SUSRET RUSKIH I AMERIČKIH RATNIKA IZNAD SEVERA SIRIJE: Ka-52 aligator snimao ah-64 apač! (VIDEO)

Novosti online

31. 10. 2023. u 18:11

SIRIJA je od kada je u toj zemlji počeo građanski rat postala poligon za isppitavanje naoružanja istoka i zapada.

СУСРЕТ РУСКИХ И АМЕРИЧКИХ РАТНИКА ИЗНАД СЕВЕРА СИРИЈЕ: Ка-52 алигатор снимао ах-64 апач! (ВИДЕО)

Foto: EPA

Kako su se u taj konflikt umešale Rusija i SAD česti su bili susreti borbene tehnike Rusije i SAD kako na kopnu BTR-82 i vozila MRAP MAXPROO tako i na nebu Su-35 i F-22, a sada su na red došli i helikopteri.

Naime tokom jedne od rutinskih patrola na nebu iznad Sirije ruski borbeni helikopter Ka-52 koji je ratnu slavu stekao u Ukrajini u više od godinu i po dana rata susreo se sa svojim američkim rivalom AH-64 Apač.

Premijera borbene upotrebe helikoptera Ka-52 bila je u ratu u Siriji od 2015 godine, gde su ove letleice pokazale visoku žilavost i borbeni potencijal u sukobu na istoku Sirije i u prvoinciji Ildib. Takođe ruska vojska ove je borbene helikoptere intenzivno je koristila i za patroliranje iznad najveće vazduhoplovne baze Hmeim.

AH-64 APAČ

Sedamdesetih godina 20 veka SAD su se u evropi suočili sa velikim brojem sovjetskih tenkova, s druge strane jedni borbeni helikopter AH-1 Kobra nije bio dovoljan i nije bio opremnjen sredstvima za vođenje borbenih operacija noću i u nepovoljnim meteorološkim uslovima. Pentagon je 1971. raspisao konkurs za napredni jurišni helikopter. U ispitivanju je učestvovalo šest helikoptera, a prvi protitip poleteo je 30. septembra 1975. godine, a drugi 22. novembra iste godine.

elikopter AH-64 je dvomotorni, klasične konstrukcije sa četvorokrakim glavnim i repnim rotoromu obliku slova H. AH-64 je robustan helikopter koj može da izdrži pogotke kalibra 12,7 mm, a pojedini podkslopovi i do kalibra 23mm. Helikopter ima oklopljenu kabinu sa sedištima od kelvara koji izdržavaju pogodak kalibra 23 mm. Helikopter pokreću dva motora T700-GE-10 jačine 1.265kW, koji ima specifični izduvni sistem koji znatno smanjuje toplotni odraz letelice.

Osnovna oprema helikoptera su letno-nišanski senzori koji su montirani u rotirajućoj tureli u nosu helikoptera. To je dnevno-noćni optoelektronski uređaj koji objedinjuje optički uređaj za neposredno nišanjenje, TV sistem, IC uređaj za osmatranje prednje polusfere i laserski daljinomer/označivač. Sistem TADS se upotrebljava za otkrivanje, prepoznavanje i obeležavanje ciljeva. Uređaj PNVS obezbeđuje pilotu termovizijsku sliku prilikom leta noću i u složenim meteo uslovima. Za elektronsku zaštitu helikopter je opremljen signalizatorom radarskog ozračenja, signalizatorom osvetljenja laserom, radarskim ic ometačima i dispenzerom IC i radarskih mamaca.

Foto: Profimedia

Naoružanje helikoptera Apač čini top kalibra 30 mm Chain gun, 16 protivoklopnih raketa AGM-114 Helfire različitih verzija,76 nevođenih raketnih zrna kalibra 70 mm, dve rakete vazduh-vazduh AIM-9 Sidewinder ili Stinger i protivradarske rakete AGM-122 Sideram.

AH-64E verzija 6 je jedna od trenutno najmodernijih konfiguracija ovog borbenog helikoptera namenjenog za mrežnocentrično ratovanje. Helikopter predstavlja spoj fuzije senzora i naoružanja koji su međusobno dobro integrisani da dominiraju u složenim situacijama na bojnom polju. Kako navodi kompanija Boing verzija v6 uključuje poboljšani softver i preformanse naoružanja helikoptera.

Ova verzija helikoptera ima moderizovani radar AN/APG-78 sa povećanim dometom osmatranja sa 8 na 16 kilometara. Radar AN/APG-78 Longbov može da prati istovremno 60 ciljeva i napada njih 8 sa protivoklopnim vođenim raketama AGM-114L Longbov Helfajer dometa do 11 kilometara.

AH-64E je jedini jurišni helikopter na svetu opremljen sa sistemom Link 16. Zahvaljujući njemu i softveru MUMT-X (Manned-Unmanned Teaming EeXpanded) posada može sa izviđačkih bespilotnih letelica kako strateških tako i taktičkih da dobija sliku u realnom vremenu i usmerava se prema datim situacijama. Povećani domet osmatračkog radara i moderniji softver omogućava ovom borbenom helikopteru otkrivanje ciljeva i nad vodenom površinom

AH-64E v6 je najsavremenija konfiguracija jurišnog helikoptera Apač. Od 1984. godine, proizvedeno je preko 2.600 Apača i isporučeno vojsci SAD i za čak 17 međunarodnih kupaca. Trenutno, širom sveta se koristi više od 1.260 Apača, od kojih više od 665 predstavlja E- verzija.

KA-52

Ka-52 je borbeni helikopter namenjen je za jurišne zadatke na malim visinama za dejstva po ciljevima na zemlji i u svim vremenskim uslovima leta i danju i noću. Uvođenje drugog člana posade povećalo je borbene mogućnosti helikoptera, a kopilot ima mogućnost obavljanja i funkcije komandira borbene grupe – da rukovodi sistemima oružja i sistemima protivelektronske borbe, kao i da vrši praćenje ciljeva na većim udaljenostima.

Projektanti su još tokom snovanja letelice vodili računa o očuvanju dobrih manevarskih osobina helikoptera.

Članovi posade sede jedan pored drugog na katapultirajućim sedištima Zvezda K-37-800. U kabini su smeštena četiri prikazivača iz tečnih kristala (LCD) koji posadi obezbeđuju sve potrebne podatke za letenje i borbena dejstva.

Foto Tanjug/AP

Srce ovog borbenog helikoptera je nišansko-letni navigacioni sistem “Argument 52, koji čine 5 displejan a instrument tabli i indikator ILS-31 na vetrobranskom staklu. Piloti za noćne letove koriste naočare za noćni let integrisane na pilotsku kacigu GEO-ONV-1-01K. Ispred nosnog stajnog trapa na trupu letelice montiran je žiro -stabilizovani optoelektronski sistem GOES-451 koji proizvodi kompanija UOMZ u Jekaterinburgu, a koji čine TV kamera, termovizija, laserski daljinomer, sistem za navođenje protivoklopne rakete i sistem za upozorenje da li je letelica ozračena, kao i sistem ometanja IC vođenih projektila i upozorenje na njihovo lansiranje.

Helikopteri su takođe opremljeni i sistemom za samoodbranu L370 Vitebsk proizvođača NII Ekran iz Samare. Paket L370P2 Vitebsk se sastoji od lasera ​​L140 Otklik (odziv), L370-2 ultraljubičastih senzora upozorenja i L370-5 usmerenih infracrvenih protivmera (DIRCM). Ometač L370-5 generiše modulisano infracrveno i ultraljubičasto zračenje pod uglom od 7°, i ima dva rotirajuća modula za ometanje instalirana na bočnim stranama donjeg dela trupa, neposredno ispred glavnog stajnog trapa.

Sistem Vitebsk takođe kontroliše lansiranje raketa od 26 mm ili IC mamaca iz dva UV-26 dispenzera od 32 kruga smeštenih u svakom poklopcu krila.

Modernizovane verzije helikoptera Ka-52 su dobili L370V52 Vitebsk 52 komplet u svojoj punoj konfiguraciji, koji se sastoji od senzora radarskog upozorenja L370-1 i radarskog ometača L370-3. Prijemnici radarskog upozorenja ugrađeni su u helikoptere Ka-52E koji su isporučeni Egiptu od leta 2017.

Letne mogućnosti Ka-52 su delimično smanjene u odnosu na Ka-50 što je otklonjeno ugradnjom jačih motora TV3-117VMA snage 1640kW (2200 KS).

Foto: EPA

Od savremenog naoružanja Ka-52 poseduje 30 mm top 2A42 sa bojevim kompletom od 250 do 460 granata. Top je smešten u tureli postavljenoj sa desne strane trupa i preuzet je sa helikoptera Mi-24.

Helikopter na četiri tačke ispod krila može da nosi do 12 laserskih samonavođenih nadzvučnih protivtenkovskih raketa 9K121 Vihr-M koje su integrisane sa nišanskim sistemom škval.

Rakete Vihr-M navode se na cilj laserskim zrakom i u mogućnosti su da probiju oklop debljine 900 mm. Zato se bojna glava sastoji od velikog broja fragmenata, koji pri eksploziji svojom kinetičkom energijom deluju prostorno. Domet ovih raketa je 8-10 km dok se pri dejstvu noću ta vidljivost smanjuje na 6 km.

Za uništavanje ciljeva na većim udaljenostima – do 15 km – Ka-52 ima dve rakete sa poluaktivnim laserskim samonavođenjem. U borbenim dejstvima u vazdušnom prostoru Ka-52 može dejstvovati sa dve do četiri rakete vazduh-vazduh, tipa R-73 ili sa 8-16 raketa vazduh-vazduh igla –V.

TAKTIČKO TEHNIČKI PODACI

Pogon: TV3-117 VMA-SB3 ( VK-2500) sa 2500 KS ( 1864 kW)

Posada: pilot, pilot operater sistema naoružanja

Katapult sedište: Zvezda K-37-800

Dimenzije: dužina trupa: 13,53 m, visina: 5,15m; promer rotora:14,43 m, raspon nosnih krila: 7,34m

Masa: praznog: 7700 kg; srednja poletna: 10.400 kg, najveća: 11.300 kg

Najveće G optrećenje: +3,0

Maksimalna brzina. 310 km/h, bočna brzina 80 km/h

Najveća visina letenja: 5.500 m

Najveća visina lebdenja:3.600 m

Naoružanje:

Top Šipunov 2A42 kalibra 30 mm, 2 lansera sa šest laserski vođenih projektila 9K121 Vihr ( NATO kodifikacija AT-16 scallion), 2 višecevna lensera nevođenih raketnih zrna S-8 kalibra 80 mm ili 2 višecevna lansera nevođenih raketnih zrna S-13 kalibra 122 mm, 2 lansera PVO raketa Igla-V.

(TV Front)

BONUS VIDEO - UZNEMIRUJUĆI SNIMCI IZ POJASA GAZE: Pripadnici Hamasa hvataju taoce na granici sa Izraelom

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
STEPA KOD JEDRENA OSVETIO UGLJEŠU I VUKAŠINA: Pre 85 godina u Čačku preminuo vojvoda Stepa Stepanović, veliki srpski vojskovođa

STEPA KOD JEDRENA OSVETIO UGLjEŠU I VUKAŠINA: Pre 85 godina u Čačku preminuo vojvoda Stepa Stepanović, veliki srpski vojskovođa

BRIŽLjIVO upakovane dve nagorele voštanice i jedna raskošna osmanska sablja pronađene u skromnoj sobi Stepe Stepanovića posle njegove smrti 27. aprila 1929. otkrile su da veliki vojskovođa nije smatrao pobede na Ceru i Solunskom frontu najvažnijim bitkama koje je vodio, već osveta srednjovekovnih srpskih vitezova izginulih u Maričkoj bici.

28. 04. 2024. u 06:30

REZOLUCIJOM O SREBRENICI PRIKRIVAJU SVOJE ZLOČINE: Nemačka istorijski falsifikat potura na godišnjicu oslobođenja Dahaua, fabrike smrti

REZOLUCIJOM O SREBRENICI PRIKRIVAJU SVOJE ZLOČINE: Nemačka istorijski falsifikat potura na godišnjicu oslobođenja Dahaua, fabrike smrti

NEMAČKA koja je glavni sponzor sarajevske „Rezolucije o Srebrenici“ pokušava da progura taj cinični istorijski falsifikat kroz Generalnu skupštinu UN u vreme jedne tragične godišnjice, oslobođenja koncentracionog logora Dahau, nespornog svedočanstva o najvećem genocidnom programu u istoriji čovečanstva čiji je autor – Nemačka.

28. 04. 2024. u 07:00

Komentari (0)

NOVAK ĐOKOVIĆ GLEDA I NE VERUJE! Evo šta je Rafael Nadal upravo rekao o Noletu u Madridu