Први "хјундаи тусон" се појавио на друмовима 2004. године. Тада су у овом аутомобилском гиганту понудили возило робусног изгледа, снажних али економичних мотора, обиљне опреме у почетном нивоу, приступачне цене.


Тест купаца који је уследио после тога, свакако онај најважнији, показао је да се ради о издржљивом, практичном возилу, које је поузданошћу, одличним односом цена-квалитет, врло брзо стигло у сам врх по продаји у својој категорији.

"Тусон" је, од прве до последње генерације, возило које је овенчано бројним признањима. Добитник је престижног "Златног волана" (у Немачкој), најбоље је рангирани мали СУВ ("J.D. Рower"), на Еуро НЦАП тесту је освојио свих пет звездица за безбедност...

На скенеру "Новости" трећа генерација овог, и у Србији једног од најпопуларниих теренских возила (и најпродаванијег по подацима увозника) је само потврдила да се у "Хјундаију" и даље држе старог, опробаног рецепта.

Модел на тесту је рестилизована верзија, јер и "Хјундаи" као и сви произвођачи аутомобила негде после 3-4 године од представљања новог модела одлучују да мало "затегну боре". То је, у суштини, само усклађивање са захтевима тржишта,одговор на нове захтеве купаца у складу са временом.

Прочитајте још: Нови модел корејске компаније "хјундаи и30" на скенеру "Новости

Дизајн је нешто измењен јер су на сцену ступила ЛЕД светла која су лепо уклопљена са карактеристичном шестоуганом маском. У "Хјундаију" истичу да је и овај дизајн такозвани "Fluidic Sculpture 2.0. правац, стил који је заслужан што и овај "тусон" изгледа истовремено и робусно, спортски, али и елегантно. Иста "филозофија" је примењена и у унутрашњости која је осавремењена, ту је "тач-скрин" екран од осам инча, информациони ТФТ ЛЦД екран од 3,5 инча... Унутрашњост возила, а "тусон" је најпространији у овој класи возила, је израђена од квалитетних материјала, складних боја, пријатнихза око, па се добија утисак, захваљујући и посвећивању пажње детаљима, да се налазите у далеко скупљем возилу.

На нашем тесту, захваљујући љубазности увозника и сервисера "Хјундаија" за нашу земљу, компанији "Хјундаи Србија" имали смо модел у "премијум плус" пакету опреме. Почетни пакет је "стајл", следи "визион" па "премијум", после којег следе "импрешн" и "ултимејт". Дакле, на нашем тесту смо имали средњи пакет опреме, уз још неколико додатака (одатле оно "плус") који је и иначе, међу најтраженијима на тржишту.

Списак онога што добијате је заиста импозантан. Ту је обиље система који помажу возачу. Подразумева се АБС, а ту је и ЕСЦ (електронска контрола стабилности), БАС (помоћ при кочењу), ЕСС (паљење задњег светла у случају опасности),ДБЦ ( систем који помаже при силаску низ стрмину), ХАЦ ( помоћ при кретању на узбрдици),ВСМ ( цео систем стабилности возила), ТСА ( сисзтем за стабилност приколице), али и сензор "против превртања".

Наравно, "тусон" има и систем за контролу пристиска у пнеуматицима, "стоп/старт" систем.


За безбедност су задужени предњи и бочни ваздушни јастуци и ваздушне завесице али треба истаћи и да је "тусон" како наводе у корејској компанији, сада још безбедниији јер поред активних, сигурносних функција, располаже и са телом од "унапређеног челика високе чврстоће" који захваљујући и процесу врућег ковања пружа сигурност која је водећа у класи.


На кожом обложеном обручу управљача се налазе све потребне команде. Управљач се лако подешава и по висини и дубини.Стартовање и гашење се врши притиском на дугме ( такозвани "паметни кључ"), наравно уз даљинско откључавање и закључавање централне браве.


Кожом је обложена и ручица мењача, али и поклопац (клизни) централне конзоле који служи и као наслон за руку.Кожом су пресвучени и наслони за руке(рукохвати) на вратима.


Много пажње је поклоњено ситницама које додатно побољшавају комфор.Тако на пример касета испред сувозалча има и функцију расхлађивања.Ту су и додатна светла за читање напред са касетом за наочаре.У овом пакету опреме налазе се и сензори за кишу, за аутоматско паљење светала (ЛЕД, ЛЕД дневна,ЛЕД предња позициона), задњи кровни спојлер са ЛЕД стоп светлом, предња и задња сбетла за маглу... Јако корисна је и функција аутоматског одмагљивања стакала.


За комфор путника задужен је и двоозонски аутоматски клима уређај са отворима за путнике и на задњој клупи.


Наравно, како је сада једно од најважнијих питања купаца "конекција,повезивост" у "Хјундаију" су у "тусон" уградили одлични мултимедијални уређај (рекосмо са 8-инчним тач-скрин" екраном), који поред повезивости омогућава и једноставно руковање навигацијом, блутут телефонирањем и слично.

"Тусон" има и обиље сезора напред и назад. Поседује камеру за приказ вожње уназад.Све команде су лако доступне било на екрану или на обручу управљача. Ту је и темпомат, путни рачунар. Међу већ поменуте ситнице које дају посебан угођај додајемо и хроматски унутрашњи ретровизор (јако користан када колега возач у возилу иза вас не користи оборена светла) који има уграђен и компас.Спољна електрично-преклопљива огледала која се иначе греју, имају и уграђена светла која се пале чим откључате возило што је не само визуелно врло ефектно већ и надасве практично.Стакла су затамњена а при том су , како се наводи у "Хјундаију" и "УВ стоп".Пртљажник је међу највећима у класи .Има помични прекривач, утичницу од 12 В, бројне кукице за пртљаг, али и еластичну мрежу за пртљаг која је веома практична, али и резервни точак, додуше смањених димензија.


Прочитајте још: "ХЈУНДАИ И20" НА СКЕНЕРУ "НОВОСТИ": Практичан, простран и економичан (ФОТО)


Уздужни кровни носачи, алуминијумки точкови од 18 цоли,двоструки хромирани издув, хромиране лајсне, кваке, дају "тусону" спортскији, динамичнији изглед.

Под хаубом возила на тесту, имали смо бензински мотор од 1,6 литара радне запремие, који уз помоћ турбине развија 177 "коњских снага".

Упарен са шестостепеним мануелним мењачем довољно је и ефикасан и економичан за ову врсту возила. Модел на тесту, са погоном само на предње точкове показао се и као доста економичан па смо успевали да постигнемо и просечну потрошњу бензина чак знатно мању од декларисаних 7,4 литара на 100 км.


"Тусон" у Србији има почетну цену од 18.590 евра уз комплет зимских пнеуматика. Возило на тесту кошта 22.390 евра, а уз све набројано следује вам и електрични,стаклени панорама кров!

ТЕХНИЧКЕ КАРАКТЕРИСТИКЕ


ДУЖИНА:4.480 мм

ШИРИНА:1.850 мм

ВИСИНА:1.655 мм

МЕЂУОСОВИНСКО РАСТОЈАЊЕ:2.670 мм

НАЈМАЊЕ РАСТОЈАЊЕ ОД ТЛА:172 мм

ПРЕГИБ НАПРЕД/НАЗАД:910/900 мм

МАСА ВОЗИЛА:1.414 мм

ПНЕУМАТИЦИ:225/55 R18

ПРТЉАЖНИК:513/1.503 лит.

МОТОР:1,6 ТУРБО БЕНЗИНСКИ ГДИ

РАДНА ЗАПРЕМИНА:1591 ццм

МАКСИМАЛНА СНАГА:177 КС

МАКСИМАЛНИ ОБРТНИ МОМЕНТ:266 нм

0-100 КМ/Ч:9,2 сек.

МАКСИМАЛНА БРЗИНА:203 км/ч

ПОТРОШЊА:Лит./100 км

ГРАД:8,8

ВАН ГРАДА:6,6

КОМБИНОВАНО:7,4

ЕМИСИЈА ЦО2:170 гр./км

РЕЗЕРВОАР:62 лит.