Proširuje se Zrenjaninac, posle obnove imaće tri kolovozne trake

A. Z. KLISURIĆ

01. 06. 2020. u 12:40

Na uvidu plan uređenja saobraćajnice od kanala Sebeš do Severne tangente

Проширује се Зрењанинац, после обнове имаће три коловозне траке

Zrenjaninski put je svakodnevno zagušen Foto Ž. Knežević

URBANISTIČKI zavod Beograda stavio je na rani javni uvid plan detaljne regulacije proširenja dela Zrenjaninskog puta, od kanala Sebeš do Severne tangente, tačnije do petlje koja se spaja sa Pupinovim mostom. Ovim planom obuhvaćena je površina od 75 hektara. Radovi na ovoj saobraćajnici mogli bi da počnu naredne godine, posle usvajanja planskog dokumenta i izrade projektne dokumentacije.

- Posle ranog javnog uvida u Plan detaljne regulacije dela Zrenjaninskog puta tokom koga se obavlja saradnja sa svim nadležnim gradskim i republičkim institucijama, nastavlja se izrada nacrta pomenutog plana i dalja procedura pripreme planskog dokumenta za njegovo usvajanje na sednici Skupštine grada Beograda - rekli su za "Novosti" u Urbanističkom zavodu Beograda.

Izgradnja šoping-centara "Stop šop" i "Lidl" opteretila je deo saobraćajnice Zrenjaninskog puta, koji ima po jednu traku u oba smera. Na ovom delu puta stvarale su se velike gužve, a prolazak preko deonice za koju je potrebno nekoliko minuta, trajao je i po četvrt sata. Ovim delom puta prolazi nekoliko autobuskih linija kojima su povezani Borča, Padinska skela, Kovilovo i Glogonjski rit sa gradom.

PROŠIRENA BRATSTVA I JEDINSTVA U MARTU 2018. godine proširena je i jedna od glavnih saobraćajnica u naselju Borča, koja povezuje Zrenjaninski put i Borču 3. Tada su uklonjena parking-mesta u Ulici bratstva i jedinstva, koja su se nalazila pored puta, dodata je još jedna traka. Na ovom delu puta, nakon otvaranja šoping-centra 2016. godine, stvarale su se velike kolone vozila koje su dodatno usporavale saobraćaj u ovom delu Borče.

- Ujutru ne možemo da se izvučemo iz kolone, a po podne je toliko opterećen deo između Borča raskršća i "Lidla" pa putujem umesto desetak minuta, i po pola sata. Da ne bih stajao u koloni provlačim se sporednim putevima i kružim - ispričao nam je Zdravko K, koji svakodnevno koristi ovu deonicu.

Kako se navodi u planu, koji je stavljen na rani javni uvid, očekuju da se poveća kapacitet saobraćajnice, ali i bezbednost pešaka.

Prema predloženom profilu Zrenjaninskog puta, kolovozne trake trebalo bi da budu široke devet i po metara sa po tri saobraćajne trake.

- Između će biti i razdelno ostrvo širine četiri metra, sa obe strane planirane su biciklističke staze, trotoari, kao i zelena površina - piše u planu. - Konačni elementi saobraćajnih površina biće definisani u toku izrade nacrta plana.

Očekivani efekti preuređenja ovog dela Zrenjaninskog puta su povećanje kapaciteta ove magistralne saobraćajnice, koja predstavlja i ulaz u Beograd sa severa.

Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda zadužena je za izradu projektne dokumentacije i eventualnu rekonstrukciju ove saobraćajnice.






Pratite nas i putem iOS i android aplikacije