KARTE NAPLAĆIVALI PO ĆEFU: Komisija za zaštitu konkurencije kaznila "Niš ekspres" zbog zloupotrebe položaja

J. Ćosin

09. 02. 2021. u 10:32

PERONSKA karta mora da košta isto i za onog ko prati i za onog ko putuje, a upravo o ovo pravilo oglušili su se na autobuskoj stanici u Nišu. Zbog toga će sada morati da plate kaznu od 37 miliona dinara, odnosno oko 310.000 evra.

КАРТЕ НАПЛАЋИВАЛИ ПО ЋЕФУ: Комисија за заштиту конкуренције казнила Ниш експрес због злоупотребе положаја

Novosti

Komisija za zaštitu konkurencije je utvrdila da je prevoznik "Niš-ekspres" zloupotrebio položaj na Autobuskoj stanici u Nišu, jer je primenio nepravične uslove poslovanja, tako što je nekoliko godina naplaćivao različite cene za staničnu uslugu i peronske karte putnicima, u zavisnosti od toga dokle putuju.

Kako piše u odluci komisije, tokom postupka utvrđeno je da je "Niš ekspres" zloupotrebio dominantan položaj koji ima na Autobuskoj stanici u Nišu, budući da su od aprila 2015. do novembra 2018. godine naplaćivali različito istu staničnu uslugu u vezi sa voznom kartom, a sve u zavisnosti od kilometraže, od 15 do 100 dinara. Ulazak na peron za one koji su samo ulazili da isprate putnika koštao je 300 dinara, dok su oni koji se nisu vozili autobusima ovog prevoznika plaćali 160 dinara.

- Utvrđuje se da je učesnik na tržištu "Niš ekspres" Niš, sa registrovanim sedištem na adresi Čamurlija 160, Niš, kao upravljač na Autobuskoj stanici Niš ima dominantan položaj na relevantnom tržištu pružanja usluge izlaska na peron na autobuske stanice na teritoriji grada Niša - piše u odluci Komisije.

Preduzeće je naplaćivalo različite cene korisnicima koji su platili staničnu uslugu. Kupcima su peronske karte u periodu od 18. aprila 2015. do 13. jula 2016. godine naplaćivali 100 dinara, a od 14. jula 2016. do 18. februara 2018. je karta bila 160 dinara za osobe koje putuju sa prevoznicima koji "Nišekspresu" nisu dostavili cenovnike, i u iznosu od 300 dinara za ostale. Posle 19. februara 2018. pa do 20. novembra 2018. godine karta je koštala 160 dinara.

Ovom prevozniku je kao mera zaštite konkurencije određena novčana kazna koju će morati da uplati na račun budžeta Srbije, a u obavezi je i da ubuduće svim korisnicima omogući usluge izlaska na peron bez diskriminacije.

- Nalaže se učesniku na tržištu da u periodu od dve godine od dana dostavljanja ovog rešenja svakih šest meseci, počev od dana dostavljanja ovog rešenja, Komisiji za zaštitu konkurencije dostavlja cenovnik usluga na autobuskoj stanici na teritoriji grada Niša, kao dokaz o izvršenju naloga - dodaju u rešenju.

U Komisiji za zaštitu konkurencije su i ranije upozoravali da u nekim gradovima zbog upravljača autobuskim stanicama koji povređuju konkurenciju, neki prevoznici ukidaju određene polaske ili povećavaju cenu prevoza putnika na linijama koje saobraćaju kroz te stanice. Mnogi primaju putnike i van predviđenog, ograđenog dela.

POD LUPOM I DRUGE STANICE

AUTOBUSKE stanice su zbog svoje poslovne politike već bile pod lupom Komisije za zaštitu konkurencije. U januaru prošle godine protiv preduzeća "Janjušević" iz Priboja pokrenut je postupak, zbog navodnog favorizovanja svojih autobusa, koji su bili izuzeti od plaćanja peronizacije na autobuskoj stanici u Kragujevcu. Postupak je bio pokrenut i protiv JP "Novi Autoprevoz" iz Vrnjačke Banje, koji je za kupljenu katru jednog prevoznika naplaćivao staničnu uslugu u iznosu od 60 dinara, a za drugog 24 dinara.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)