brze pruge ka Mađarskoj prestonici. Beograd može da bira između obnove postojeće pruge ili izgradnje nove

STUDIJA izvodljivosti za modernizaciju pruge Beograd - Budimpešta mogla bi da bude završena za šest meseci, najavili su eksperti iz „Kineske železničke korporacije“ u četvrtak na sastanku sa Aleksandrom Antićem, ministrom saobraćaja. Samo dva dana nakon samita u Bukureštu, gde su se premijeri Srbije, Mađarske i Kine dogovorili o realizaciji ovog projekta, u Beograd je stigla delegacija na čelu sa Hi Huavuom, glavnim inženjerom kineskih železnica, sa zadatkom da od nadležnih u Srbiji dobije informacije o tome šta su potrebe naše železnice, da se upoznaju sa tehničkim detaljima i obiđu prugu.

U igri su dve varijante, kaže Antić. Obnova postojećeg i izgradnja drugog koloseka za brzine od 160 kilometara na sat, što je realno, ili izgradnja potpuno nove pruge za velike brzine, što u ovom trenutku srpskoj strani ne odgovara zbog mešovitog saobraćaja, jer teretni vozovi ne mogu da saobraćaju velikim brzinama. Ako se radi modernizacija pruge za brzine od 160 kilometara, procenjena vrednost radova na našoj teritoriji je 885 miliona evra, dok je stanje infrastrukture u Mađarskoj lošije i za njihov deo vrednost posla je oko 1,5 milijardi evra.

- Nema nikakvih prepreka za realizaciju ovog projekta - naveo je Antić. - Biće formiran tehnički tim čiji je zadatak da istraži koje je rešenje najbolje za prugu Beograd - Budimpešta, nakon čega će moći da se prave ozbiljnije procene. Ovaj projekat je na samitu u Bukureštu ocenjen kao najkonkretniji. Naravno, moramo da vodimo računa i o finansijskom delu, jer javni dug ne sme da pređe limit i obaveze po novim zaduženjima moraju da se pomere na period posle 2016. godine. Koncesija za modernizaciju pruge nije realan model i nisu nam poznata takva iskustva u Evropi. Možda bi ta opcija bila moguća samo ako se gradi nova pruga za velike brzine.

Džang Vanšue, ambasador Kine u Beogradu, kaže da je Srbija u pogledu saradnje sa Kinom najbolja u regionu, s obzirom na to da Kinezi u Evropi prvi most grade u Beogradu, prvu termoelektranu u Kostolcu i prvi auto-put na Koridoru 11. Vanšue je dodao da će i prvu prugu u Evropi Kinezi graditi u Srbiji.

PRISTUPNI PUTEVI DO MOSTA ZEMUN - BORČA

ANEKS ugovora sa kineskom kompanijom CBC, koja gradi most Zemun - Borča, biće potpisan do kraja godine, kaže Antić. Tim dokumentom projekat će biti podeljen na dva lota i to Zemun - Zrenjaninska petlja, uključujući i most, koji će biti završen 2014. godine i deo od Zrenjaninske petlje do Pančevačkog puta, sa rokom do avgusta 2015. godine.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (35)

Kole

28.11.2013. 21:42

"dok je stanje infrastrukture u Mađarskoj lošije " - Hahahahahahahahahahahahahahah .... da uzmem vazduh.... Hahahahahaahahahahaha.... joj, boli stomak. Hahahahahaaha !

goran.s

29.11.2013. 00:34

@Kole - Ako si dosao do vazduha cuj Pruga ka zapadu tj,Becu je potpuno ok ali i dalje Railjet tj. najbrzi voz u Austriji (max oko 230 kmh) po redu voznje vozi 2 sata i 45 min do Budimpeste tj 100 na sat. Sve drugo je daleko ispod toga. Ljudi ne palite se na high speed.Austrijanci kojima od 90-te ide samo na bolje su tek sada i to ne potpuno osposobili pruge za brzine oko 230. Ako napravimo 160 na celoj trasi mozemo da pevamo.Ali licno sam skeptik.

Shumadinac

29.11.2013. 02:24

@Kole - Misli se na prugu od Budimpeste do granice sa Srbijom. Ona je losija, cemu takva euforija!? Mislis Madjari , Rumuni i Bugari usli u EU pre deset-petnaest godina zato sto su bili mnogo ispred nas!? Usli zbog NATO baza i niceg drugog.

alex miles

29.11.2013. 03:10

@Kole - Kole, bas si me dobro nasmejao. To o infastrukturi kod madjara mora da je napisao neki pop sa Kosova. Bio letos, video, komentar suvisan.

Realista

29.11.2013. 09:22

@Kole - @Kole: ...evo poslacu vam nesto protiv bolova u stomaku , ne zbog vas nego zbog u ljudi u vasem blizem okruzenju....

jova

28.11.2013. 22:38

Bacanje para! Ko ce da putuje u Madjarsku velikom brzinom i zbog cega? Avionom se stigne mnogo brze,ako se nekome zuri,a ko voli turisticke panorame,autobusi i automobili su idealno resenje. Nije valjda da ce teretni voz da zuri/juri,da se roba ne bi pokvarilai to 160 kilometara na sat? Mislim da je u pitanju opet velika prevara u vezi bogacenja pojedinaca i gupa...

Ajde bolje da cutis

28.11.2013. 23:42

@jova - E ovo je tipično srpski.Samo da se nešto popljuje i izkritikuje.Šta ti bre smeta što će pruga da se modernizuje? Pa genije ona ide ka Mađarskoj,a posle su sve pruge odatle sređenje...i vozom bio mogao u Beč i dalje...Ne najbolje da zauvek ostanemo ovako očajni i jadni,da se vozimo u raspalim vozovima,tramvajima..da ne ulažemo ni u šta nego da živimo u žabokrečini zauvek.Stvarno bre preterujete svi vi pljuvači.Tipično za naš narod da se odma nešto poljuje.

Орах

28.11.2013. 23:55

@jova - Боже драги, каква небулоза од коментара.

Andjela

29.11.2013. 00:14

@jova - Ma nije nego ćemo da se klackamo do Subotice tri sata! Bravo za prugu koja vodi u Evropu i Evropu dovodi kod nas!

majself

29.11.2013. 01:05

@jova - Evo ja da ti odgovorim. Evropska dugorocna strategija predvidja zamenu avionskog saobracaja zeleznickim na srednjim relacijama, kao sto je ova BG-BUD ili, npr., BG-Bec. I Englezi ce uloziti 30 milijardi funti u osavremenjivanje zeleznice koja je uzasna (osim London-Pariz), dok srednja Evropa vec cela putuje vozovima na srednjim relacijama. Zasto? Pa, npr., vozom ces do Budimpeste putovati 3 sata, a toliko provedes i u avionu, zajedno sa cekiranjem. A autobusi su daleko neudobniji od vozova.

Srdj

29.11.2013. 01:55

@jova - Takve konzerve poput tebe su krompir odbijale tvrdeci da je djavolja biljka jer joj je plod u zemlji a ne na njoj.

Kubura

28.11.2013. 23:06

nazalost cini mi se da Srbija finansira buducu juznu pokrajinu Madjarske ili tzv Evroregiju kako god samo ne Srpsku pokrajinu... mnogi to nazalost ne vide... za srbiju je bitinje 250km pruge Nis-Beograd, nego Beograd -Budimpesta. Naravo ova pruga nece biti beskorisna i nisam njen protivnik samo sam protivnik motiva sa kojima se radi! i kosovo je Srbija gradila da bi danas na njemu ziveli Hobitsi.

Andjela

29.11.2013. 00:12

@Kubura - Nek je samo što više pruga i puteva. Infrastruktura u Srbiji je katastrofalna! Bravo za naprednjake!

a kanal

29.11.2013. 06:04

@Kubura - Prema Nisu ici ce se kanalom Beograd-Solun tako da je zeleznica suvisna.

Aleksandar69

28.11.2013. 23:53

Izgledaće nešto poput Šarganske osmice ili Orijent expres ili Voz Romantika na relaciji Sremski Karlovci-Bela Crkva sa presedanjem u Orlovatu.

Љубомир

29.11.2013. 00:51

A zasto nase vlasti ne pregovaraju i o produzenju iste pruge do Nisa? Time bi se spojila tri najveca grada u Srbiji. Zasto se uporno zaboravlja sve juzno od Beograda?

Dragan

29.11.2013. 02:38

Zao mi je sto moram da kazem da se opet vidi da nasi ljudi niti negde putuju, niti nesto znaju iz iskustva, ali vole da pisu, pricaju itd.Jedan se smeje kako moze nesto u Madjarskoj (zemlji snova valjda) da bude losije nego kod nas. Madjarski deo pruge jeste losiji nego nas.

Dragan

29.11.2013. 02:40

Jedan kaze kako je avion brzi itd. Da li si pokusao da putujes za Budimpestu da bi zavrsio neki posao? Imas popodne let za tamo, a za nazad -ujutru. Znaci treba da odletis, da prenocis, da zavrsis posao, da opet prenocis, pa treceg dana da se vratis u Bg. (Uuuups, sad sam proverio, da li se tu mozda nesto promenilo nabolje. Cak i to je ukinuto! Vise i nema direktnog leta za Budimpestu!).

Dragan

29.11.2013. 02:41

Sada je jedina mogucnost: u auto i vozi. A sa novom prugom, sa granicnom procedurom u samom vozu (kao sto je bilo na Madjarsko-Austrijskoj granici, dok jos Madjarska nije bila u EU), moglo bi za manje od 4 sata da se stigne u Budimpestu, mozda cak i za 3 (sada je to oko 7 sati).

Vlatko Burilo

29.11.2013. 04:58

slatko sam se nasmejao oko plana izgradnje pruge,nekad je ceda Jovanovic rekao bolje da smo ostali pod turcima jer voz od istambila do ankare juri 300 na sat a nije ni u kini sporiji dok je nas ciro sa 40 km na sat nebezbedan u EU narod putuje vozom i imas osecaj da si u avionu

bager

29.11.2013. 06:45

Ja sam za novu trasu i novu prugu za velike brzine ( TGV ),,a nakon te trase ,nastaviti s istom prugom za Atinu, Sofiju,,,stara trasa da ostane za teretni i lokalni saobracaj,,jest malo skuplje ali je prava stvar,,za skeptike ,,mnogo veci broj osoba zeli da putuje vozom nego avionom,,

железничар пензионер

29.11.2013. 08:38

Наши политичари упорно гурају тресу од Инђије преко Карловца за Нови Сад, где због клизишта од Чортановаца до Карловца и веома лошег терена, ни ова постојећа траса не може да се изгради за неке иоле веће брзине. Ту мислим на оне преко 80км/сат. Исти такав проблем са тереном је и на прузи од Београда до Младеновца. За велике брзине само нова траса. Да је потребно да се изгради од Будимпеште до Цариграда (Истамбула) је неоспорно и због развоја свих ових држава куда пролази.

Petar

29.11.2013. 09:00

Hahahaha, i ja se slatko smejem na ono u vezi losije infrastrukture u Madjarskoj. Dok nisam isao tamo verovao sam takvim primedbama. Sada znam da smo mi od Madjarske udaljeni 20 ili 30 godina unazad. Nazalost nema oblasti u kojoj nije tako, a u zeleznici i jos mnogo, mnogo vise. Dokle god nasi zvanicnici budu tako pricali, nema nam napretka.

Suludo bacanje para

29.11.2013. 09:06

Ne mogu da verujem! Hoce da spiskaju 885 miliona eura samo zato da bi sverceri za malo vise od 1 sat stizali iz Beograda do buvljaka u Segedinu!

a

29.11.2013. 09:17

kakvo mazanje očiju. lepo je sve to, ali daleko potrebnija je pruga na kontra stranu, subotica-bar, za cg da se stiže brzom prugom za par sati,,to je opravdana investicija.

Република Српска

29.11.2013. 09:40

Изгледаће као и она што ју је започео Милошевић (ако се не варам, у Западној Србији), а и данас се тамо налази ливада.

Joca, Gradjevinar Belosvetski

29.11.2013. 12:22

A dali neko zna koliko ce stete uciniti ti brzi vozovi koji budu prolazili preko ravnica sa usevima i vocnjacima? Prvo treba saznati dali prave stetu pa onada graditi takve pruge? Neosposrno je da su korisni ti brzi vozovi, ali ako naprave vecu stetu, onda ih treba izbegavati. To su detalji koji moraju da se prouce pre nego sto se odluci da se izgrade. Veruje se da takvi vozovi zbog velikih brzina prave velike stete okolo.

Trske

29.11.2013. 15:41

@Joca, Gradjevinar Belosvetski - U pravu si, nemci propadose od brzih pruga, a tek francuzi. Sve su im unistile brze pruge.

koja d inn

29.11.2013. 17:39

@Joca, Gradjevinar Belosvetski - Repa ce sporije rasti jer ce biti hendikepirana sto nece videti to cudo.

milos

30.11.2013. 09:20

@Joca, Gradjevinar Belosvetski - decko da li si ti normalan?!! kakva steta po useve od vozova!!!!!

baba Simana

01.12.2013. 16:53

@Joca, Gradjevinar Belosvetski - Kako nema.kad protutnje 150 km /h opasce sav rod psenice i kukuruza.

ivan grozni

29.11.2013. 16:09

Kad vec prave brzu prugu treba im dozvoliti da prave za brzine od 300 km|h. tad ce brzo uvideti da treba da je produze do carigrada i Atine a beograd ce bici centar!!!

2121

30.11.2013. 09:12

" procenjena vrednost radova na našoj teritoriji je 885 miliona evra, dok je stanje infrastrukture u Mađarskoj lošije i za njihov deo vrednost posla je oko 1,5 milijardi evra". Pa zar ima gorih pruga od nasih?

RAKI

01.12.2013. 18:35

samo nova pruga dolazi u obzir za ove brzine niko ne zna sta je dole i koliko sui sigurni profili odnosno stare podloge za prugu . ako se to bude slegalo iskakace vozovi i na 80 km to je ozbiljan posao prevoz ljudi je u pitanju