Nemar na Koridoru 11 odneo i drugu žrtvu
13. 11. 2017. u 21:00
Od posledica povreda u nesreći u Stublenici kod Uba preminuo još jedan putnik, Čedomir Zorin. Već godinama betonska barijera pomerena, a nema ni oznaka da taj deo puta ne funkcioniše
Policija blokira ulaz na auto-put "od njive do njive"
AUTO-PUT iz njive u njivu odneo je i drugu žrtvu. I Čedomir Zorin (70) podlegao je povredama zadobijenim proteklog vikenda kada je vozilo "mercedes" nemačkih registarskih oznaka udarilo u betonsku barijeru u Stublenici kod Uba, na delu Koridora 11 od Uba do Lajkovca, koji još nije pušten u saobraćaj. To je druga žrtva, jer je na licu mesta stradao Miroslav Jovanović (70), koji se nalazio u vozilu kojim je upravljao Milan Stanković (68), koji je trenutno na poluintenzivnoj nezi opšte bolnice u Valjevu.
Ko je kriv za to što se ovo vozilo našlo na drumu kojim ne bi smeli da prolaze automobili, a koji je i pre ove nesreće odneo dva života? Nadležni krivicu svaljuju na neodgovorne građane, koji pomeraju betonske barijere kako bi koristili ovu auto-stradu. Ipak, niko od nadležnih ne pominje ko bi trebalo da vraća ove barijere i da putokaze, koji oko ovog koridora stoje kao da su važeći, mora da prekrije, kako bi svima bilo jasno da se put ne koristi. Pogotovo ne odgovaraju kako je moguće da je ova barijera već godinama bila pomerena. Nažalost, tek posle ove tragedije na mestu gde je "mercedes" ušao na auto-put od nedelje je parkirano policijsko vozilo, kako neki drugi vozač ne bi došao u sličnu situaciju.
PROČITAJTE JOŠ - SPASAVALA DRUGE PA POGINULA: Kamion udario u banderu, ona pala pa ubila ženu (Foto)
Do poslednje nesvakidašnje nesreće je došlo kada je "mercedes" u Nepričavi sa magistralnog puta M-4 ušao na petlju Koridora 11, te nastavio vožnju ka Beogradu, ali je automobil udario u betonsku barijeru na kraju auto-puta, na delu ubske opštine. Udarac je bio toliko silovit da je "mercedes" pomerio betonski blok i zaustavio se tek u četiri metra dubokom jarku za trasu budućeg kolovoza! Na asfaltu nije bilo tragova kočenja.
U Nepričavi, na uključenju na petlju Koridora 11, već godinama je pomerena jedna od betonskih prepreka, koje sprečavaju ulazak vozila na taj deo auto-puta Beograd - južni Jadran, koji je kompletno završen, ali nije pušten u saobraćaj. Ta deonica, duga 12,5 kilometara, još nije povezana sa drugim delovima Koridora 11, koji su u izgradnji. Na putokazima, na magistralnom putu M-4, u Nepričavi, oznake da se tu nalazi uključenje na Koridor 11 su precrtane, kako bi vozači znali da auto-put ne funkcioniše. Široke trake vremenom su se - odlepile, pa putokazi deluju kao da su važeći!
- Neko je još pre nekoliko godina pomerio jednu od betonskih barijera na skretanju sa magistralnog puta na Koridor 11, ali niko nije našao za shodno da je vrati - kažu žitelji Nepričave. - Kad je lepo vreme, ovom deonicom auto-puta neretko rekreativno voze biciklisti, ali i bajkeri. Seljani auto-putem ne idu, jer, praktično, nemoguće je sići, jer je saobraćajnica ograđena bankinama, niti postoje pristupni putevi, sem petlje u Nepričavi, a na drugom kraju u Stublenici nalaze se betonske barijere.
U zajedničkom saopštenju JP "Putevi Srbije" i "Koridora Srbije", apeluju na vozače da poštuju postavljenu saobraćajnu signalizaciju, da prilagode brzinu kretanja uslovima na putu, kao i da ne koriste deonice auto-puteva koje su u izgradnji.
- Posebno skrećemo pažnju građanima da ne uništavaju, ne oštećuju i ne pomeraju postojeću saobraćajnu signalizaciju, ne uklanjaju barijere u zoni radova, ne otvaraju "divlje" ulaze na auto-puteve ili izlaze sa njih, ne seku žicu i ograde na auto-putu, jer time direktno ugrožavaju živote svih učesnika u saobraćaju - piše u saopštenju. - Veoma često građani puteve koji nisu u funkciji pretvaraju u trase za rekreaciju, trke ili sklanjaju barijere kako bi skratili put i brže stigli do željene destinacije. Upozoravamo građane da je u pitanju krivično delo, čime se direktno ugrožava bezbednost saobraćaja.
SUDEĆI prema nezvaničnim izveštajima, u krvi vozača "mercedesa" Milana Stankovića (68) pronađena je nedozvoljena količina alkohola. Dodatna veštačenja će pokazati kolikom se brzinom kretalo vozilo kada je došlo do nesreće.
Generalni direktor JP "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak smatra da je put propisno obeležen, da su zapreke, betonski "nju džerziji" postavljeni i da taj put niko ne koristi.
- Nejasno je kako je vozač uopšte uspeo da "ne vidi" ni saobraćajne znakove, ni barijere na ulazu na tu deonicu, a kamoli zapreku na kraju na koju je, nažalost, i naleteo - tvrdi za "Novosti" Drobnjak.
Prema rečima Damira Okanovića, direktora Komiteta za bezbednost saobraćaja, zakon kaže da ukoliko deonica puta nije završena, onda se ni ne radi o saobraćajnici već o gradilištu i odgovornost za obezbeđenje gradilišta je na izvođaču radova. A ako je deonica završena i predata na upotrebu onda je odgovornost na onome ko je dobio zadatak da je održava. Okanović posebno naglašava da zakon ne poznaje znakove koji su trakama precrtani. Ukoliko je znak postavljen a deonica nije u funkciji, taj znak, kako kaže, mora da se ukloni ili da bude potpuno prekriven.
Na pitanje da li je put završen ili je i dalje gradilište, "Novostima" je odgovor dao generalni direktor GP "Planum" Ratomir Todorović:
- Mi smo pre tri godine završili tu deonicu i predali je "Koridorima Srbije", koji su je dali na upravljanje "Putevima Srbije". Što se nas tiče, tu je sve jasno i nema nikakvog razloga da se pominjemo u kontekstu nekog ko je odgovoran za tu tragediju.
On kaže da trenutno nalivanje bitumenom pukotina na asfaltu ove deonice, koje izvodi njegovo preduzeće, nema nikakve veze sa nesrećom.
Već dve žrtve kobne vožnje kod Nepričave Foto B. Puzović, Deonica neotvorenog puta već odnosi živote Foto V. Ivanović
.jpg)
NEMA ČUVARA
- KOLIKO znamo, na ovoj deonici Koridora 11 nema čuvara, jer da ih ima, ne bi sve metalne rešetke na slivnicima bile skinute i ukradene - kažu žitelji Nepričave. - Nismo primetili da je neko do sada greškom sa magistralnog puta skrenuo na Koridor 11, a ako bi se to i desilo, vozač bi vrlo brzo uvideo da saobraćajnica praktično ne funkcioniše, jer je auto-put - pust.
SLIČNE NESREĆE?
PRE nekoliko godina se, takođe na delu (ne)izgrađene petlje na auto-putu prema Novom Sadu iz pravca Beograda, dogodila teška saobraćajna nesreća u kojoj su poginula petorica mladića. I tada je bilo mnogo povika na putare i pitanja da li je saobraćajna signalizacija "zakazala". Ogorčen na rad putara bio je i naš poznati reditelj Emir Kusturica, čiji je automobil, pre nekoliko meseci, sleteo na deonici Ibarske magistrale kod Ljiga i kada je teško nastradao njegov vozač, legendarni srpski reli šampion Vićentije Savić. Kustirica je podneo i tužbu smatrajući da su putari loše označili put.
POLICIJA DEŽURA
NA mestu sklonjene betonske barijere od ponedeljka je parkirano policijsko vozilo, i dežura patrola, kako ne bi bili dozvoljeni eventualni novi ulasci vozila na Koridor 11, a na putokaz nisu postavljene trake, te on praktično i dalje obaveštava da je u pitanju regularno skretanje za Beograd! Na ovoj deonici auto-puta, nezvanično saznajemo, u ponedeljak su bili predstavnici "Koridora Srbije", izvođača radova beogradskog "Planuma" i nadležnog ministarstva.
Патриота
13.11.2017. 21:08
Тај коридор колико ме сећање служи је требало да буде отворен до Новембра, сад то нико и не помиње...
@Патриота - Pa otvoren je ,vidis da ljudi ginu.Nekome je stalo da iskrizamo ovo malo zemlje sa betonom i asfaltom da uniste i ovo malo prirode sto je preostalo.Je lim to narod trazio naravno da nije,a ko je ?
Nizak nivo sveopšte pa i saobraćajne kulture. Mi smo jedan nadobudan narod.
Kao što kažu žitelji Nepravedno: "još se nije desilo da neko slučajno vozi ovom deonicom", sasvim je dovoljno razumnom čoveku. Znaci problem nije u putarima nego u vozačima koji hoće da se ...ce,da voze tamo gde se nemoze i gde se ne vozi...
@Miljan Dencic - mora biti ograđeno... znači, putari.
Komentari (23)