GRADIĆEMO BRZU PRUGU I DO NIŠA: Umesto pet sati, putovanje sat i 20 minuta

Z. RADOVIĆ

28. 07. 2020. u 10:15

PREDSEDNIK Aleksandar Vučić juče je najavio da je doneta odluka da se krene u izgradnju nekoliko velikih infrastrukturnih projekata, među kojima je i rekonstrukcija šina za vozove koji će ka jugu Srbije juriti 200 kilometara na čas.

ГРАДИЋЕМО БРЗУ ПРУГУ И ДО НИША: Уместо пет сати, путовање сат и 20 минута

Novosti

Predsednik je izjavio da će u naredna tri meseca biti potpisan ugovor o izgradnji, a da će se već 2023. železnicom od prestonice do Niša stizati za sat i dvadeset minuta. Ova trasa je duga oko 250 kilometara, a vozovima je trenutno potrebno čak pet sati da je pređu.

Izgradnja brze pruge za velike brzine je najznačajniji i najvredniji građevinski projekat u Srbiji, a u toku su radovi na dve deonice na severu zemlje, dok je početak radova na trećoj odložen zbog virusa korona.

Prve dve deonice, od Beograda do Stare Pazove i od Stare Pazove do Novog Sada, trebalo bi da budu završene do kraja 2021. godine, za kada je i najavljeno da će se od prestonice do Novog Sada stizati za 30 minuta.

Prvi deo od stanice Beograd Centar do Stare Pazove, u dužini od 34,5 kilometara, gradi kineski konzorcijum China Railway International i China Communications Construction Company. Vrednost ugovora je 350,1 milion dolara, a finansiranje je obezbeđeno iz kredita kineske Eksim banke.

PREĐU 30 KILOMETARA ZA SAT

DUŽINA pruge Beograd - Niš iznosi 244 kilometra, a izgrađena je kao jednokolosečna pruga i puštena u saobraćaj 1884. godine. Ona predstavlja sastavni deo evropske železničke mreže, Koridora 10, i od najvišeg je značaja za domaći i međunarodni saobraćaj u Srbiji. U delu pruge od Velike Plane do Niša, nakon njene izgradnje, postepeno je dograđivan drugi kolosek. U ovom trenutku samo je deonica Stalać - Đunis jednokolosečna. Na pojedinim deonicama poput Velika Plana - Gilje ili Paraćin - Stalaćica, vozovi idu od 30 do 100 kilometara na sat.

Na ovoj pruzi neće biti pružnih prelaza. Biće uređene železničke stanice Novi Beograd, Batajnica, Stara Pazova i Nova Pazova, a predviđena je i izgradnja nove stanične zgrade Zemun. Stajalište Tošin bunar biće izmešteno na novu lokaciju, a izgrađena dva nova - Altina i Kamendin.

Radovi na rekonstrukciji i modernizaciji otvorene pruge Stara Pazova - Novi Sad u dužini od 36,2 kilometra počeli su u martu 2018. godine. Vrednost ugovorenih radova je 247,9 miliona dolara, a rok za izvođenje je 48 meseci. Ovu deonicu gradi kompanija ruskih državnih železnica.

POČELI I MAĐARI

POLOVINOM jula počela je i rekonstrukcija mađarske deonice brze pruge Budimpešta - Beograd. Ministar inovacija i tehnologije Mađarske Laslo Palkovič je izjavio da se očekuje da će rekonstrukcija biti završena do 2025. godine.

- Rekonstrukcija ove železničke linije će omogućiti Mađarskoj da postane deo najbrže rute za robu koja se prevozi između Grčke i zapadne Evrope - rekao je Palkovič.

Ugovor vredan 943 miliona evra za izgradnju treće deonice potpisan je sa kineskim konzorcijumom China railway international i China communications construction company", dok je ugovor o finansiranju potpisan sa kineskom Eksim bankom. Bilo je planirano da radovi počnu u martu 2020. godine, ali, zbog pandemije virusa korona, koji je paralizovao pola sveta, još nisu startovali.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (9)

VUČIĆ RASTURIO LAŽI LAŽNE DRŽAVE U NJUJORKU: Istina o Kosovu i Metohiji odzvanjala salom - Priština stvara nepodnošljive uslove za život Srba