Sve je više stručnjaka za ishranu koji promovišu prestanak unosa hrane posle šest ili osam sati uveče, dok drugi tvrde da je najzdraviji režim ishrane - češći i manji obroci. I stručnjaci, ipak, priznaju da ne postoji utvrđeni model, isti za sve.

Na pitanje da li režim prestanka uzimanja hrane u periodu od 10 ili 12 sati dnevno zdraviji od dosadašnjih preporuka "pet obroka dnevno", dr Ivana Šarac, iz Centra izuzetnih vrednosti za istraživanja u oblasti ishrane i metabolizma, kaže za "Novosti" da svako treba da prati svoj organizam.

- Jedno od dobrih stvari koje su ova novija istraživanja donela je napuštanje koncepta "obaveznog doručka, ručka, večere, plus minimum dve užine", jer se pokazalo da to ne odgovara baš svim osobama i da mnogi funkcionišu sasvim dobro i sa dva obroka dnevno - kaže dr Šarac. - Svi imamo drugačiji metabolizam i nekim osobama odgovara da ne doručkuju, a neke ne mogu normalno da funkcionišu bez doručka. Neke mogu da izdrže dugo bez hrane, a nekima brzo "pada šećer".

Na pitanje kako se utvrđuje kojim osobama više odgovaraju češći obroci, a kojima duži periodi u toku dana bez hrane, dr Ivana Šarac kaže da svi imamo biološki sat koji je genetski determinisan, ali se može naknadno, načinom života, "preštelovati".

- Treba pratiti šta nam odgovara - kaže dr Ivana Šarac. - Telesna težina, laboratorijske analize i osećaj "najboljeg funkcionisanja" će nam to pokazati. Važno je da nađete šta vašem organizmu dugoročno odgovara i da unosite u pravoj meri sve hranljive materije, uz izbegavanje onoga što vam škodi.